זה כל מה שדני אבדיה קיווה לו: הסימנים המעודדים של הישראלי וקבוצתו

play
דני אבדיה | GettyImages, Rob Carr
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 1.1 05:32

הרוטציה התקצרה, הקבוצה אגרסיבית ומנצלת את הכלים שלה, הכוכבים בולטים ואבדיה משמעותי גם בהתקפה וגם בהגנה. וושינגטון ממשיכה לנצח, ויש מקום לאופטימיות

(גודל טקסט)

וושינגטון ממשיכה ליהנות מהרצף החיובי שלה, כשהלילה (בין ראשון לשני) רשמה ניצחון חמישי ברציפות, 95:118 במילווקי, כאשר הוויזארדס נהנים משורה של סימנים מעודדים. ששה שחקנים בוושינגטון קלעו מספר דו ספרתי של נקודות, קייל קוזמה ורוי האצ'ימורה ממשיכים להראות סימני ישפור מעודדים, וכן, גם דני אבדיה ממשיך לתת מספרים יפים של שחקן משלים בקבוצה מצליחה ומנצחת, שזה כל מה שהוא קיווה מקריירת ה-NBA שלו.

יש לציין שמילווקי שיחקה בלי יאניס אנטטוקומפו, שבששת משחקיו האחרונים מעמיד ממוצעים של 28 נקודות ו-14.6 ריבאונדים, אבל הלילה נח בגלל כאבי ברך. גם ג'רו הולידיי החולה נעדר וקריס מידלטון ישב בחוץ משחק שמיני ברציפות בגלל בעיות בברך. אבל גם הוויזארדס שיחקו בלי הכוכב שלהם בראדלי ביל, ובכל זאת ידעו לנצח ולקטוע את רצף ארבעת הניצחונות של מילווקי כדי לשפר את מאזנם ל-21:17.

דני אבדיה סיפק "הוכחה להשפעה שיכולה להיות לו" על וושינגטון
"הסיכון השתלם": וושינגטון מחמיאה ל"מהלך הענק" של דני אבדיה

דני אבדיה וושינגטון
כבר לא רק שחקן הגנה. אבדיה | רויטרס

אבדיה רשם דאבל דאבל בפעם החמישית העונה. הישראלי סיים עם 11 נקודות, 12 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ב-29 הדקות שלו על המגרש, כולל עוד דאנק יפה, הפעם על חשבון ג'ו אינגלס. אבדיה אומנם גם סיים עם 4 איבודי כדור (לצד 2 חטיפות) ו-0 מ-3 מהשלוש, אבל שוב היווה חלק חשוב מהמערך הקבוצתי. בעשרת המשחקים האחרונים אבדיה מעמיד ממוצעים של 10.0 נקודות, 6.6 ריבאונדים, 3.0 אסיסטים, 51.1 אחוז מהשדה, 42.3 אחוז מהשלוש ו-94.4 אחוז מהקו. המשמעות היא שאבדיה דומיננטי לא רק בהגנה של וושינגטון, אלא גם בהתקפה שלה. העובדה שבשבוע האחרון פורסם שהנהלת וושינגטון חיפשה טרייד אבל דחתה הצעה לכלול בו את אבדיה מעניקה גם היא ביטחון לשחקן, וממחישה את האמון בו.

מה שעוד מעודד מבחינת וושינגטון ואבדיה זה האנרגיה: הלילה הוויזארדס פתחו חזק, בידיעה שעומד מולם סגל חסר, והובילו 17:34 בסיום הרבע הראשון. "המטרה היא להיות דומיננטי, ולא משנה מי עומד מולך", אמר בסיום קייל קוזמה, שסיים עם טריפל דאבל של 10, 13 ו-11, "אם השחקנים האלה לא משחקים, אתה אמור לנצח את הקבוצות האלה".

דני אבדיה עם שחקני וושינגטון וויזארדס: קריסטאפס פורזינגיס, רוי האצ'ימורה, דלון רייט
רוטציה קצרה, שימוש נכון בכלים, אגרסיביות ומהירות. וושינגטון בכיוון הנכון | אימג'בנק GettyImages, Julio Aguilar

בנוסף, וושינגטון ממשיכה ללמוד לנצל את הכלים שיש לה. הוויזארדס שוב שיחקו עם שני סנטרים – דניאל גאפורד שקלע 17 נקודות וקריסטפס פורזינגיס שקלע 22 – ובסך הכל וושינגטון דחפה את הכדור פנימה, קלעה 72 נקודות בצבע, כשהחיסרון של יאניס מורגש וברוק לופז נקלע לבעיית עבירות מוקדמת.

הוויזארדס מצליחים להתגבש, דבר שמתבטא גם ברוטציה הקצרה והיציבה: מלבד לשחקני החמישייה, רק שלושה שחקנים נוספים מהספסל שיחקו 19 דקות ומעלה.

שחקני וושינגטון וויזארדס קייל קוזמה, דניאל גאפורד, רוי האצ'ימורה
האצ'ימורה בשיאו, קוזמה מנהל הכל, גאפורד אגרסיבי. הוויזארדס מעודדים | אימג'בנק GettyImages, Rob Carr

שתי נקודות האור הבולטות הן כאמור קייל קוזמה ורוי האצ'ימורה. קוזמה קלע רק 5 מ-16 מהשדה, ובכל זאת רשם טריפל דאבל שני בקריירה וזכה לשבחים ממאמנו. "הוא פליימייקר שלנו, ובגדול", אמר מאמן וושינגטון ווס אנסלד ג'וניור על קוזמה, "גם מנהל את המשחק, מרחיב עבורנו את המשחק, גם עם הגב לסל… גם הקצב שהוא מכתיב על המשחק עשה לנו טוב מאוד, כך שהוא עושה קצת מהכל".

בנוסף, האצ'ימורה ממשיך לעלות מהספסל ולתת מספרים: הלילה קלע 26, כולל 16 במחצית הראשונה, עם 11 מ-18 מהשדה ו-3 מ-5 מהשלוש, ובחמשת המשחקים האחרונים הוא לא רק עם ממוצעים של 21.1 נקודות ו-60 אחוז מהשדה – אלא גם עם ביטחון גדול, כשהוא שוב ושוב עולה מהספסל ונותן דחיפה משמעותית לקבוצה. בשלישי בלילה הוויזארדס ישחקו שוב במילווקי מול הבאקס, אולי עם סגל משופר, ואבדיה וחבריו יתמודדו מול עוד מבחן בניסיון להמשיך בדרך הנכונה מבחינתם.