יעמדו בעומס? ב-NBA מתכננים לו"ז דחוס במיוחד בעונה הבאה

קוואי לאונרד
קוואי לאונרד | Harry How/Getty Images

לפי ESPN, מנהל אטלנטה הוקס טען כי על מנת לקיים 82 משחקים כמו בכל עונה, בליגה שוקלים להגביר את כמות הבק-טו-בק ולקבוע סטים של ארבעה משחקים בחמישה ימים. כיצד יגיבו השחקנים?

(גודל טקסט)

מספר ימים אחרי שאושרה התכנית להשלמת העונה הנוכחית, ב-NBA מתכננים כבר את עונת 2020/21 בתקווה שכל קבוצה תשחק בה 82 משחקים כמו בכל שנה רגילה. לפי דיווח ב-ESPN, המנהל המקצועי של אטלנטה הוקס, טראוויס שלנק, סיפר אתמול (שלישי) כי הליגה הבהירה לקבוצות שלוח הזמנים בעונה הבאה עשוי להיות דחוס במיוחד, זאת מתוך מטרה לשמור על ציר הזמן הנהוג בכל שנה.

משמעות הדבר הוא שכל קבוצה תשחק הרבה יותר בק-טו-בק (לילה אחרי לילה) ואף תתמודד עם סטים של ארבעה משחקים בחמישה ימים, כיוון שכידוע, לפי המתווה שאושר בשבוע שעבר סדרת הגמר תסתיים השנה באוקטובר, התקופה שבה בדרך כלל העונה נפתחת. נכון לעכשיו ב-NBA שואפים לפתוח את 2020/21 ב-1 בדצמבר, אך ב"האתלטיק" נטען כי סביר להניח שאותו תאריך ישתנה בהמשך, לאור העובדה שהוא כמעט ולא משאיר לשחקנים זמן לנוח ולהתכונן בצורה ראויה לעונה הבאה.

במקרה שתאריך הפתיחה אכן יידחה, בליגה הטובה בעולם יצטרכו להיות הרבה יותר יצירתיים על מנת לתכנן לוח זמנים שיאפשר 82 משחקים לכל קבוצה ולא מן הנמנע שאף יפחיתו את כמות המשחקים – מה שישפיע כמובן על הסכם זכויות השידור וכנגזרת מכך גם על תקרת השכר של השחקנים.

אחת המגמות שצברו תאוצה ב-NBA בשנים האחרונות היא תופעת ניהול העומסים, כלומר כוכבים בכירים בקבוצות שמוותרים על חלק ניכר ממשחקי העונה הסדירה לטובת מנוחה והימנעות מפציעות. בליגה מנסים להילחם בכך דרך נהלים כאלה ואחרים, אך במקרה של לוח הזמנים צפוף ועמוס במיוחד כפי שתיאר מנהל אטלנטה, לקבוצות תהיה לגיטימציה להושיב את הכוכבים בצד מתי שימצאו לנכון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי