אבדיה שוב נצץ, וושינגטון שוב קרסה וקבעה עוד נקודת ציון עגומה

play
מיעט לתרום בהארכה. אבדיה מול הייז | רויטרס
צפו: פיירו שובר שיאים, הולאנד "מתעלל" וליברפול חוגגת ומתרגשת עם קלופ 04:50

הישראלי "שחקן מנצח", אך קבוצתו ממשיכה להפסיד: הוויזארדס סגרו פברואר שלם ללא אף ניצחון והשתלטו בלעדית על המאזן הגרוע ב-NBA. סיום ההארכה מול הלייקרס הדגים את הבעיות, בארה"ב נדהמו: "אף קבוצה מעולם לא הפיקה כל כך הרבה רגעים משעשעים"

(גודל טקסט)

מבחינה אישית, בדיוק על קאמבק כזה חלם דני אבדיה – אחרי שלושה משחקים בחוץ בשל פציעה בעקב, שב הישראלי לפרקט, נראה מצוין וציין דאבל-דאבל רביעי בחודש האחרון – הפעם 15 נקודות, 15 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. אלא שבוושינגטון כמו בוושינגטון, גם זה לא הספיק לניצחון – הוויזארדס אמנם מתחו את הלייקרס, אך בעטו בדלי פעם אחר פעם, הפסידו 134:131 ובכך, אחרי הפסד 13 ברציפות, סגרו חודש פברואר עגום במיוחד ללא אף ניצחון, ועם 12 הפסדים.

וושינגטון אף עקפה את דטרויט (הקבוצה הגרועה בליגה מאז ה-13 בנובמבר) והפכה לקבוצה בעלת המאזן החלש בליגה (50:9), כשההזדמנות הבאה לעצור את כדור השלג תהיה ביום ראשון, מול הקליפרס.

אבדיה נראה טוב כבר מהפתיחה – הוא סיים את הרבע הראשון עם 8 נקודות והגיע לדאבל-דאבל כבר ברבע השלישי. ברבע האחרון ובהארכה היה פחות מעורב התקפית, ואז, דקה ו-40 לסיומה, כשהלייקרס מובילים 131:133, חדר הישראלי לצבע, דחף את לברון וראה את השופטים שורקים לעבירה לחובת המלך. ג'יימס ההמום בא בטענות, דרווין האם השתמש בצ'אלנג' שלו, וההחלטה שונתה.

היה זה מהלך שייצג היטב את הקיפאון ההתקפי של וושינגטון בהארכה – הנקודות האחרונות שלה שם היו 3:50 דקות לסיום, ולאחר מכן הגיעו: החטאה של קייל קוזמה, איבוד של ג'ורדן פול, החטאה של פול, איבוד של אבדיה, איבוד של פול והחטאה של קוזמה. בסך הכל – חמש החטאות ושני איבודים ב-3:50 הדקות האחרונות של ההארכה. "היה צריך כל כך הרבה שטויות של וושינגטון כדי שהלייקרס יגנבו את המשחק הזה", צייץ העיתונאי סם קווין. "אני אומר את זה ממקום של אהבה – אף קבוצה מעולם לא הפיקה רגעים כל כך משעשעים. אני המום מהוויזארדס האלה".

"אני חושב שהיינו מצוינים", התעקש המאמן בריאן קיף. "שיחקנו 53 דקות יציבות הלילה, התחרינו, הזזנו את הכדור – פשוט לא ניצחנו". ג'ורדן פול הוסיף: "אני גאה בחבר'ה שלנו. היה לי מבט טוב בסוף הזמן החוקי, הייתי לוקח את הזריקה הזו שוב".

ובכל זאת, הישראלי יכול להתעודד מהיכולת הגבוהה. בחשבון הטוויטר DC Sports Buzz, המסקר את ענפי הספורט בבירה, נכתב: "זה סימן טוב מאוד שאבדיה מספק משחק של 15/15/5, וזה נראה כמעט כמו משחק שקט עבורו. הוא פשוט שחקן מנצח, יהיה מלהיב לראות את השיפור שלו בעונות הבאות".

בצד המנצח, התקרב לברון ג'יימס מרחק 9 נקודות בלבד מ-40 אלף נקודות בקריירה, והוא עתיד להגיע לנקודת הציון המופלאה הזו בלילה שבין שבת לראשון, כשיפגוש את האלופה דנבר. "זו ליגה קשה", אמר. "פגשנו קבוצה צעירה ולוחמת, שאין לה הרבה על מה לשחק, אבל הוא מציגה הרבה אנרגיה ומהירות. היינו זקוקים ל-53 דקות כדי להשלים את המשימה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי