גם זה יעבור? תמונת מצב עדכנית של שוק הטריידים ב-NBA

play
שני השמות הגדולים ביותר בשוק? מיטשל וסיאקם | GettyImages, Jason Miller
צפו: ים מדר התפוצץ עם 25 נקודות ו-13 ריבאונדים בניצחון פנרבחצ'ה 01:58

המומחים טוענים ש"יש הרבה קונות ומעט מוכרות", ועל כן ייתכן טרייד דדליין רגוע יחסית. ובכל זאת - מיטשל, סיאקם ומארי ממשיכים לעורר עניין, וגם גולדן סטייט שוקלת לחשב מסלול מחדש. ומה לגבי וושינגטון? "התמורה על אבדיה תצטרך להיות רצינית"

(גודל טקסט)

העסקה הגדולה הראשונה של עונת הטריידים ב-NBA הושלמה לפני מספר ימים, כשאו ג'י אנונובי נשלח לניו יורק בתמורה לאר ג'יי בארט ועמנואל קוויקלי, שעשו את הדרך ההפוכה לטורונטו. בכך נקטף אחד השחקנים הכי מבוקשים בשוק בשנים האחרונות, אך יש לא מעט שמות גדולים שעשויים להחליף קבוצה עד פקיעת הדדליין לטריידים, ב-8 בפברואר.

עם זאת, לפי אדריאן ווז'נראוסקי, יש כרגע בשוק "הרבה קונות ומעט מוכרות": "חלק מזה קשור בפליי-אין, שהכניס יותר קבוצות לתמונת הפוסט-סיזן. כמו כן, זה לא נחשב למחזור דראפט חזק, ולכן יש פחות מוטיבציה להיכנס ללוטרי. יהיו טריידים. יהיו גם מוכרות, אך המחירים גבוהים וזה קצת מאט את השוק".

אלה, אם כך, השמועות האחרונות בנוגע לשמות הגדולים ביותר.

דונובן מיטשל, פסקל סיאקם
שני השמות הגדולים ביותר בשוק? מיטשל וסיאקם | GettyImages, Jason Miller

דונובן מיטשל

ככל הנראה השם הגדול ביותר ברשימה. השמועות על עזיבה אפשרית את קליבלנד החלו עוד בקיץ, ולאחרונה – בשל פתיחת העונה המאכזבת של הקאבס – הלכו והתחזקו. ניו יורק, לפי מארק שטיין, "לא תלך אול-אין" על מיטשל, בעוד קליבלנד עצמה מתעקשת ומשדרת לקבוצות שהכוכב שלה לא על המדף. מיאמי בכל זאת עשויה לפנות, לאחר שחיזרה אחר הגארד לא פעם בעבר ועדיין יש לה את החבילה שתכננה להציע על דמיאן לילארד (טיילר הירו ובחירות דראפט).

פסקל סיאקם

בדומה לאנונובי, גם סיאקם יסיים בקיץ את חוזהו ועל כן טורונטו עשויה לחפש לו בית חדש, כדי לא לאבדו ללא תמורה (כפי שקרה לה עם פרד ואנווליט בקיץ שעבר). דאלאס אחת הקבוצות שהביעו בו עניין, אולם לפי מארק שטיין, "הוא לא גבוה ברשימות שלהם". גם אטלנטה, סקרמנטו ואינדיאנה לוטשות עיניים. לפי דיווחים, ההעדפה של סיאקם היא לסיים את העונה בטורונטו, ובכך הוא יוכל לבחור את היעד הבא שלו – אם כי הארכת חוזה בראפטורס ככל הנראה לא תצא לפועל.

שחקני שיקגו בולס זאק לאבין, דמאר דרוזן
בדרך החוצה. לאבין ודרוזן | אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves

כוכבי שיקגו

זאק לאבין ימשיך את הליך השיקום שלו עם קבוצת ה-G ליג, ולא מן הנמנע שישוב לפרקט כבר בסוף השבוע מול שארלוט – לראשונה מאז נפצע ב-29 בנובמבר. הפציעה, כמובן, לא הוסיפה לסיכויים שיעזוב, ובחודש האחרון שמו בקושי הועלה על הפרק אצל העיתונאים האמריקאים. "השוק עדיין יבש", חרץ אדריאן ווז'נראוסקי. לוס אנג'לס לייקרס ופילדלפיה הוזכרו בעבר בעניינו, אולם הסיקסרס ככל הנראה יעדיפו לחכות עד הקיץ ולא לבצע מהלך גדול במהלך העונה, כך לפי ESPN. "העניין בלאבין פושר, אם בכלל", כתב ג'ון הולינג'ר ב"אתלטיק". "רק החוזה שלו – 40 מיליון דולר, לשחקן שככל הנראה יהיה אופציה שלישית בהתקפה – מהווה מכשול גדול".

גם עתידו של דמאר דרוזן לוט בערפל, שכן בקיץ יהפוך שחקן חופשי ויוכל לעזוב בחינם. הלייקרס הוזכרו גם בהקשרו, אבל כמו בעניין לאבין, אין התקדמות. "מעולם לא דרשתי לעזוב", אמר לפני מספר שבועות הגארד הוותיק, שלפי דיווחים היה רוצה לנחות בניו יורק או במיאמי. "אני פשוט משחק, ונראה מה יקרה". הבולס שוקלים להשאירו עד תום העונה ולהציע לו חוזה חדש.

אלכס קארוסו נחשב לאחד משחקני המשנה הטובים והמבוקשים בליגה, כזה שיכול להתאים לכל קבוצה, ועל כן הוא הוזכר בהקשרן של שלל קונטדריות בשבועות האחרונים. עם זאת, לפי שאמס צ'ראניה, "שיקגו מסרבת לכל הצעה".

טריי יאנג, אטלנטה הוקס לצד דז'ונטה מארי
כיכבו מול היריבה המרה. יאנג ומארי | אימג'בנק GettyImages

דז'ונטה מארי

החיבור עם טריי יאנג באטלנטה לא ממש הוכיח את עצמו, ועל כן ההוקס המאכזבים עשויים לרענן את הסגל עם עסקה גדולה. לוס אנג'לס לייקרס הוזכרה על ידי שאמס צ'ראניה, וגם ניו יורק במירוץ גם לאחר העסקה של אנונובי.

לאורי מארקנן

בחודש שעבר דווח כי כוכב יוטה עשוי לעזוב בצוותא עם שלל שחקנים מנוסים אחרים של הג'אז, אולם לפי "הופסהייפ", "רוב המנהלים בליגה מעריכים שהוא יישאר בג'אז. תג המחיר שלו גבוה מדי. קשה להאמין שיועבר בטרייד".

אנדרו וויגינס

לפי טים קווקאמי מ"האתלטיק", הווריירס יהיו מוכנים לוותר על הסמול פורוורד כדי להשתפר – דבר שלא הסכימו לעשות בינואר שעבר או בקיץ. הפורוורד מגלה יכולת מאכזבת מאוד, וגם עתידו של דריימונד גרין הוא סוגיה עבור גולדן סטייט – בעיקר בשל התנהגותו הפרועה מאז פתיחת העונה. דאלאס הוזכרה בהקשרם של השניים, ונחשבת פייבוריטית להנחית את גרין לפי סוכנויות ההימורים.

שחקני וושינגטון וויזארדס דני אבדיה, דניאל גאפורד, קייל קוזמה
שוב גארבג' טיים ארוך מדי. אבדיה, גאפורד וקוזמה על הספסל ברבע האחרון | אימג'בנק GettyImages, Rob Carr

ונסיים עם וושינגטון

עדיין לא ברור לאיזה כיוון הוויזארדס הולכים. קייל קוזמה הוזכר בעבר כמועמד לעזוב אולם בחודש האחרון שמו כלל לא הועלה, וגם עסקה על ג'ורדן פול לא נראית סבירה בהתחשב ביכולתו המאכזבת וחוזהו המנופח. לפי "בליצ'ר ריפורט", "הוויזארדס עדיין לא הלכו בכל הכוח על בנייה מחדש וצעירים, אבל זה צריך להיות הכיוון. לקוזמה יש ערך, גם לטיוס ג'ונס. וושינגטון יכולה לקחת צעד קדימה אם קבוצות ירצו לשלם הרבה על דניאל גאפורד וקורי קיספרט. אולי אפילו יהיה הגיוני להעביר את דני אבדיה, אם התמורה תהיה רצינית. אם יגיעו שחקנים, אלה צריכים להיות צעירים".

ב"קלאץ' פוינטס" הסכימו לאחרונה, ובחרו בטיוס ג'ונס כמועמד המוביל לעזוב בשבועות הקרובים. גם הרכז המחליף דלון רייט עשוי למצוא קבוצה חדשה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי