אחת הקבוצות הדומיננטיות בתולדות ה-NCAA: קונטיקט אלופת המכללות

סיום ראוי לטורניר גדול. אדאמה סאנוגו חוגג | רויטרס

ההאסקיז הביסו 59:76 את סן דייגו סטייט בגמר, השלימו זכייה חמישית ב-25 השנים האחרונות, וחתמו טורניר מושלם בו שלטו באופן מוחלט

(גודל טקסט)

קונטיקט ממשיכה לבסס את עצמה כאימפריית כדורסל מכללות. ההאסקיז זכו הבוקר (שלישי) באליפות ה-NCAA, אחרי שהביסו 59:76 את סן דייגו סטייט בגמר הפיינל פור. זה היה אקורד סיום ראוי לטורניר דומיננטי בצורה יוצאת דופן של ההאסקיז, שניצחו את כל ששת המשחקים שלהם בדרך לזכייה בפער דו ספרתי, ולאורך 240 דקות בטורניר היו בפיגור רק ב-31 דקות, כולל 55 שניות בלבד במחציות שניות.

במשחק הגמר הם פיגרו למשך פחות מ-5 דקות, עד שברחו במחצית השנייה והבטיחו את הניצחון. זו הפעם החמישית שקונטיקט זוכה באליפות המכללות – וכל הזכיות הגיעו ב-25 השנים האחרונות, יותר מכל קבוצה אחרת.

שחקני מכללת קונטיקט אדאמה סאנוגו, דונובן קלינגן חוגגים
סיום ראוי לטורניר גדול. אדאמה סאנוגו חוגג | רויטרס

אם בזכיות הקודמות הכוכבים היו שמות כמו קמבה ווקר ושבאז נייפייר, הפעם הזכייה תירשם על שמו של אדאמה סאנוגו. שחקן הפנים ממאלי שהיה בלתי ניתן לעצירה לאורך הטורניר עם למעלה מ-20 נקודות למשחק, הצטיין עם 17 נקודות ו-10 ריבאונדים. טריסטן ניוטון הוסיף דאבל-דאבל משלו עם 19 ו-10 ריבאונדים. הפורוורד הישראלי ירין חסון שנמנה על הסגל של קונטיקט אבל לא שיחק בטורניר, ראה את חבריו חוגגים מהספסל, והפך לישראלי הראשון שזוכה באליפות המכללות.

את סן דייגו סטייט, שסיימה טורניר מרשים עם הופעה ראשונה אי פעם בפיינל פור, הוביל קשאד ג'ונסון עם 14 נקודות.