השלשה של דני אבדיה הוכתרה כמהלך של הלילה ב-NBA: "נקודת אור"

אבדיה שוב קלע שלשה מטורפת ש"הקפיצה את הספסל", שוב סיים עם דאבל דאבל, אבל וושינגטון שוב הפסידה. על הרגע הסמלי של דני והוויזארדס

(גודל טקסט)

דני אבדיה יצא מהמשברון. אחרי כמה משחקים מאכזבים, הפורוורד הישראלי שוב הצטיין הלילה (בין ראשון לשני) ואף נכלל בהיילייטס של ה-NBA, עם סל משוגע שקלע מול אטלנטה. זה שוב לא עזר לוושינגטון, שהפסידה 130:126 להוקס, אבל מבחינת אבדיה אלה בהחלט רגעים מעוררי גאווה: הישראלי קלע שלשה על הבאזר בתום הרבע הראשון, תוך כדי נפילה – והסל שלו הוכתר כמהלך של הלילה, שדורג במקום הראשון בטופ-10 של ה-NBA.

הבעיה היא שהרגע הזה מסמל את כל העונה של וושינגטון. הוויזארדס פתחו טוב את המשחק מול אטלנטה, הובילו בהפרש דו ספרתי ברבע הראשון, איבדו את השליטה לגמרי – אבל הסל של אבדיה החזיר את היתרון לוושינגטון.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
עוד משחק אישי טוב, עוד מפח נפש קבוצתי. אבדיה | אימג'בנק GettyImages, Patrick Smith

כל השחקנים רצו לעבר אבדיה, שנפל על הפרקט אחרי הזריקה הקשה, הרימו אותו והחמיאו לו, וב"וושינגטון פוסט" תיארו את הרגע כ"מפנה ספסלים, אף אחד לא יכול היה להישאר אדיש" – אבל מהרגע הזה, במקום שוושינגטון תיכנס למומנטום, היא שקעה. אחרי הסל הזה וושינגטון הפסידה ברבע השני 48:24, לקחה חצי מכמות הריבאונדים של אטלנטה ונראתה שוב חסרת אונים בהגנה. אבדיה סיים עם 17 נקודות ו-12 ריבאונדים (הכי הרבה בקבוצה), אחרי שבניצחון מול ברוקלין תרם 21 נקודות ו-13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. "הוא נקודת האור של וושינגטון", נכתב עליו ב"ספורטס אילוסטרייטד", אבל זה לא עוזר.

בנוסף, השלשה של אבדיה לא ייצגה את ערב הקליעה של קבוצתו: לוושינגטון היו 17 שלשות אבל הקבוצה רשמה שיא מועדון של 53 ניסיונות מעבר לקשת. קייל קוזמה קלע 7 מ-18 מהשלוש, עוד שיא מועדון למספר ניסיונות.

מאמן הוויזארדס ווס אונסלד אמר שהוא לא מרוצה מהאיכות של הזריקות לשלוש נקודות, הבעיה היא שהקבוצה שלו לא חיפשה דרכי פעולה אחרות, למרות שהזריקות לא נכנסו.

"הרבה מאלה היו זריקות נהדרות, ככל שהן היו פתוחות, בתוך הגבולות של מה שאנחנו מנסים לעשות, הן היו באזורים הנכונים – הפינות – הן היו בהמשך של איזשהי פעולה", אמר אנסלד. "עם זאצ, כשרואים את הזרימה של המשחק, אם רוב הזריקות האלה לא נכנסות, אנחנו צריכים להגיע לצבע, להגיע לקו, למצוא דרך לחדור קצת, להפעיל לחץ על הסל".

עוד באותו נושא: דני אבדיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי