"המאדרפאקר הכי מוכשר אי פעם": סל השנה ו"נס הרמדאן" של קיירי

play
שחקני דאלאס מאבריקס קיירי אירווינג, לוקה דונצ'יץ' | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 17.3 07:15

דונצ'יץ' תפס את הראש, מג'יק קפץ מהספה, לברון בהלם ולילארד עם הפרגון הנדיר שבכותרת: קיירי קלע סל ניצחון מדהים מעל יוקיץ' (שאפילו לא הופתע), וכל זה "בלי שום אנרגיות בגוף". עכשיו הוא מרשה לעצמו להצהיר: "לא מסתפק בפחות מאשר אליפות"

(גודל טקסט)

קיירי אירווינג סיפק אמש (ראשון) את מה שכבר הגדירו בארצות הברית כמהלך השנה ב-NBA: סל ניצחון על הבאזר מול דנבר, מעל ניקולה יוקיץ', בזריקת וו ביד שמאל ממרחק של למעלה מ-6 מטרים. המהלך האדיר של אירווינג, שהעניק לדאלאס ניצחון 105:107 יוקרתי על דנבר, עורר השתאות ברחבי ה-NBA.

אחרי הסל, נראה לוקה דונצ'יץ' תופס את הראש ומסרב להאמין שהכדור נכנס לאור דרגת הקושי של הזריקה. "זה מדהים, זה בלתי ייאמן. סל ענק", אמר דונצ'יץ', שקיבל באהבה את התרגיל ששרטט ג'ייסון קיד לזריקה אחרונה של אירווינג, וחיבק אותו בשמחה בסיום. גם יתר חבריו של קיירי לקבוצה התרשמו, ודניאל גאפורד כינה את אירווינג: "קוסם".

"הוא יודע לסיים מהלכים בצורה אקרובטית מאוד, אבל לסיים ככה ביד שמאל, כל כך רחוק מהטבעת? אני יודע שהוא עובד על הפלואטרים שלי ביד שמאל, אבל לא חושב שהוא עובד על זה ממרחק כזה. זה משוגע", אמר גאפורד, ומקסי קליבר הוסיף: "הוא תמיד עושה דברים משוגעים בשתי הידיים, אבל זו כבר רמה אחרת של שיגעון".

לברון בהלם

מהומס מפרגן

מג'יק קפץ מהספה

קיירי ידוע ככישרון-על ב-NBA, ובעבר סחט השוואות לשחקנים מלהיבים אחרים כמו אלן אייברסון. אחרי הסל הלילה, דמיאן לילארד כבר צייץ ש"קיירי הוא המאדרפאקר הכי מוכשר אי פעם", לברון ג'יימס כתב באינסטגרם ש"זה מטורף", ומג'יק ג'ונסון הוסיף: "קפצתי מהספה ותפסתי את הראש, זהה אחד מסלי הניצחון הגדולים ביותר ביד שמאל, אם לא הגדול שבהם".

ניקולה יוקיץ', שניסה לעצור את אירווינג ללא הצלחה בסל המדובר, אמר ש"הוא קלע זריקה קשה מאוד, אבל אם יש מישהו בליגה שמסוגל לעשות את זה, זה הוא. מצד אחד הייתי מופתע שזה נכנס, ומצד שני לא כל כך. אני בטוח שהוא מסוגל לקלוע את הזריקה באופן קבוע".

אירווינג שיחזר בעצמו את המהלך ואמר: "זה היה אינסטינקט שבא כתוצאה משעות של עבודה בזמן שאף אחד לא רואה. ראיתי את יוקיץ' שומר ממני מרחק ונותן לי את צד שמאל, הוא כפה עליי לא לזרוק שלשה והרגשתי אותו מאחור, ואז נזכרתי שיש לי גם את יד שמאל, אז למה לא?".

שחקני דאלאס מאבריקס קיירי אירווינג, לוקה דונצ'יץ'
דונצ'יץ' מהלל: "זה בלתי ייאמן" | רויטרס
ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס, מול קיירי אירווינג, דאלאס מאבריקס
"קצת הופתעתי, אבל גם קצת לא". יוקיץ' מול קיירי | רויטרס

קיירי, שהתאסלם בשנים האחרונות, משחק במשחקים האחרונים למרות צום הרמדאן, ומודה שזה קשה במיוחד. לקלוע סל כזה במצבו הופך את זה לעוד יותר מיוחד ויוצא דופן, לדבריו. "שיחקתי הרבה מאוד דקות בלי שום משקה או אוכל בבטן, אז לקלוע סל כזה בשנייה האחרונה, בלי טיפת אנרגיות בגוף, זה לא פחות מנס", אמר אירווינג, שלא היסס להצהיר אחרי הניצחון: "המטרה הסופית שלנו היא אליפות. בשביל זה אנחנו משחקים. אנחנו לא מרוצים מכמה משחקים טובים מול קבוצות איכותיות, אנחנו רוצים לנצח אותן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי