מייקל ג'ורדן יתרום 100 מיליון דולר לקהילה השחורה בארה"ב

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

בצל המחאות על מותו של ג'ורג' פלויד: שחקן הכדורסל הגדול בכל הזמנים וחברת ההלבשה שלו, 'איר ג'ורדן' הודיעו על תרומה ענקית

(גודל טקסט)

מייקל ג'ורדן ספג ביקורות לאורך כל הקריירה על חוסר המעורבות הפוליטית והחברתית שלו, והואשם כמי ש'הפקיר' את הקהילה השחורה בימי הזוהר שלו במקום לנקוט עמדה בדומה לספורטאים אפרו-אמריקאים גדולים שהיו לפניו, כמו מוחמד עלי, ג'קי רובינסון ואפילו לברון ג'יימס. 

אך אמש (שבת), 'הוד אווירותו' החליט לענות לכולם עם התרומה הגדולה ביותר בקריירה שלו. שחקן הכדורסל הגדול בכל הזמנים, הודיע כי הוא וחברת ההלבשה שלו, איר ג'ורדן, יתרמו 100 מיליון דולר בעשר השנים הבאות לארגונים שיקדמו שוויון זכויות וצדק חברתי.

בהודעה לציבור נכתב: "חברת ג'ורדן היא הקהילה השחורה. היא הרבה יותר גדולה מאדם אחד, היא תמיד הייתה משפחה. אנחנו מייצגים משפחה גאה שהתגברה על מכשולים, נלחמה נגד הפליה בקהילות מסביב לעולם ועובדת בכל יום כדי למחוק את כתם הגזענות והנזק של חוסר צדק. הרצון והמצוינות שהעולם מכיר היא תוצאה של עבודה בדורות על גבי דורות, ששפכו את החלומות שלהם לדור הבא. השנה היא 2020, והמשפחה שלנו כוללת כל מי שעורר בנו השראה. ולמרות שהרבה דברים השתנו, הגרוע ביותר נשאר דומה. חיים שחורים חשובים, זו לא הצהרה מעוררת מחלוקת. עד שהגזענות העמוקה שגורמת למדינה שלנו להיכשל לא תיעלם באופן סופי, אנחנו נישאר מחויבים להגן ולשמור על החיים של אנשים שחורים. היום אנחנו מכריזים כי מייקל ג'ורדן וחברת 'איר ג'ורדן', תתרום 100 מיליון דולר בעשר השנים הבאות לארגונים שמטרתם לדחוף לשוויון זכויות, צדק וחברתי וגישה טובה יותר לחינוך".


התרומה האדירה של ג'ורדן מגיע על רקע המחאות סביב מותו של ג'ורג' פלויד, שהוציאו את הציבור האמריקאי להפגנות ענק ברחובות בשבוע האחרון, הפגנות שהובילו לכאוס ואנרכיה ברחובות ארה"ב. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי