אבדיה: "יש תחושה שכולם שמחים כשאני מצליח". נדחה המשחק מול דטרויט

play
מסר בשביל כולם. אבדיה | GettyImages, Michael Reaves
"הלחם והחמאה": אבדיה מספר על השינוי שעבר, וזוכה למחמאות 00:29

הפורוורד מאושר מהשיפור ההתקפי שהוא מציג לאחרונה, יודע שהטרייד על האצ'ימורה "עזר", אבל מבהיר: "ההגנה והריבאונדים הם הלחם והחמאה שלי". בארה"ב טוענים: הערך שלו בשוק הטריידים עדיין "מוגבל". המפגש עם הפיסטונס נדחה בשל מזג האוויר הסוער

(גודל טקסט)

וושינגטון קיוותה להמשיך הלילה (בין רביעי לחמישי) את המומנטום המצוין שלה ולהשיג ניצחון שביעי ברציפות, הפעם מול דטרויט בחוץ, אולם המפגש נדחה בשל מזג האוויר הסוער. הפיסטונס עדיין תקועים בדאלאס, אחרי סופת שלגים בטקסס, וההתמודדות תתקיים במועד מאוחר יותר. המשמעות: בכך הגיע לסיומו מסע משחקי החוץ של הוויזארדס, שיארחו את פורטלנד ביום שבת.

30.7 דקות, 16.3 נקודות, 9.5 ריבאונדים. אלה הממוצעים המרשימים של דני אבדיה בארבעת המשחקים שעברו מאז הטרייד שהעביר את רוי האצ'ימורה ללייקרס, והוסיף לפורוורד הישראלי דקות משחק וביטחון. שיא הקריירה של 25 נקודות שקבע מול סן אנטוניו היה עוד הוכחה לכך שעם האמון, באה אצל אבדיה גם היכולת.

"אני יותר אגרסיבי. אני משתמש בכלים שיש לי בתור כדורסלן, ושבניתי לאורך השנים. אני מרגיש שאני לומד להשתמש בכלים האלה טוב יותר עם כל יום שעובר", אמר אבדיה היום (רביעי) בריאיון לתחנת רדיו מקומית בוושינגטון. "יש לי חברים נהדרים לקבוצה שתומכים בי, וזה הרבה בזכותם. אני יודע שיש לי כישרון, אני יודע שאני מסוגל לעשות דברים על המגרש, אבל השנה אני מרגיש שכולם שמחים בשבילי ורוצים שאעשה עוד. בתור שחקן צעיר, זו האווירה הכי בריאה שיכולה להיות. אפשר לראות איך אנחנו מתייחסים אחד לשני על המגרש, ולהבין מדוע אנחנו נראים הרבה יותר טוב העונה. יש חיבור מצוין בקבוצה, וזה עוזר לנו מאוד. אני מקווה שנשמור על הכימיה הזאת גם כשנפסיד. כשדברים פחות הולכים – דווקא אז ניבחן".

אבדיה נהנה מהשיפור ההתקפי, אבל ממשיך לשים דגש על ההגנה. "אני מרגיש שאני משתפר בכל תחום, אבל הריבאונדים וההגנה הפכו ללחם והחמאה שלי. עוד לפני שהיה לי רצף משחקים טוב בקליעה, הרגשתי שאני תורם בעקביות בשני התחומים האלה. אני מנסה לעזור לקבוצה בכל מה שצריך, וזה הכל. אני לא חושב יותר מדי, רק מנסה ליהנות מהמשחק".

דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס
חופשי ומאושר. אבדיה | אימג'בנק GettyImages, Ronald Cortes

אבדיה מודה שהטרייד ששלח את האצ'ימורה ללייקרס סייע לו. "קרה מה שקרה עם רוי, אני לא יכול לשנות את זה. כן, כנראה שניצלתי את זה. זה פתח לי יותר הזדמנויות. איבדנו שחקן טוב מאוד, אבל הוא השאיר חלל מסוים, ובשבילי זה היה צ'אנס גדול. אני צריך למלא את החלל הזה".

בינתיים דנים בארצות הברית בשינויים הבאים שוושינגטון תעשה, אם בכלל. על פי כתב "האתלטיק" פרד כץ, השינוי המשמעותי הבא בקבוצה לא יהיה בסגל השחקנים, אלא דווקא בהנהלה, ואולי אף גבוה מכך – יוחלפו בעלים. לדבריו, ברגע שהוויזארדס העבירו את האצ'ימורה בטרייד, הם ויתרו על הנכס היחיד שלהם שיש לו ביקוש ממשי בליגה כשזה נוגע לשיחות על טריידים.

"וושינגטון נשארה למעשה ללא קלפי מיקוח. עד כמה שאני יודע, הביקוש שיש לדני בליגה די מוגבל כרגע. היכולות ההתקפיות שלו אמנם מתחילות להתפתח, אבל הן עדיין לא ברמה של ההגנה שלו, וזה פוגע בערך השוק שלו", אמר כץ.