עידן לברון וקרי נגמר? המספרים ממחישים – הפלייאוף שייך לצעירים

סיבוב שני ללא ג'יימס, סטף ודוראנט לראשונה אחרי 15 שנה. רק 8 שחקנים שנולדו בשנות ה-80. הכוכבים העולים השתלטו על הפלייאוף

(גודל טקסט)

פלייאוף 2024 עשוי להיכתב בספר דברי הימים של ה-NBA כצומת חשוב. אומנם האירוע עדיין יחסית בחיתוליו ובקושי נפתח הסיבוב השני, אבל כבר עכשיו אפשר להצביע על מגמה מסקרנת: הכוכבים הוותיקים של הליגה מפנים את הבמה, והכוכבים העולים לוקחים אותה – ובגדול – במעין טקס בלתי רשמי של העברת הלפיד.

כך, למשל, לראשונה זה 15 שנים, אף לא אחד מבין לברון ג'יימס, סטפן קרי או קווין דוראנט משחקים בסיבוב השני. בעוד קרי מצא את עצמו בפגרה אפילו לפני שהתחיל הפלייאוף, לברון והלייקרס התמודדו בקושי עם דנבר ודוראנט והסאנס הודחו בסוויפ משפיל על ידי מינסוטה.

אבל מסתבר שלא מדובר רק בכוכבים הוותיקים שלאט לאט מפנים את מקומם, אלא גם בשחקני משנה מנוסים שהופכים לפחות רלוונוטיים. כך למשל, שמונה שחקנים בלבד שנולדו בשנות ה-80' לוקחים חלק בסיבוב השני. מדובר באל הורפורד, בויאן בוגדנוביץ', מייק קונלי, מרכוס ומונטה מוריס, דיאנדרה ג'ורדן, רג'י ג'קסון וג'יימס ג'ונסון. לצורך העניין, רק אחד מהם (מייק קונלי) הוא שחקן חמישייה.

לברון ג'יימס מול קווין דוראנט
לברון ג'יימס מול קווין דוראנט | רויטרס

מי שמוביל את רשימת הקלעים עד כה בפלייאוף הם כמובן נציגי הדור החדש. ג'יילן ברונסון בראש עם 35.5 נקודות למשחק, אנתוני אדוארדס אחריו עם 33.4 ובחמישייה הראשונה נכללים גם לוקה דונצ'יץ' וטייריס מקסי.

את טבלת האסיסטים מובילים ניקולה יוקיץ', לוקה דונצ'יץ', טייריס הליברטון וג'יילן ברונסון, כשלברון ג'יימס מדורג חמישי בלבד.

דבר אחד ברור: פלייאוף 2024 שייך לצעירים, ונראה שהמגמה הזו כאן כדי להישאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי