לברון ג'יימס: "אני לא צריך להעביר מסר על גב החולצה"

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Harry How/Getty Images

הכוכב הגדול של ליגת ה-NBA לא יהיה חלק ממחאת השחקנים, שעל הגופיות שלהם יעבירו מסרים שיביעו סולידריות: "היו לי כמה רעיונות, אבל לא הייתי חלק מהתהליך"

(גודל טקסט)

לברון ג'יימס ידוע בתור מוביל דעת קהל ואחד שלא חושש להביע את דעתו, אבל השחקן הכי גדול ב-NBA, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, החליט שלא לנהוג כמו מרבית שחקני הליגה והוא יעלה למשחקי "ליגת הבועה" החל מסוף החודש באורלנדו כששם משפחתו מתנוסס על גב חולצתו.

בעקבות התקופה הסוערת שעוברת על ארצות הברית שהגיעה לשיאה עם מותו של ג'ורג' פלויד ותחילת המחאות למען שוויון זכויות, נגד אלימות משטרתית וכמובן נגד גזענות, לשחקני ה-NBA ניתנה האפשרות לכתוב מאחורה מילים שיביעו סולידריות, גם בשל העובדה שרבים איימו לא לשוב לשחק כדי שהמחאה לא תישכח, אולם "המלך" בחר להישאר עם השם ג'יימס.

"אני בדרך כלל לא הולך עם חולצות שיש עליהן שם מאחורה", הבהיר לברון ג'יימס במסיבת עיתונאים באפליקציית "זום", "אני מאוד מכבד ומברך את אלו שבחרו לכתוב משהו במקום את שמם, אבל זה דבר שלא תואם את המטרות או המשימות שלי".

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | W. Henderson/Getty Images

עוד אמר "המלך" במה שנראה כמו עקיצה או ביקורת על חבריו: "הייתי שמח להעביר מסר על החולצה שלי, היו לי אפילו כמה רעיונות, אבל לא הייתי חלק מהתהליך הזה וזה בסדר ואני בסדר עם זה. אני לא צריך לכתוב משהו על גב החולצה שלי כדי שאנשים יבינו את המשימות שלי או כדי לדעת עליי ולמה הגעתי לכאן".

נכון ליום חמישי, 285 שחקנים מתוך 350 בחרו לכתוב מסר חברתי על חולצתם ו-17 אישרו כי ימשיכו לשחק עם שמם. האופציות שניתנו לשחקנים: Black Lives Matter; Say Their Names; Vote; I Can't Breathe; Justice; Peace; Equality; Freedom; Enough; Power to the People; Justice Now; Say Her Name; Sí Se Puede (Yes We Can); Liberation; See Us; Hear Us; Respect Us; Love Us; Listen; Listen to Us; Stand Up; Ally; Anti-Racist; I Am A Man; Speak Up; How Many More; Group Economics; Education Reform; and Mentor.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי