"לברון ג'יימס ידאג שישחקו באורלנדו, הוא צריך להיצמד לג'ורדן"

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Sean M. Haffey/Getty Images

כוכב לוס אנג'לס לייקרס סופג ביקורת ממנהל מקצועי בכיר ב-NBA, שטוען כי הוא מסרב להצטרף להתנגדות החזרה לליגה מסיבות אישיות בלבד: "השנתיים הבאות חשובות למורשת שלו, הוא צריך להגיע לחמש אליפויות"

(גודל טקסט)

התנגדותם של עשרות כוכבי NBA להחזרת הליגה מסיבות בריאותיות ונפשיות, בין השאר חשש מפציעות ולאור הצורך להיכנס לבידוד ארוך טווח באורלנדו, הובילה לדיונים רבים בנושא בתקשורת האמריקאית ואילצה גם את הקומישינר אדם סילבר לצאת בהצהרה כי ישוחח עם המודאגים, ידאג להרגיע את רוחם והוסיף כי הוא משוכנע שלכל השאלות יהיו תשובות שיסירו את החששות הקיימים.

במקביל, מתנהל דיון מסקרן לא פחות הנוגע ללברון ג'יימס ומניעיו. קיירי אירווינג נחשב למנהיג המחאה על חזרת הליגה ומאחוריו עומדים כ-80 שחקנים, אבל מנגד עומד הכוכב הגדול ביותר בליגה, לברון ג'יימס שמחזיק בדעה מנוגדת. הלילה (בין שני לשלישי) אף היו ב-NBA מי שהאשימו את "המלך" בכך שהוא חושב אך ורק על טובתו האישית ושזוהי הסיבה היחידה בגינה הוא דורש לחדש את העונה.

נחשף מוקדם יותר השבוע כי בסוף השבוע נערך דיון בהשתתפות עשרות מכוכבי הליגה סביב רלוונטיות של חזרת העונה ובה טען אירווינג כי אחת הסיבות להתנגדותו היא שלא להסיט את תשומת הלב ממאבק האוכלוסייה השחורה בארה"ב באפליה ולמען שוויון זכויות, לאחר הריגת ג'ורג' פלויד על ידי שוטר שחנק אותו למוות. למעשה, כך טוענים הבוקר ב-ESPN, מדובר בדיון שממש מפלג את הליגה ומחלק אותה לשניים, כשניתן לראות דוגמאות כמו בלוס אנגלס לייקרס, שם לברון ג'יימס כאמור מתנגד בתוקף לסיום העונה ובחר שלא להשתתף בדיון, בעוד חברו הטוב דווייט הווארד תומך בדעותיו של אירווינג.


מתנגד מסיבות אישיות ותו לא? ג'יימס (Ezra Shaw/Getty Images)

כעת, כך לפי אחד המנהלים המקצועיים הבכירים בליגה שלא נחשף, מסתבר שיותר ויותר אנשים סבורים שלברון ג'יימס פועל מסיבות אישיות גרידא. הכל התחיל עם הציוץ של פטריק בוורלי, שחקן לוס אנג'לס קליפרס וכעת אחד הבכירים בליגה טוען שלברון בן ה-35 מעוניין להמשיך לשחק בידיעה שלשנתיים הבאות צפויות להיות השלכות ענקיות על המורשת שלו – בוודאי בימים בהם ההשוואות למייקל ג'ורדן נמצאות בשיאן לאחר שידור "הריקוד האחרון", שסיקרו את שש האליפויות של MJ בעוד ללברון יש שלוש עד כה.

"לברון ג'יימס ידאג שהמשחקים באורלנדו יתקיימו, כי הוא יודע שזה יכול להשפיע באופן מאוד משמעותי על המורשת שלו", טען אותו מנהל מקצועי בעילום שם, "הוא יודע שעוד אליפות או שתיים יכולות להוות נקודת מפנה והוא נחוש לעשות את הכל כדי לזכות. ברור שיש השוואות בין לברון למייקל ג'ורדן וזה מוצדק, אבל האם מישהו יכול לומר כרגע שהוא טוב יותר מג'ורדן? התשובה היא לא, עדיין לא. הוא צריך לזכות לפחות בחמש אליפויות".


שנתיים קריטיות ללברון כדי להתקרב למייקל (Mike Powelll/Allsport)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי