"לוקה דונצ'יץ' באיזור של מייקל ג'ורדן – מהגדולים אי פעם"

ג'ייסון קיד הילל את כוכב דאלאס: "כבר עכשיו הוא גדול מנוביצקי. הוא שובר כל שיא שניצב מולו, ויסיים את הקריירה עם מספר אליפויות"

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' חרט בשבוע שעבר את שמו בספרי ההיסטוריה של ה-NBA, כשהמטיר לא פחות מ-73 נקודות על הראש של אטלנטה – הופעת הקליעה הגדולה שידעה הליגה מאז 81 הנקודות של קובי בריאנט מול טורונטו. במשחקו הקודם הסתפק ב-45 נקודות, 9 ריבאונדים ו-15 אסיסטים מול אורלנדו, ובאופן כללי הוא פשוט בלתי עציר העונה.

אמש (שלישי) זכה כוכב דאלאס למחמאות יוצאות דופן ממאמנו, ג'ייסון קיד, בעצמו שחקן עבר אגדי שראה דבר או שניים. "הוא כבר יותר גדול מדירק נוביצקי", אמר קיד, וחרץ כי הסלובני הוא למעשה השחקן הגדול בתולדות המאבריקס.

אבל זה לא הכל. המאמן הוסיף ואמר: "הוא באיזור של מייקל ג'ורדן, הגדול ביותר שאי פעם שיחק, באיזור של לברון ג'יימס וקובי בריאנט. צריך להעריך את מה שהבחור הזה עושה בגיל 24, זה משהו שמעולם לא נראה כאן. הוא עושה דברים שדירק לעולם לא יכול היה לעשות, וכעת יש לו גם את הצוות המסייע הנכון כדי לזכות באליפות".

לוקה חווה את עונתו הגדולה בקריירה, עם ממוצעים אדירים של 34.7 נקודות (48.9 אחוז מהשדה, 37.5 אחוז ל-3, 78 אחוז מהעונשין), 8.6 ריבאונדים ו-9.6 אסיסטים למשחק. "הוא בן 24 ושובר כל שיא שניצב מולו. הוא ווינר, והמטרה הגדולה שלו היא לזכות באליפות. הוא יגיע לשם – הוא לא יזכה רק באחת, אלא במספר אליפויות בסיום הקריירה שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי