המועמדים הסופיים להיכל התהילה: ווייד, נוביצקי ופופוביץ' בפנים

גארד מיאמי ופורוורד דאלאס לשעבר, ומאמן סן אנטוניו, צפויים להיכלל במחזור 2023. גם גאסול, פארקר והאמון ברשימה

(גודל טקסט)

כחלק מסוף שבוע האולסטאר, הלילה (בין שישי לשבת) פרסמו ב-NBA את רשימת המועמדים הסופיים להיכלל במחזור 2023 של היכל התהילה. דוויין ווייד, דירק נוביצקי, פאו גאסול וגרג פופוביץ' הם השמות הבולטים, כשגם טוני פארקר ובקי האמון בפנים. ההכרזה הסופית על חברי המחזור תהיה באפריל.

ווייד זכה בשלוש אליפויות עם מיאמי היט, זכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר ב-2006 והופיע 13 פעמים במשחק האולסטאר, בנוסף לזכייה במדליית זהב עם נבחרת ארצות הברית במשחקי האולימפיים ב-2008. ווייד, שמחזיק בחלק מהבעלות על יוטה ג'אז, שמארחת השנה את האולסטאר, אמר על כניסתו לרשימה: "דוויין ווייד הצעיר מעולם לא חשב שהרגע הזה יגיע. לפעמים כשאתה צעיר ויש לך חלום, המון אנשים לא מאמינים בחלום שלך הוא נראה רחוק מדי להשגה. אבל אני תמיד חלמתי".

שחקן דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי עם שחקן מיאמי היט דווין וויד
אגדות בדרך להיכל התהילה. ווייד ונוביצקי במפגש האחרון ביניהם על הפרקט, ב-2019 | רויטרס

נוביצקי, המדורג שישי בטבלת קלעי כל הזמנים ב-NBA עם 31,550 נקודות בקריירה, שאת כולה העביר בדאלאס, היה ה-MVP של העונה הסדירה ב-2007 וארבע שנים לאחר מכן הוא הוביל את המאבריקס לאליפות, כשהוא נבחר לשחקן המצטיין בסדרת הגמר.

גאסול זכה בשתי אליפויות לצד קובי בריאנט בלוס אנג'לס לייקרס, הופיע שש פעמים באולסטאר וזכה בשתי מדליות זהב אולימפיות עם נבחרת ספרד, השיג עוד אחת מארד, ובנוסף זכה באליפות עולם ב-2006 ובשלוש אליפויות אירופה. "כמו שקובי אמר פעם, 'מה שבאמת חשוב הוא המסע'. הכרה מהסוג הזה, שהיא כבוד עצום, מגיעה כשאתה עושה את הדברים טוב במשך הרבה זמן. וכשאתה אוהב את מה שאתה עושה".

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לשעבר פאו גאסול
פאו גאסול ואחת משתי טבעות האליפות שלו | אימג'בנק GettyImages

פופוביץ' הוא שיאן הניצחונות בתולדות הליגה והצעיד את סן אנטוניו ספרס לחמש אליפויות, כאשר בארבע מהן היה פארקר הרכז הפותח ואחד משלושת הכוכבים הגדולים בקבוצה של "פופ". האמון, ששימשה כעוזרת מאמן בספרס אחרי הקריירה המקצוענית שלה כשחקנית, הופיעה באולסטאר ה-WNBA בשישה מקרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי