"בסוף הקריירה דונצ'יץ' יביט לאחור ויבין שהוא היה רמה מעל כולם"

הרצף של לוקה הסתיים אבל היכולת הנפלאה נמשכת, קיד מסביר ש"למספרים אין משמעות עבורו", אבל בינתיים הוא הופך גם את החבר של אבדיה לווילט צ'מברליין: "הוא סוג של לברון בגרסה הצעירה, הוא השחקן הכי מפחיד במערב"

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' בשיאו, וככל שהזמן חולף והעונה הרגילה מתקרבת לסיומה, גוברים הקולות להעניק לו את ה-MVP. הלילה (בין שני לשלישי) הרצף של העילוי הסלובני עם טריפל דאבלים של 30 נקודות ומעלה אמנם הסתיים אחרי שישה משחקים, אבל הוא עדיין הציג יכולת נהדרת, ועדיין נראה בלתי עציר.

בחסות הגארבג' טיים הממושך בניצחון 92:127 של דאלאס על שיקגו, ג'ייסון קיד הוריד את דונצ'יץ' לספסל אחרי התייעצות משותפת, והערב שלו הסתיים "רק" עם טריפל דאבל רגיל, של 27 נקודות, 14 אסיסטים ו-12 ריבאונדים.

"מה שחשוב לו זה הניצחונות", מסביר קיד, מאמן המאבס. "למספרים האלה אין שום משמעות עבורו היום. אבל אני חושב שכשהוא יפרוש יום אחד, אבל יביט לאחור על המספרים האלה ויבין שהוא שיחק רמה אחת מעל כל שאר השחקנים בליגה".

בסך הכל, דונצ'יץ' עומד על שבעה טריפל דאבלים רצופים, כולם עם 20 נקודות ומעלה – שווה לרצף הארוך בתולדות הליגה אותו חולקים מייקל ג'ורדן ואוסקר רוברטסון.

"עם כל הכבוד ללברון, אף אחד לא משתווה לדומיננטיות של דונצ'יץ' היום, אולי למעט ניקולה יוקיץ'", מנתח קנדריק פרקינס. "נכון לעכשיו, לוקה הוא גרסה צעירה של לברון, מינוס האתלטיות. הוא מסוגל לקלוע בצרורות, אבל מה שיותר מרשים זו התרומה שלו באספקטים אחרים. הוא מכונת ריבאונדים, הוא עושה את השחקנים סביבו הרבה יותר טובים, וכשאני מסתכל על הליגה באופן רחב, חוץ מניקולה יוקיץ', הוא השחקן הכי מסוכן והכי מפחיד במערב".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
MVP? דונצ'יץ' הלילה | אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves

עד כמה דונצ'יץ' משפר את השחקנים סביבו? מספיק להסתכל על דניאל גאפורד כדי להבין. גאפורד, עד לא מזמן סנטר סביר בוושינגטון החלשה, קלע בארבעת המשחקים האחרונים ב-100 אחוז מהשדה, עם 28 סלים רצופים – רובם המכריע מאסיסטים של דונצ'יץ'. הלילה, מתוך 14 האסיסטים שדונצ'יץ' חילק חמישה הלכו לגאפורד, ובסך הכל שמונה כאלה סידרו לגאפורד ולדרק לייבלי דאנקים או ליי-אפים. 28 הקליעות הרצופות של גאפורד מהשדה מציבות אותו במרחק מהרצף הטוב בכל הזמנים ששייך לווילט צ'מברליין האגדי, עם 35 סלי שדה רצופים ללא החטאה.

"לגאפורד יש את אחד השחקנים הכי טובים בליגה שלסדר מצבי קליעה לביג-מנים כמוהו", ניתח הכתב קית' סמית', "לוקה דונצ'יץ' עומד להפוך הרבה ביג-מנים לעשירים מאוד לאורך הקריירה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי