אייזק הפך לשחקן הראשון ב-NBA שלא כורע ברך בהמנון

ג'ונתן אייזק | Charles King/Orlando Sentinel/Tribune News Service via Getty Images

הביג מן של אורלנדו הפתיע את כולם בפתיחת המשחק נגד ברוקלין: "אני מאמין שחיי שחורים חשובים, לא חושב שזאת התשובה"

(גודל טקסט)

מחאת ה-"Black lives matter" שעוררה מחאות והפגנות רבות בארה"ב בחודשים שעברו מאז הרצח של ג'ורג' פלויד, כבשה בסערה את ה-NBA בחידוש העונה בבועה באורלנדו. בשני המשחקים הראשונים שנערכו, כל השחקנים והמאמנים כרעו ברך בזמן ההמנון, אך במשחק השלישי שנערך בבועה הלילה (בין שישי לשבת) בין אורלנדו לברוקלין, ג'ונתן אייזק, הביג מן הצעיר של אורלנדו, הפתיע את כולם כשהפך לשחקן הראשון בבועה שלא כורע ברך או לובש חולצת מחאה בזמן ההמנון.

ההחלטה שלו התקבלה לפני הניצחון של אורלנדו 118:128 על ברוקלין. מאוחר יותר גם מאמן סן אנטוניו גרג פופוביץ' והעוזרת שלו, בקי האמון החליטו לעמוד בזמן ההמנון. בשאר המשחקים, כל השחקנים והמאמנים כרעו ברך. אחרי הניצחון, אייזק, שהוא שחקן ממוצא אפרו-אמריקאי, הסביר את ההחלטה שלו.

"אני בהחלט מאמין שמחאת ה-Black lives matter חשובה. חשבתי הרבה לפני שקיבלתי את ההחלטה הזאת והרגשתי שמבחינתי החולצה וכריעת הברך לא מסמלים את הדרך שבה אני תומך במחאה בזאת, וגם הרגשתי, שלפי מה שאני מאמין, ואני כן מאמין במחאה, אבל זאת לא הדרך שלי להראות את זה. לכרוע ברך או לשים חולצה זאת לא התשובה בשבילי. בשבילי התמיכה במחאה מגיעה דרך ספרי הקודש (הבשורה הדתית-נוצרית). כל החיים מקבלים תמיכה בספרי הקודש. כולנו עושים טעויות ולפעמים אנחנו מפנים את האצבע ומחפשים מי עשה טעות גדולה יותר".

גרג פופוביץ' | Kim Klement – Pool/Getty Images

"אני מרגיש שהתורה אומרת לנו שכל מי שסוטה מדרכו של האל הגדול, בסופו של היום ישפיל את עצמו ויחפש את התיקון מהאל לחטאים שלו. כולנו יכולים לראות בדרך אחרת – את הטעויות שלנו ושל אחרים. לראות את הרוע באנשים בדרך שונה, וזה יעזור לנו להתקרב אחד לשני ולהתמודד עם כל מה שלא באמת משפיע על הלב של גבר ואישה".

אייזק הסביר את החלטתו לחבריו לקבוצה לפנע המשחק: "הייתה לנו פגישה קבוצתית. אמרתי להם שהם יודעים מי אני כאדם וכגבר, הם יודעים במה אני מאמין והם כיבדו אותי על ההחלטה שקיבלתי והראו לי הרבה אהבה. הם הבינו שמבחינתי, לא עשיתי את זה בשביל אהבה אלא רק מאמונה בישו. בזה ני מאמין וככה אני מרגיש והם כיבדו אותי כי הם מכירים אותי ואת הלב שלי".

חברו לקבוצה, איבן פורנייה אמר על ההחלטה: "בכנות, הוא לא היה צריך להסביר לנו. זאת ההחלטה שלו. כולנו החלטנו לכרוע ברך אבל הוא לא. זאת הבחירה שלו, אין לחץ מאיתנו לעשות משהו, ואנחנו תומכים בו. סוף הסיפור".

אוון פורנייה | Ashley Landis – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי