הרבה מעל ה-NBA: קייטלין קלארק שברה עוד שיא רייטינג, אבל "אמריקה שונאת"

play
קייטלין קלארק, לברון ג'יימס | עיבוד תמונה, רויטרס
תקציר: פנרבחצ'ה – אנאדולו אפס 90:80 02:14

הכוכבת שברה שיאי צפייה היסטוריים בארה"ב, אבל גם סופגת ביקורת, כולל טענה שהיא לא באמת שברה את השיא. ומי נחלץ לעזרתה? לברון ג'יימס

(גודל טקסט)

אם למישהו היה ספק ברמת הפופולריות של קייטלין קלארק באמריקה, הגיעו הנתונים: הניצחון של דרום קרוליינה על קלארק ואייווה במשחק גמר הנשים ב-NCAA הביא 18.7 מיליון צופים ב-ABC וב-ESPN. אירועי הספורט היחידים בארצות הברית שמשכו קהל טלוויזיה גדול יותר מאז 2019 היו כדורגל, גביע העולם והאולימפיאדה. מספר הקהל צפוי לעלות עוד יותר כאשר נילסן תפרסם את המספרים הסופיים שלה, כשהצפי מדבר על כך שהמספר הגיע לשיא של 24 מיליון.

קייטלין קלארק בגמר המכללות
נתנה כמה רגעי קסם, אבל לא יכולה לבד. קלארק | אימג'בנק GettyImages, Steph Chambers

למעשה, זה משחק הכדורסל הנצפה ביותר מאז 2019, כאשר משחק התואר לגברים ב-NCAA בין וירג'יניה לטקסס טק עמד על ממוצע של 19.6 מיליון ב-CBS. ההערכה היא שזו תהיה השנה הראשונה שבה גמר הנשים מביא קהל גדול יותר מגמר הגברים. קלארק ציינה בגאווה את סך הקהל ב-X, ופרסה פוסט בו כתבה "18.7 מיליון" עם אימוג'י של אש.

כמות הצופי בגמר עלתה ב-89% לעומת השנה שעברה, כאשר קלארק ואיווה הפסידו ל-LSU. המספר גדול ב-285% ממספר הצופים של המשחק מלפני שנתיים. משחק ה-NBA האחרון שגרף יותר מ-18 מיליון היה משחק 6 בגמר 2019 בין טורונטו ראפטורס לגולדן סטייט ווריורס, וגם הוא היה פחות (18.34 מיליון).

קלארק היא ללא ספק להיט בארה"ב, אחרי ההצלחות שלה והעובדה ששברה את שיאי הקליעה, אבל כמובן שעם ההצלחה באה הביקורת, וכצפוי, היא גם תחת אש. יש שאומרים שההייפ סביבה הוא רק כי היא לבנה, יש שדואגים להזכיר שעם כל הכבוד לשיאי הקליעה, היא לא לקחה אליפות והפסידה פעמיים ברציפות בגמר, וכמובן שגם האהדה כלפיה מעוררת אנטגוניזם וטענות שהשופטים בעדה.

למעשה, בסוף השבוע שיאנית המכללות הקודמת בנקודות, לינט וודארד, אמרה ש"אני לא חושבת שהשיא שלי נשבר כי אתה לא יכול לשכפל מה שאי אפשר לשכפל". הכוונה שלה הייתה שבימיה נשים שיחקו עם כדור גדול יותר (של גברים) ולא היה את קו השלוש (אחד הנשים הבולטים של קלארק).

אפילו מאמנת קונטיקט האלופה מחמיאה לקלארק: "הרימה את הענף"

הדבר גרם גם ללברון ג'יימס להביע בה תמיכה, כשכתב: "אם אתם לא משתגעים על המשחק של קייטלין קלארק, אתם פשוט הייטרים! תתרחקי מהאנשים האלה! בבקשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי