כוכבי ה-NBA מחו על רצח ג'ורג' פלויד: "הגיע הזמן לשינוי!"

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Kevin C. Cox/Getty Images

אחרי מקרה אלימות נוסף כלפי חבר בקהילה השחורה, לברון ג'יימס, יאניס אנטטוקומפו ושחקנים נוספים הפגינו נגד היחס לאפרו-אמריקאים בארצות הברית

(גודל טקסט)

כוכבי ה-NBA נסערים בעקבות רצח ג'ורג' פלויד וההפגנות נמשכות בארצות הברית לאחר אירוע נוסף של אלימות משטרתית כלפי הקהילה השחורה. מי שהביע את כעסו על המקרה הוא לברון ג'יימס, שכרגיל משמיע את קולו בנושא אפליית האפרו-אמריקאים: "למה ארצות הברית לא אוהבת אותנו?!", צייץ היום כוכב הלייקרס.

גם יאניס אנטטוקומפו זועם על היחס לקהילה השחורה. כוכב מילווקי באקס כתב בטוויטר: "אני לא באמת יודע איך לנסח את ההרגשה שלי במילים, אבל דבר אחד אני יודע בוודאות – מספיק זה מספיק! הגיע הזמן לשינוי!"

שחקן נוסף שמחה הוא ג'יילן בראון מבוסטון סלטיקס, שנסע 15 שעות ברכבו ממסצ'וסטס לאטלנטה על מנת להשתתף בהפגנה נגד רצח פלויד: "עצם היותי מפורסם ושחקן NBA לא פוטרת אותי ממעורבות", אמר בראון בשידור חי באינסטגרם, "לפני הכל אני אדם שחור וחבר בקהילה הזאת. אנחנו מעלים את המודעות לכמה מקרי עוול שהיינו עדים להם לאחרונה, זה לא בסדר. חייבים להקשיב לזווית שלנו כצעירים. הקולות שלנו צריכים להישמע. אני בן 23 ולא יודע את התשובה להכל, אבל אני מרגיש כמו כולם. זה בטוח".

מי שהצטרף לאותה הפגנה היה מלקולם ברוגדון, גארד אינדיאנה פייסרס, שיצא לרחובות ונאם בשם המפגינים: "היתרון בצד שלנו עכשיו. הילדים שלנו יסתכלו על היום הזה לאחור ויגידו 'אתם הייתם חלק מזה'. סבא שלי צעד לצד מרטין לות'ר קינג בשנות ה-60' והוא היה גאה לראות את כולנו כאן. חייבים להמשיך לדחוף קדימה", אמר ברוגדון.

מאז אירע הרצח ביום השני האחרון, במהלך השבוע התבטאו שחקני NBA נוספים בעבר ובהווה בנוגע למקרה, ביניהם קארל-אנתוני טאונס ממינסוטה. בנוסף, ג'יי אר סמית' וג'ורדן קלארקסון השתתפו בהפגנה שהתקיימה אתמול בלוס אנג'לס.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי