בלאט: "כאוהד נהניתי מ"הריקוד האחרון. כמאמן? זו תחושה אחרת לגמרי"

דייויד בלאט
דייויד בלאט | Gregory Shamus/Getty Images

מאמן העבר סיפק ראיון ארוך ביוון: "תמיד אמרתי לשחקנים שמה שנמצא בחדר ההלבשה צריך להישאר שם". על ה-NBA: "צריך להרפות וללכת צעד אחר צעד, אף אחד לא יהמר". וגם: האם יהיה יועץ מקצועי בקבוצה מהיורוליג?

(גודל טקסט)

דיוויד בלאט (61) כבר הבין שהפרק העשיר שלו כמאמן כדורסל נגמר לאור מחלת הטרשת הנפוצה. אין ספק שהשנה האחרונה עבורו הייתה סוערת – הפרישה מאימון אולימפיאקוס אחרי שהמועדון היווני נקלע בין היתר לבעיות רבות, ובהמשך כשמונה ליועץ מקצועי בשורות ניו-יורק ניקס אך החזיק בתפקיד מספר חודשים ספורים. ועדיין, אין ספק שהכדורסל האירופי רוחש לבלאט כבוד רב לאור הישגיו. בראיון ארוך ומרתק ל-"SDNA" היווני הוא מנתח את השפעת הקורונה על הכדורסל האירופי, מדבר על "הריקוד האחרון" וחושף מהי השאיפה שלו לעתיד.

 
 
מה שנכתב בפתח הראיון הוא עוד הוכחה להילה שעדיין יש סביבו. "אם משהו מאפיין אותו זה שהוא לא מסתיר דבר, לא מתחמק מאף שאלה. לא מוחק אף נושא מסדר היום שלו. ולכן הוא הפך לאחד המרואיינים המועדפים על העיתונאים. בכל מסיבת עיתונאים שלו היה משהו מיוחד ולא רק ברמת הכדורסל. הוא אחד המאמנים הטובים באירופה בשנים האחרונות", נכתב על רקע הישגיו. בלאט הדגיש שאינו רק אישיות כדורסל: "אנשים שהם חלק מהספורט צריכים להבין שיש לנו מקום נהדר, חשוב ומיוחד בחברה". הוא התרעם על הרצח של ג'ורג' פלויד בארה"ב ואמר שמדובר במקרה מזעזע: "זה נורא, מפחיד, ויותר מכל – חייב להיעצר. המצב רע מאוד בארה"ב".
 
 
על הריקוד האחרון: "ראיתי את הסדרה בשני אופנים שונים. כאוהד, מצד אחד, שחי באותה התקופה, זה היה פנטסטי. מצד שני, כמאמן? זה היה מאוד מוזר. ברור שאני לא יכול להגיד אותו דבר.
 
 
"כשאתה מאמן אתה יודע הרבה על המתרחש בחדר ההלבשה. דברים לא צריכים להשתבש. אני יודע שאנחנו חיים בעידן של שליטה במדיה החברתית. כולם יפרסמו בטוויטר, באיסטגרם ועוד. ואז זה לא היה קיים, היה קשה יותר להוציא דברים החוצה. תמיד אמרתי לשחקנים שלי: 'מה שאתה רואה ומה שאתה שומע כאן צריך להישאר כאן. לא כולם צריכים לדעת את זה'". נזכיר כי בלאט ספג לאחרונה ביקורת על דברים שאמר בנוגע ללברון ג'יימס

עם לברון ג'יימס. איך היה מתמודד עם מייקל ג'ורדן? (Gregory Shamus/Getty Images)

 

על היורוליג: "זה מה שקרה. אנחנו עוברים תקופה קשה ומוזרה, לא יודעים הרבה על העתיד. אין לנו יכולת לחזות מה יהיה. לא קל לחדש את המשחקים. אסור לסכן את הספורטאים, המאמנים, חברי המועדון ובני המשפחה. זו הייתה החלטה קשה אבל נכונה. התקופה הזו מכריחה אותנו לבחור בין סיכון לבריאות ויש את המצב הכלכלי, זוהי דילמה אמיתית. כולם רוצים לשחק, כולם רוצים לראות כדורסל. בואו נסתכל על כך כמשהו שהיה צריך להקריב למען העתיד".
 
 
ה-NBA: "מבלי לדעת או לקבל מידע רשמי, אני מקווה שהעונה תחודש. יש רצון לחזור לנורמליות אך עלינו להרפות לזמן מה, לחכות שהדברים יתבהרו. אני לא חושב שאף אחד ב-NBA ייהמר. זה צעד אחר צעד. הדבר החשוב ביותר הוא שלא יהיו סיכונים".
 
 
עתידו: "לרוע המזל אני לא יכול לאמן בגלל המצב הבריאותי הלא פשוט שלי, אבל הייתי רוצה לעזור לחבריי ולבני האדם. הייתי רוצה להיות דיפלומט בגוף דומה, בארה"ב או בישראל. תמיד רציתי לעשות זאת, ידעתי שלא אשאר מאמן עד סוף חיי. בינתיים אלה מחשבות בלבד. אני כותב את הספר שלי, מדבר על כדורסל ודברים אחרים כמו מוטיבציה, מנהיגות, כמה שיעורים לאימון.

ישמח לשמש כיועץ מקצועי (Scott Halleran/Getty Images)

 

האם יועץ מקצועי בקבוצה מהיורוליג זו אופציה: "בטח! הייתי שוקל את זה ברצינות. אני חושב שהוכחתי בעשרים השנים האחרונות שאני יכול לבנות קבוצות טובות ולמצוא שחקנים טובים. כולם יודעים שיש לי את האינסטיקנט הזה ושאני באמת יכול לעזור לשחקנים להתפתח בקבוצות שלי ולהגיע לרמה אחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי