חלום ה-NBA מתקרב? צפו בהצגה של ריאן טורל בליגת הפיתוח

הגארד היהודי שמשחק עם כיפה לראשו סיפק 21 נקודות ב-18 דקות. השדר התלהב: "לא אהיה מופתע לראות אותו בפיסטונס בעונה הבאה"

(גודל טקסט)

ריאן טורל רשם הלילה (בין שלישי לרביעי) את משחקו הטוב ביותר העונה בליגת הפיתוח האמריקאית, כשקלע 21 נקודות ב-18 דקות.

הגארד היהודי (23, 2.01 מ'), שחולם להפוך לחובש הכיפה הראשונה בתולדות ה-NBA, אמנם לא הצליח להיבחר בדראפט האחרון, אך כן זכה לחוזה במוטור סיטי קרוז, קבוצת הפיתוח של דטרויט פיסטונס.

עד הלילה מיעט לקבל דקות, וגם כששיחק, לא הצליח לקלוע למעלה מ-9 נקודות. כל זה השתנה עם מופע צליפות ב-18 דקות בלבד (8 מ-19 מהשדה, 4 מ-5 ל-3), לצד שלושה אסיסטים ואפס איבודים. קבוצתו אמנם הפסידה 115:108 לקפיטל סיטי, אך טורל השאיר טעם של עוד. שדר המשחק אפילו אמר: "לא אהיה מופתע לראות אותו לובש את מדי הפיסטונס בעונה הבאה".

טורל, יהודי שומר מצוות שמשחק עם כיפה לראשו, הפך ללהיט בדיוויז'ן 3 של ליגת המכללות בשנים האחרונות, לאחר שהצעיד את ישיבה יוניברסיטי ל-50 ניצחונות רצופים והעמיד ממוצעים מפלצתיים. בארבע עונותיו במסגרת הזו הוא קלע 24 נקודות למשחק, פגע ב-44.9 אחוזים לשלוש והוסיף גם 5.7 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים. בקיץ האחרון הוזכר בין היתר כמועמד להפועל ירושלים, אך העדיף לנסות ולהגשים את חלום ה-NBA שלו.

"דרך הכדורסל, אני מקווה שאוכל לפתוח דלתות לעוד יהודים", אמר בשבוע שעבר לרשת פוקס. "אני שמח שיש לי הזדמנות להאיר אור על הדת היהודית, חלק מהדברים הללו גדולים יותר מכדורסל".

בכתבה המדוברת סקרו את דרכו המיוחדת של טורל, ובה צוטט גם מאמן הילדים שלו, שטען: "חשבתי שהוא יכול להיות מג'יק ג'ונסון של הכדורסל היהודי. היה לו IQ כדורסל כל כך גבוה, הוא המציא תרגילים עוד לפני בר המצווה שלו". שחקן ה-NBA לשעבר ארל ווטסון, שגם כן זכה לאמן אותו, הוסיף: "הוא תמיד יכול היה לשחק, אבל מה שהיה מיוחד בו זה שהוא לא יצא מחדר הכושר. הוא לא סתם קלע, הוא שיחק בשני צידי המגרש ורצה לנצח בכל התקפה".

לאחר מכן, כאמור, הגיעו שנים נפלאות בישיבה יוניברסיטי, שגרמו לו להאמין כי חלום ה-NBA בהישג יד. בקיץ התאמן עבור מספר קבוצות, ביניהן מילווקי, שביקשה ממנו לזרוק 100 שלשות. הוא קלע 70. זה לא הספיק לחוזה, בדומה לאימוני המבחן שלו בבוסטון וניו יורק, ולאחר מכן, פציעה ברגלו הימנית עצרה את כל המומנטום שיצר.

לאחר חמישה חודשי שיקום, השיג את החוזה בקבוצת ליגת הפיתוח של דטרויט, בין היתר בזכות ארן טלם, לשעבר אחד הסוכנים החשובים בעולם וגם אחד מבעלי הפועל ירושלים בתקופת אורי אלון, וכעת סגן נשיא הפיסטונס. "לא אני ולא ריאן היינו עושים את זה אם זה לא היה אמיתי", אמר טלם. "הדבר הראשון היה כדורסל".

ואז הגיעה הבכורה

ולאחר מכן גם המהלך המרשים הבא

ב-15 המשחקים עד הלילה, רשם טורל 3.5 נקודות ב-8.3 דקות. כעת, נראה שהוא הולך לקבל יותר ויותר קרדיט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי