"משהו השתנה": המהפך של דני אבדיה והוויזארדס במאני טיים

"הייתי כבוי, אבל הרמתי את עצמי", סיפר הישראלי על ההתעלות ברבע הרביעי בדרך לניצחון ראשון מאז סוף ינואר. בוושינגטון החמיאו: "הוא נוצץ, הרבה יותר בטוח במשחק שלו"

(גודל טקסט)

ההתעלות של דני אבדיה ברבע הרביעי הלילה (בין שישי לשבת) היוותה חלק מרכזי בניצחון 100:112 של וושינגטון על שארלוט. הישראלי שעמד על 5 נקודות עד השניות האחרונות של הרבע השלישי, קלע 11 ב-12 הדקות האחרונות וסיים עם 18 שסייעו לוויזארדס לקטוע את רצף 16 ההפסדים, הארוך ביותר בתולדות הקבוצה, כשאחד נוסף הלילה היה קובע שיא שלילי חדש למועדון.

בערב שבו הוויזארדס סבלו מאחוזים מזעזעים (18%) בזריקות לשלוש, אבדיה בחר בחוכמה לחדור בפיזיות לצבע פעם אחר פעם ברבע הרביעי, בו "הזכיר לאנשים שהעונה הוא הפך לאיום רציני באזור הטבעת", כפי שנכתב ב"וושינגטון פוסט". הישראלי הלך פנימה בכוח וגם שלשה אחת הייתה לו במהלך המומנטום האישי המצוין במאני טיים, שעזר לוושינגטון לרשום את הרבע הטוב ביותר שלה העונה: 44 נקודות היא קלעה ברבע האחרון, בו הפכה פיגור של 10 לניצחון ב-12 הפרש.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס | GettyImages, Patrick Smith

"נהדר לראות את ההתפתחות של דני אבדיה! הוא הרבה יותר בטוח במשחק שלו וכרגע הוא נוצץ בדרך ליתרון של הוויזארדס", החמיאה כתבת "ספורטס אילוסטרייטד" קאריטה פארקס במהלך המשחק. על הביטחון הזה, שאפשר לו לשנות ערב פושר להתעלות ברגעים החשובים, אבדיה דיבר באריכות במסיבת העיתונאים.

"בכנות, לא הייתי שם מנטלית במחצית הראשונה. אפילו עד הרבע השלישי. משהו היה כבוי, הייתי אמוציונלי, קצת מתוסכל. אבל הרמתי את עצמי. זה חלק מהצמיחה שלי, מהתהליך שלי", הסביר הפורוורד. "בעטתי הכל הצידה, אמרתי 'זה הזמן לנצח את המשחק' ואני חושב שעזרתי הכי הרבה שאני יכול. היו לי רגעים כאלה בעבר, שהייתי מוציא את עצמי מהמשחק. כנראה הייתי מסיים עם 7 הנקודות האלה שהיו לי, לא הייתי מרוכז בהגנה. לדעתי זו התקדמות טובה, אני שמח שאני מכיר בה כי בדרך כלל אני לא. היכולת להתעלות ולהיות מרוכז עבור הקבוצה היא צעד גדול".

ולא רק אבדיה התגבר על רגעי הקושי, אלא וושיגנטון כולה. יתרון של 15 נקודות בו החזיקה במחצית הראשונה, הפך כאמור לפיגור דו-ספרתי, והוויזארדס ראו איך התפרקות נוספת עומדת להפוך להפסד שיקבע שיא שלילי חדש בתולדות המועדון.

"אני חושב שהגאווה השפיעה", סיפר הישראלי על השינוי המנטלי. "הפסדנו כל כך הרבה משחקים ברצף, ניסינו לצאת מהבור וזו הייתה ההזדמנות שלנו. ידענו שזאת ההזדמנות. יש לנו משחקים קשים בקרוב והמשחק הזה היה צמוד, ואני חושב שכולם אמרו 'אוקיי, מספיק'".

הניצחון הקודם של הוויזארדס היה ב-29 בינואר. חודש לפני כן, הם ניצחו בבית בפעם האחרונה – עד הלילה. "זו הרגשה טובה. עברנו המון השנה, אני לא יכול לתאר איך זה להפסיד כל כך הרבה משחקים. בחיים שלי לא חוויתי את זה, זו העונה הראשונה שזה קורה לי. זה בהחלט לא כיף", המשיך אבדיה במסיבת העיתונאים. "אפשר להוציא מזה את החיובי, כמו ההתקדמות, הלמידה. זה מאפשר לעשות טעויות וללמוד מהן, אבל זה ממש לא כיף. אני חושב שהראנו אופי היום. בשלב מסוים במשחק, הרגשתי שאנחנו מתפרקים שוב, שאנחנו משחררים קצת את החבל. ומשהו השתנה".

אבדיה הוסיף גם 14 כדורים חוזרים שחתמו עבורו דאבל-דאבל נהדר, כשהוא מסיים כקלע השני בטיבו בקבוצה אחרי קייל קוזמה שקלע 28 נקודות. גם ג'ורדן פול, ראשון הולמס וקורי קיספרט, ששיחקו את כל הרבע האחרון ביחד עם הישראלי, קלעו בספרות כפולות.

"זה היה מאמץ קולקטיבי. היינו אנחנו, היינו אגרסיביים, חיפשנו זריקות פנויות ולחלוק את הכדור. אבל עשינו את זה בהגנה, אני חושב שזה היה הדבר הכי חשוב בשביל להשיג את הניצחון", הוסיף אבדיה, שרשם דאבל-דאבל רביעי בשבעת המשחקים האחרונים. "אנחנו מנסים להיות הכי טובים כדי שהקבוצה תנצח. מה שהקבוצה תצטרך ממני, אני אעשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי