לוקה נכנס למועדון מיוחד, בתאריך מיוחד: "מדהים שזה קרה היום"

אפילו אוהדי היריבה קראו "MVP" כשחזו ב-73 הנקודות של דונצ'יץ', שנזכר בקובי: "לא מאמין שעברו ארבע שנים ממותו". הרשימה שכוללת רק את הסלובני וג'ורדן, והטירוף בליגה: "מישהו יקלע 100 לפני סוף העונה"

(גודל טקסט)

ארבעה ימים בלבד אחרי שג'ואל אמביד קבע את שיא העונה ב-NBA בנקודות למשחק אחד, עם 70 נגד סן אנטוניו, לוקה דונצ'יץ' שם את כוכב פילדלפיה בצל. לפנות בוקר (שבת) הסלובני ניפק את תצוגת הקליעה הרביעית הכי גבוהה בתולדות הליגה, ירה 73 בניצחון החוץ של דאלאס באטלנטה וקבע כמובן את שיא הקריירה האישי שלו, כשהוא הראשון שחוצה את רף ה-70 עם 75% מהשדה. זה קרה ביום ארבע השנים למותו הטרגי של קובי בריאנט, מי שרשם את המשחק השני עם הכי הרבה נקודות בהיסטוריה של הליגה, והסלובני לא יכול היה להנציח אותו בדרך טובה יותר.

דונצ'יץ' השתווה לדייויד תומפסון ו-ווילט צ'מברליין שקלעו גם הם 73 במשחק, כאשר שיאן הנקודות למשחק בכל הזמנים מדורג ראשון ושלישי ברשימת תצוגות הקליעות הכי גבוהות, עם 100 ו-78. "זה בלתי ייאמן, אלה שמות מיוחדים", אמר דונצ'יץ' לאחר המופע כששמע לאיזה מועדון הוא הצטרף. "מנטליות? רציתי לנצח, התקשינו לאחרונה. שיחקנו נהדר. פשוט זרמתי, לקחתי מה שההגנה נתנה. זה כנראה המשחק הכי טוב שלי", הוסיף הסופרסטאר, שכנראה עוד לא עיכל את גודל האירוע באותם רגעים.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס | GettyImages, Todd Kirkland

לוקה, שיציין יום הולדת 25 בתחילת החודש הבא, הצטרף למייקל ג'ורדן כשחקן השני בתולדות ה-NBA שרושם שני משחקים של 60 נקודות ומעלה לפני שהוא חוגג חצי יובל. אם לא די בנקודות, הוא גם קטף 10 ריבאונדים ומסר 7 אסיסטים – חוץ ממנו, רק אמביד ודייויד רובינסון רשמו אי פעם משחקים של 70-10-5.

מאמן דאלאס ג'ייסון קיד התלוצץ כשנשאל האם שינה את תכנית המשחק כשראה כמה דונצ'יץ' חם: "הוא תכנית המשחק. היכולת שלו לייצר ולקלוע זריקות, למצוא שחקנים פנויים, הוא עשה זאת ברמה גבוהה הלילה. אמרתי בעבר – אסור לנו לקחת אותו כמובן מאליו. כל ערב הוא מיוחד, הוא תמיד עושה משהו. לפעמים אנחנו קשים איתו מדי מבחינת ניצחונות או הפסדים, אבל מה שהוא עושה על המגרש זה שונה מכל אחד אחר".

עד היום, תמונות הפרופיל והנושא של דונצ'יץ' בטוויטר מציגות את קובי בריאנט ובתו ג'יג'י, שנספתה גם היא בתאונת המסוק הנוראית ב-26 בינואר 2020. הסלובני התייחס לכך שהתצוגה שלו קרתה בתאריך מיוחד: "זה מדהים, זה מיוחד מאוד. כולנו אוהבים את קובי. זו הייתה טרגדיה גדולה, לא מאמין שעברו כבר ארבע שנים. מיוחד שזה קרה באותו יום, אבל מן הסתם הייתי רוצה שהוא יהיה כאן".

כמובן שברחבי הליגה כולה התפעמו מהמופע הבלתי נשכח. "זה לא אמיתי! הם העבירו את לוקה בטרייד, לא?", צייץ דריימונד גרין, שהזכיר כי אטלנטה, יריבתו של דונצ'יץ' הלילה, היא זו ששלחה אותו לדאלאס תמורת טריי יאנג בליל הדראפט ב-2018. קווין גריי שמשדר את המאבריקס ברדיו הגיב: "נגמרו לי הסופרלטיבים. אין לי מילים". לסלי מקסלין, השדרית של משחקי דאלאס בתחנת הטלוויזיה המקומית, הוסיפה: "אנשים בתדהמה כאן באטלנטה. אפילו אוהדי ההוקס מריעים". דונצ'יץ' הודה בפניה בריאיון סוף המשחק: "שמעתי אותם, היו גם כמה קריאות 'MVP'. זה יפה".

מדובר במשחק שממשיך מגמה ב-NBA: זו הפעם הרביעית ששחקן קולע 70 ומעלה בשנה האחרונה, שתיים מתוכן קרו בשבוע האחרון, כאשר הלילה קיבלנו גם 62 נקודות מדווין בוקר שהפסיד עם פיניקס באינדיאנה, וביום שני קארל-אנתוני טאונס קלע 62 משלו בהפסד מינסוטה. "לא מאמין שזה קרה פעמיים בשבוע, הליגה בטירוף כרגע", התלהב פול פירס, בעוד שדמאר דרוזן חזה: "מישהו יקלע 100 לפני שהעונה תיגמר".

בוקר כאמור הפסיד, מה שקצת העיב על ההומאז' המכובד שהגארד עשה בעצמו לקובי: כוכב הסאנס הוא הראשון מאז בריאנט שקולע 60 ומעלה בשני משחקי בחוץ בקריירה. בוקר גם מחזיק בשיאי קליעה בארבעה מגרשי NBA שונים: לפני שעשה זאת אצל הפייסרס, זה קרה בבוסטון עם שיא קריירה אישי של 70 (גם כן בהפסד), ביוטה (59) ובפיניקס (58).

למרות שהחטיא את הזריקה המכריעה הלילה ולא הצליח למנוע הפסד, ראוי לציין שבוקר עומד על ממוצע של 40.4 נקודות בחמשת המשחקים האחרונים, כאשר הסאנס עמדו על רצף של שבעה ניצחונות עד הלילה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי