נדבק ברעה החולה של חבריו לקבוצה? כאבי הגדילה של אבדיה

play
סיום מאכזב. אבדיה מתוסכל | רויטרס
וושינגטון וויזארדס מוכרת: כובעים עם הקדשה של דני אבדיה 00:40

בוושינגטון ביקרו את קבלת ההחלטות ובחירת הזריקות של הישראלי, אבל יודעים: זה חלק מתהליך, ו"יהיו גם ימים כאלה". אולי בפעם הבאה שחקני היריבה כבר לא ישכחו את שמו

(גודל טקסט)

דני אבדיה אמנם רשם דאבל-דאבל עשירי העונה ואמנם שמר על המספרים היבשים המרשימים שלו מהתקופה האחרונה, אבל כולם מסכימים שהמשחק שלו הבוקר (שלישי) בהפסד 127:115 ליוטה, היה מהפחות טובים שלו העונה. אבדיה סיים עם 16 נקודות ו-11 ריבאונדים, אבל קלע ב-33% בלבד מהשדה (6 מ-18 מהשדה, 0 מ-4 מהשלוש, 4 מ-4 מהעונשין), איבד 5 כדורים, והיה חלק בלתי נפרד מההתפרקות של וושינגטון ברבע האחרון, עם משחק מפוזר ולא יעיל.

"זה לא היה הערב הכי טוב של דני. הוא לא היה יעיל בהתקפה, ומצד שני סיים עם 16 נקודות ו-11 ריבאונדים. זה היה משחק טוב ורע שלו בעת ובעונה אחת", אמרו בפודקאסט "Locked On Wizards" לסיכום ההופעה של אבדיה. "טוב – כי הוא לא היסס לקחת את הזריקות, וזה מה שאתה רוצה לראות ממנו. ורע – כי הן פשוט לא נכנסו היום. כששחקנים בונים לעצמם את הביטחון והופכים להיות פחות הססנים, כמו התהליך שדני עובר, אתה לוקח בחשבון שיהיו להם גם ימים כאלה. זה לא ערב מאכזב עבורו, אבל כן חשוב שיעבוד על היעילות שלו, כי גם ככה יש לקבוצה הזאת בעיה קשה של חוסר יעילות".

חלק מהבלוגרים והכתבים שמסקרים את הוויזארדס היו קצת פחות רחמנים כלפי אבדיה, שגם במשחק הקודם, נגד הקליפרס, לא היה יעיל וסיים עם 36% מהשדה. מייקל סייקס מ-"USA Today" כתב בעקבות ההחטאות של אבדיה בדקות האחרונות: "מה לעזאזל בחירת הזריקות הזו של דני וקוזמה? שומרים עליהם גארדים קטנטנים והם לוקחים זריקות מבחוץ". בבלוג "BulletsForever" כתבו: "מישהו יכול ללמד את דני לעשות עוד משהו חוץ מלהיכנס לצבע עם הכתף ולנסות לעבור דרך שחקנים?".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
סיום מאכזב. אבדיה מתוסכל | רויטרס
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, מול ג'ון קולינס, יוטה ג'אז
המהלך ששינה את המומנטום. אבדיה מנסה להטביע על קולינס, ונחסם | אימג'בנק GettyImages, Alex Goodlett

כך או אחרת, אבדיה מקבל קרדיט נרחב מאוד. הלילה הוא שיחק את כל 12 הדקות ברבע האחרון, הכי הרבה בקבוצה לצד קייל קוזמה. לרוע מזלו, גם לו הכדורים לא נכנסו והוא סיים את הרבע המכריע עם 1 מ-4 מהשדה כולל 0 מ-2 מהשלוש, אחרי שיוטה עשתה התאמות בהגנה והציבה מולו את הפורוורד הקשוח והפיזי ג'ון קולינס. באחד המהלכים, שלוש דקות לסיום, אבדיה חדר חזק לטבעת וניסה להטביע בעוצמה, עד שנחסם על ידי קולינס במהלך מומנטום.

"שינינו קצת את המצ'-אפים בהגנה", ניתח כוכב הג'אז קולין סקסטון את השיפור ההגנתי בדקות האחרונות, וברגע משעשע ניסה להיזכר בשמו של אבדיה ללא הצלחה: "אני התחלתי לשמור על קוזמה, קריס דאן עבר לשמור על ג'ורדן פול, וג'ון קולינס שמר על…על…מישהו אחר. וכשוושינגטון מגיעה לדקות האחרונות, אתה יודע שהיא רוצה שהכל יעבור דרך הידיים של קוזמה ופול – אבל ההתאמות שעשינו בהגנה היו מושלמות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי