"משנה את התמונה": השיפור שהקפיץ את אבדיה בתחזית הדראפט

דני אבדיה | עודד קרני, מנהלת הליגה

לאור השינוי בטכניקת הקליעה, ב"פורבס" העלו את הפורוורד מהמקום ה-11 לחמישי: "יש לו פוטנציאל להיות הבסיס של קבוצה מנצחת"

(גודל טקסט)

מאז שליגת העל חזרה לפעילות, דני אבדיה הרשים בכל משחק וגם בארצות הברית ממשיכים כמובן לעקוב אחר הטאלנט של מכבי תל אביב לקראת הדראפט הקרוב. למרות שהאלופה הפסידה אמש (ראשון) למכבי ראשון לציון, הפורוורד סיפק עוד משחק טוב ורשם דאבל-דאבל של 15 נקודות ו-10 ריבאונדים. במגזין "פורבס" לא נותרו אדישים וניתחו את השיפור של אבדיה במהלך הפגרה.

"בפעם האחרונה שכתבתי על אבדיה ציינתי שקליעת הניתור שלו מהווה את סימן השאלה הכי גדול לקראת הדראפט, אבל דיברתי גם על התשוקה יוצאת הדופן שלו למשחק", הזכיר כותב הניתוח, "התשובה הזו מתבטאת במוסר עבודה מטורף והרצון העז שלו להשתפר כבר מראה תוצאות".

הפרשן התייחס לשינוי בטכניקת הקליעה של הכישרון הצעיר: "הוא התמקד בלהיות מיושר לסל תמיד והשחרור שלו מהיר יותר. אמנם אימונים אף פעם לא מהווים מדד מספיק טוב והייתי יכול לדמיין את אבדיה מדייק בקליעה במגרש ריק גם לפני השינוי, אך השאלה האמיתית היא האם זה יבוא לידי ביטוי במשחקים ובמקרה שלו, התשובה היא כן. מאז שמכבי תל אביב חזרה לפעילות, אבדיה שיחק בשבעה משחקים וקלע ב-41% מחוץ לקשת, ב-39 ניסיונות, ונראה שהוא מרגיש יותר בנוח לקחת זריקות. עבודת הרגליים שלו בזריקה נשארת טובה גם כששומרים מקשים עליו".

במגזין האמריקאי הסבירו כיצד השיפור של הישראלי הבא ב-NBA ישפיע: "בדירוג הכישרונות האחרון שמתי את אבדיה במקום ה-11, אבל אז הייתה דאגה לגבי הדרכים בהן ייצר נקודות. יש לו גודל טוב לפורוורד, הוא יודע לעשות מהלכים מנצחים בשני הצדדים של המגרש. לא הייתי בטוח כיצד יוכל להגיע לקלוע בספרות כפולות על בסיס קבוע. אבל כעת הוא נתן לנו סיבות רציניות להאמין שהוא יכול להיות קלע של 35-40 אחוזים לשלוש. זה הופך אותו לאיום מרחוק שקבוצות לא יכולות לזלזל בו. האיום הזה יפתח מרווחים נוספים לאבדיה, שיודע לתקוף את ההגנה ולסיים קרוב לטבעת או למצוא חבר לקבוצה פנוי".

לסיום, ב"פורבס" סיפקו תחזית מפתיעה: "קפיצה מהמקום ה-11 לחמישי אולי תיראה מעט דרסטית, אבל כשלוקחים את מגוון היכולות הרחב של אבדיה ומוסיפים קליעה ברמה גבוהה, זה פשוט משנה את התמונה. לפני שראיתי את השיפור בקליעת הניתור חשבתי עליו כשחקן רוטציה, אבל עכשיו אני מאמין שלאבדיה יש פוטנציאל להיות הבסיס של קבוצה מנצחת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי