קיבל את המספר 8: פורטלנד הכריזה רשמית על דני אבדיה

הכדורסלן הישראלי עבר רשמית לבלייזרס ונפרד מהוויזארדס: "ארבע שנים של עליות וירידות, נתתי את הלב והנשמה"

(גודל טקסט)

פורטלנד הודיעה הערב (שבת) באופן רשמי על צירופו של דני אבדיה, לאחר הטרייד שהוכרז לפני כשבוע וחצי, ערב דראפט ה-NBA. וושינגטון קיבלה בתמורה לכדורסלן הישראלי לא מעט: מלקולם ברוגדון, הגארד האיכותי והוותיק, עשה את דרכו ל-DC (למרות שספק אם ימשיך שם לאורך זמן), ולצידו הועברו גם הבחירה ה-14 בדראפט, בחירה סיבוב ראשון נוספת בדראפט 2029 וכן שתי בחירות סיבוב שני ב-2028 ו-2030.

רק לפני פחות משנה החתימה וושינגטון את אבדיה על חוזה לארבע שנים בשווי של 55 מיליון דולר, ולאורך כל הקיץ, אחרי שרשם עונת פריצה, השמיעה בפני כל מי שהיה מוכן לשמוע שהיא בונה עליו בתור שחקן מרכזי לשנים הבאות. אבל ערב הדראפט היא השאירה את התכנית והסנטימנטים בצד, ושלחה אותו אחרי ארבע שנים בקבוצה לדרך חדשה, בקבוצה צעירה אחרת, שם ימשיך עם הגופיה מספר 8.

אבדיה נפרד בפוסט באינסטגרם מוושינגטון וכתב: "איך אני יכול להתחיל לתאר את המסע שעברנו ביחד. ארבע שנים של עליות ומורדות, ניצחונות והפסדים, עבודה קשה ופציעות. נתתי הכל – את הלב והנשמה שלי, בכל דקה שעליתי על המגרש הזה.

"לאוהדים המדהימים שהופיעו לכל משחק בטוב וברע, אתם תמכתם בי מהרגע שנחתתי וגרמתם לי להרגיש בבית ועל כך אני מודה לכולכם ?

"אחרונים חביבים, לאנשי הצוות של הוויזארדס, האנשים האהובים עליי, שטיפלו בי וקיבלו אותי בזרועות פתוחות, אין לי מילים לתאר כמה אתם חשובים לי, תמיד יהיה לכם מקום חם בלב שלי . ראיתם אותי כל יום ועזרתם לי להפוך לאדם טוב יותר ולשחקן טוב יותר ?

"אבל הגיע הזמן להיפרד… די.סי תמיד תהיה בליבי וחלק ממני וממשפחתי. הרבה אהבה, דני".

אבדיה, שסיים את עונת 2023/24 עם ממוצעים של 14.7 נקודות, 7.2 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים והיה אחד המועמדים לסיים בתור השחקן המשתפר של העונה, ישחק תחת שחקן העבר האגדי צ'ונסי בילאפס, ולצד שחקנים מוכשרים כמו הגארדים סקוט הנדרסון ואנפרני סיימונס, הפורוורד שידייון שארפ ושחקני הפנים דיאנדרה אייטון ודונובן קלינגן הענק, שנבחר על ידי הבלייזרס בבחירה השביעית בדראפט. אבדיה עשוי לקבל מקום בחמישייה ולמלא את המשבצת של ג'רמי גרנט, הסקורר המוביל של הקבוצה, שלפי כל הסימנים ישחק בקבוצה אחרת בעונה הבאה.

המעבר של אבדיה שם קץ לקריירה בת ארבע שנים שעשה במדי וושינגטון, שבחרה בו בבחירה התשיעית של דראפט 2020. בסך הכל, שיחק אבדיה 287 משחקים במדי הוויזארדס והעמיד ממוצעים כוללים של 9.8 נקודות, 6 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים. הוא ינסה כאמור לסייע לבלייזרס לחזור לקדמת הבמה, אחרי שלא הגיעו לפלייאוף בחמש השנים האחרונות.

עוד באותו נושא: דני אבדיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי