לברון ג'יימס עונה לדונלד טראמפ: "לא עצובים שאיבדנו אותו כצופה"

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | David Sherman/NBAE via Getty Images

נשיא ארצות הברית תקף את שחקני ה-NBA שכורעים בכך בהמנון והצהיר כי "אין לו עניין במשחקים", כוכב לוס אנג'לס לייקרס השיב: "המשחק ימשיך בלי שהעיינים שלו יהיו עליו"

(גודל טקסט)

שעה קלה לאחר שלוס אנג'לס ליקרס ולברון ג'יימס, שכבר הבטיחו את המקום הראשון במערב לקראת הפלייאוף, רשמו הפסד נוסף בליגת הבועה, 105:86 לאוקלהומה, "המלך" התייצב מול המיקרופונים ונשאל על כך שנשיא ארצות הברית, דונאלד טרמפ, תקף את שחקני הליגה.

כידוע, מרבית שחקני הליגה כורעים ברך בעת נגינת המנון ארצות הברית לפני המשחקים הנערכים בדיסניוורלד כמחאה על האלימות המשטרתית והיחס הגזעני כלפי האוכלוסייה השחורה ובתגובה ראשונה לכך הצהיר טראמפ: "אני מעדיף לכבות את הטלוויזיה. זה מביש. עבדנו קשה כדי שעונת ה-NBA תתחדש, דחפתי לכך באופן אישי ואני רואה אותם כורעים בכך. אין לי שום עניין במשחקים האלה אם הם מתנהגים ככה".

לברון ג'יימס, שלא ידוע כאחד מתומכיו של טראמפ בלשון המעטה, לא התרגש מדברי נשיא ארצות הברית והשיב: "אני באמת לא חושב שקהילת הכדורסל עצובה שאיבדנו אותו כצופה וזה כל מה שיש לי להגיד".

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | OLIVIER DOULIERY/AFP via Getty Images

ג'יימס סירב לומר מעבר לכך, אולם ידע כי דבריו יעוררו הדים רבים ולכן הוסיף תוך זמן קצר: "אני יודע לאן זה יכול להתגלגל, מה יכול להיות לי מחר בגלל זה, אז אני לא מתכוון להיכנס לכך מעבר לזה".

"המשחק נמצא במקום יפהפה, יש לנו אוהבים בכל העולם, גם האמריקאים אוהבים את הדרך בה אנחנו משחקים כדורסל ואנחנו מנסים להחזיר להם על כך. אנחנו מחויבים למשחק, אבל גם מנסים להכניס דברים שחשובים לנו ושיכירו בכך – מה נכון ומה לא. אני מקווה שכולם, ללא הבדלי צבע, גודל ולא משנה מה, יראו מי עומד בראש המדינה שלנו ויבינו שנובמבר מעבר לפינה ושזה רגע גדול עבורנו האמריקאים. אנחנו כל הזמן מדברים על כך שאנחנו רוצים לשנות, רוצים עתיד טוב יותר – כעת יש לנו הזדמנות לעשות זאת, אבל המשחק ימשיך בלי שהעיניים שלו יהיו עליו", סיכם ג'יימס.

עוד לפני המשחק, כשנשאל המאמן דוק ריברס על התבטאותו של טראמפ, הוא אמר דברים דומים: "אז איבדנו צופה אחד. אז מה? באמת, לא אכפת לי. אנחנו יודעים שהצדק בצד שלנו, נכון?".

לברון ג'יימס כורע ברך
לברון ג'יימס כורע ברך | Kevin C. Cox/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי