הכי רחוק מה-81 של קובי: ההוכחה שהצגה של דונובן מיטשל "בלתי ניתנת לשחזור"

play
בלי להתכוון. מיטשל חוגג בסגנון ווילט צ'מברליין | צילום מסך, מתוך עמוד האינסטגרם של קליבלנד קאבלירס
שחקן קליבלנד קאבלירס דונובן מיטשל אחרי משחק 71 הנקודות מול שיקגו 00:23

בלי לכפות את עצמו, בלי לרדוף אחרי שיאים, ביעילות חסרת תקדים: בארצות הברית מסבירים מה מייחד את מופע 71 הנקודות של כוכב קליבלנד ביחס לתצוגות היסטוריות אחרות. לברון נפרד מהשיא והילל, קיירי ניבא את ההתפוצצות מראש. המספרים והציוצים

(גודל טקסט)

עולם הכדורסל עדיין מתקשה לעכל את ההצגה הבלתי נשכחת שסיפק הלילה (בין שני לשלישי) דונובן מיטשל בניצחון של קליבלנד על שיקגו, 134:145 אחרי הארכה. כשרואים את השורה הסטטיסטית של מיטשל צריך לשפשף את העיניים כדי להאמין: 71 נקודות, 22 מ-34 מהשדה, 7 מ-15 מהשלוש, 20 מ-25 מקו העונשין – וכל זה לצד 11 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, אחרי שהקבוצה שלו הייתה בפיגור 21 נקודות, כשהמעמסה עליו גדולה פי כמה וכמה לאור החיסורים בסגל של הקאבס.

הקאבס שנאלצו להסתדר ללא דריוס גארלנד ואוון מובלי הפצועים, היו זקוקים לכל נקודה ולכל מהלך של מיטשל – והוא סיפק את הסחורה בענק. "ספידה" חתום כעת על המשחק השביעי בלבד בתולדות ה-NBA בו שחקן קולע 70 נקודות ומעלה, ועל הכי הרבה נקודות במשחק בודד מאז 81 הנקודות של קובי בריאנט במשחק המפורסם מול טורונטו ב-2006. מאז היה שחקן אחד בלבד שהגיע ל-70 נקודות, דווין בוקר ב-2017.

מה שמייחד את ההצגה של מיטשל בהשוואה לאלו של בריאנט ובוקר או למשחקים אחרים בקנה מידה היסטורי, היא היעילות יוצאת הדופן. לשם השוואה, קובי בריאנט היה זקוק ל-46 זריקות כדי להגיע ל-81 הנקודות שלו, ו-ווילט צ'מברליין שחתום על שיא הנקודות למשחק אחד שספק אם אי פעם יישבר, לקח 63 זריקות כדי להגיע ל-100 נקודות. גם במקרה של בריאנט וגם בזה של דווין בוקר, הושמעו טענות על רדיפה מוגזמת אחר המספרים והשיאים. מיטשל לעומתם לקח 34 זריקות בלבד, דייק באחוזים יוצאים מהכלל, ועשה זאת כמעט באופן טבעי ביחס לאיך שהמשחק התפתח. למעשה, כשמשקללים את מספר הנקודות שמיטשל היה אחראי להם באופן ישיר (בנקודות או באסיסטים), מגיעים ללא פחות מ-99 נקודות – המספר השני הכי גבוה אי פעם.

הכי הרבה נקודות במשחק NBA

100 – ווילט צ'מברליין, מרץ 1962
81 – קובי בריאנט, ינואר 2006
78 – ווילט צ'מברליין, דצמבר 1961
73 – דייויד תומפסון, אפריל 1978
73 – ווילט צ'מברליין, נובמבר 1962
73 – ווילט צ'מברליין, ינואר 1962
72 – ווילט צ'מברליין, נובמבר 1962
71 – דונובן מיטשל, ינואר 2023

שחקן קליבלנד קאבלירס דונובן מיטשל אחרי משחק 71 הנקודות מול שיקגו
בלי להתכוון. מיטשל חוגג בסגנון ווילט צ'מברליין | צילום מסך, מתוך עמוד האינסטגרם של קליבלנד קאבלירס
שחקני קליבלנד קאבלירס חוגגים עם דונובן מיטשל
"אמרתי לשאר השחקנים, 'פשוט תזוזו לו מהדרך'". מיטשל עם החברים | אימג'בנק GettyImages, Jason Miller

"להיכנס לספרי ההיסטוריה לצד שחקן כמו ווילט, זה הכי מרגש שיש", אמר מיטשל המאושר בסיום. "תמיד האמנתי שאוכל להפוך לאחד השחקנים הכי טובים בליגה, והערב נשארתי ללא מילים. להיות חלק מרשימה היסטורית כזו? אני פשוט מרגיש מבורך".

מיטשל הודה ש"אפילו ב-NBA2K לא היה לי משחק כזה. אולי קלעתי מספר נקודות דומה, אבל לא ביעילות כזו, ובכל מקרה זה הסתיים בהפסד. הפעם זה מרגיש הרבה יותר טוב".

מאמן קליבלנד ג'יי בי ביקרסטאף אמר ש"זכינו לראות היום את אחת ההצגות הגדולות בתולדות המשחק. היינו זקוקים היום מהלך שדונובן עשה. בדרך למספרים המטורפים האלו, הוא לא העמיד את עצמו מעל הקבוצה אפילו לרגע אחד. זה מה שהופך את זה לעוד יותר מיוחד. איך אפשר לא לעודד בחור כזה? איך אפשר לא לאהוב אותו? כשהוא התחמם בצורה הזאת, אמרתי לשאר השחקנים – 'פשוט תזוזו לו מהדרך'".

מיטשל כפה הארכה עם סל שוויון אקרובטי 4 שניות לסיום אחרי החטאת עונשין מכוונת – בדיוק כמו לוקה דונצ'יץ' לפני שישה ימים. בתוספת הזמן הוא כבר השתלט על המשחק לחלוטין וקלע את כל 13 הנקודות של הקאבס. בסך הכל, הוא קלע 55 נקודות במחצית השנייה ובהארכה. בנוסף הוא גם שבר את הנקודות של שחקן בודד של קליבלנד בכל הזמנים, בו החזיקו בצוותא לברון ג'יימס וקיירי אירווינג.

"אני שמח בשביל דונובן. שיאים נועדו להישבר, ואני מאושר שהוא זה ששבר אותו", בירך אירווינג, וסיפר: "מה שמצחיק הוא שאני ודונובן שיחקנו בשעות הצהריים 'קול אוף דיוטי' יחד, והוא היה נראה כל כך מרוכז וחדור מטרה, שידעתי שיהיה לו משחק גדול אחר כך. פשוט יכולתי לראות את זה עליו".

לברון החמיא אף הוא אחרי ניצחון הלייקרס ואמר ש"ב-NBA הרבה שחקנים מדברים על איך הם יודעים לשים את הכדורסל בסל, אבל השחקנים הגדולים באמת עושים את זה במספרים גבוהים. דונובן הוכיח שהוא אחד הכי טובים בליגה בלשים נקודות על הלוח…אם אתה מגיע ל-70 נקודות, ל-60 ו-50 – אתה חייב להיות מוכשר באופן קיצוני. אין ספק שהוא לא ישכח את המשחק הזה לעולם. הוא והמשפחה שלו".

גם קווין לאב, השריד היחיד מקליבלנד של לברון ואירווינג שזכתה באליפות, הודה שעל אף ההצגות הרבות שראה מהשניים הקודמים במדי הקאבס, המופע של מיטשל עלה על כולם. "לא זכור לי שראיתי דבר כזה. זה היה פשוט מדהים, ואני לא חושב שזה ניתן לשחזור. לברון וקיירי נתנו משחקים מדהימים כאן, אבל מה שדונובן עשה, זה פשוט מטורף", אמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי