הלייקרס "נהנים" בלי ווסטברוק, אבל שוב מחוץ לפלייאוף. דייויס לקח אחריות

חייב לתרום יותר. דייויס | GettyImages, Kevork Djansezian

הערב שהתחיל עם עקיצה לראס ("עשינו התאמות, כולם באותו ראש") נגמר עם הפסד לניקס שהותיר את הלייקרס מחוץ לעשר הראשונות במערב הצפוף. דייויס הודה: "החטאתי יותר מדי"

(גודל טקסט)
אוסטין ריבס, לוס אנג'לס לייקרס
לא מסוגלים להגיע למאזן חיובי? ריבס והלייקרס | אימג'בנק GettyImages, Kevork Djansezian

הערב התחיל באופטימיות, ונגמר בתסכול: לוס אנג'לס לייקרס עלתה למשחק מול ניו יורק בידיעה שיש לה אפשרות להמשיך במומנטום ולראשונה העונה לא להיות במאזן שלילי, אבל הלייקרס הפסידו 112:108 לניו יורק ניקס הלילה (בין ראשון לשני), ואנתוני דייויס האשים את עצמו בעצירת המומנטום, אחרי שלושה ניצחונות רצופים, כשהקבוצה שלו לא ניצלה את ההזדמנות לחזור ל-0.500 בפעם הראשונה מאז פתיחת העונה כשהייתה על 0:0.

"זה שלי, ההפסד עליי", אמר דייוויס כשנשאל לסיבה למפלה. "שיחקתי נורא. לא הצלחתי למצוא את הזריקה שלי: זריקות עונשין, לייאפים, הכל. החבר'ה עשו את העבודה שלהם. אני לא עשיתי את העבודה שלי הערב". דייויס סיים עם 17 נקודות, 16 ריבאונדים, ארבעה אסיסטים, שתי חטיפות וחסימה, אבל הוא החטיא 10 מ-18 הניסיונות שלו מהשדה וגם החטיא 4 מ-5 קליעות עונשין.

עוד בנושא
עוד ערב מאכזב לדני אבדיה: אמביד והארדן פירקו את וושינגטון
לוחם ה-UFC "הלשין" על לברון ג'יימס: "יש לנו אותו סוחר סמים"

אנתוני דייויס, לוס אנג'לס לייקרס, מול עמנואל קוויקלי, ניו יורק ניקס
חייב לתרום יותר. דייויס | GettyImages, Kevork Djansezian

ברבע הרביעי, כשניו יורק גברה על לוס אנג'לס 22:27 והצליחה לעשות מהפך ולהימנע מקאמבק, דייויס היה רק 1 מ-4 מהשדה בתשע דקות. "זה על כולם", אמר דניס שרודר. "כשאנחנו מפסידים, אנחנו מפסידים כקבוצה. כשאנחנו מנצחים, אנחנו מנצחים כקבוצה. אבל, AD, הוא מנסה להיות נהדר בכל רגע וב-90 אחוז מהפעמים הוא היה נהדר עבורנו… אז הוא לא יכול לקחת את זה רק על עצמו".

במקום להאריך את רצף הניצחונות שלהם, הלייקרס ירדו למאזן 35:33 ויצאו מתמונת הפלייאין – לפחות באופן זמני – כמקום ה-11 במערב. ובמצב הנוכחי, כל ניצחון חשוב: כרגע ליוטה, אוקלהומה סיטי, לוס אנג'לס לייקרס וניו אורלינס אותו מאזן (35:33) במקומות 9 עד 12, ולמעשה הן רחוקות משחק אחד ממינסוטה ודאלאס שבמקום 7 ו-8.

לפני תחילת המשחק, מאמן הלייקרס דארווין האם ניסה להסביר את מצב הרוח החיובי בקבוצה, ורמז שכל הדינמיקה בחדר ההלבשה השתנתה בעקבות עזיבתו של ראסל ווסטברוק, שכזכור נטען שיצר מתיחות גדולה. "עכשיו אחרי שעשינו את ההתאמות שעשינו, כולם נהנים בחדר ההלבשה", אמר המאמן, "כולם נותנים את הכל, כולם באותו כיוון. הם באמת נהנים לשחק אחד עם השני".

לצערו, זה לא הספיק. ההופעה המאכזבת של דייויס הגיעה דווקא לאחר שזכה לשבחים מצד חבריו על כך שלא כפה שום דבר בניצחון 122:112 של לוס אנג'לס על טורונטו ביום שישי, כאשר קלע רק 8 נקודות ב-4 מ-7 מהשדה, אבל הקבוצה הרשימה והאמינה בעצמה בזכות התרומה של כל השאר. דייויס לא חשב שהעניין היה ההגנה וההתאמות שעשו הניקס. "פשוט החמצתי הרבה זריקות", אמר. "אני לא חושב שהם עשו משהו מיוחד".

איזה בלגן: הצפיפות במערב ב-NBA
| צילום מסך, מתוך ESPN

אפילו כשדייוויס לא שיחק בסטנדרטים שלו, ללייקרס היו הזדמנויות. הם הובילו ב-4 בסוף הרבע השלישי – כאשר דיאנג'לו ראסל קלע 31 נקודות בשלושה רבעים. "ההפסד הזה כאב", אמר ראסל, שהיה 13 מ-19 למשחק לאחר שפתח ב-9 מ-10 מהשדה, וקלע רק 2 ברבע האחרון, "ההפסד הזה ממש כאב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי