דנבר עלתה ל-0:1 על יוטה, טורונטו הביסה את ברוקלין

שחקני דנבר נאגטס | Ashley Landis - Pool/Getty Images

פלייאוף ה-NBA יצא לדרך: הנאגטס שרדו הצגה מטורפת של דונובן מיטשל, שקלע 57 (!) נקודות, וניצחו 125:135 בזכות 36 נקודות של ג'מאל מארי. האלופה המכהנת טיילה ל-110:134 על הנטס

(גודל טקסט)

המאני טיים של העונה התחיל: פלייאוף ה-NBA נפתח הערב (שני) עם המשחק בין המדורגות במקומות 3 ו-6 במערב, דנבר נאגטס ויוטה ג'אז, שהוכרע רק אחרי 50 דקות צמודות ומותחות של כדורסל, במהלכן דנבר שמטה יתרון דו ספרתי, אך התגברה על מופע אדיר של דונובן מיטשל ועלתה ל-0:1 בסדרה. מאוחר יותר, האלופה המכהנת טורונטו טיילה לניצחון ראשון על ברוקלין נטס, המדורגת שביעית במזרח.

דנבר נאגטס – יוטה ג'אז 125:135

הג'אז, שהגיעו לאורלנדו ללא בויאן בוגדנוביץ' הפצוע, חסרו הערב גם את מייק קונלי, שנטש את הבועה בשל לידת בנו, ואד דייויס שצפוי להחמיץ את כל הסדרה בגלל בעיה בברכו. אך כל זה לא משנה כשיש את דונובן מיטשל: הגארד, לגביו היו ספקות האם יוכל לסחוב את ההתקפה, סיפק הצגה ענקית ושבר את שיא המועדון בנקודות במשחק פלייאוף עם 57 כאלה (הכמות השלישית בגובהה בהיסטוריה, אחרי מייקל ג'ורדן ואלג'ין ביילור), להן הוסיף גם 9 כדורים חוזרים ו-7 אסיסטים.

אלא שבצד השני עמד לו הצמד ג'מאל מארי את ניקולה יוקיץ'. הרכז הקנדי הראה פעם נוספת שהוא לא מפחד ברגעי הקלאץ' ותרם שלשות חשובות בהארכה, כאשר הסנטר העביר עוד יום במשרד עם דאבל-דאבל. ארבעה שחקנים נוספים של דנבר קלעו בספרות כפולות ויתרון העומק על פני יוטה הכריע.

שיא מועדון שלו לא הספיק | Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images

המחצית הראשונה הייתה שייכת לדנבר שפתחה יתרון 22:31 לקראת סיום הרבע הראשון ומעט לפני ההפסקה הובילה בפער שיא של 12 נקודות, 47:59. ברבע שלישי הג'אז התעוררו ובעזרת דקות גדולות של מיטשל וג'ו אינגלס בעיקר, הפכו את התוצאה וירדו בפלוס חמש להפסקת הרבעים. היתרון התנדנד מצד לצד ב-12 הדקות האחרונות של הזמן החוקי ואחרי שמיטשל ויוקיץ' דייקו מקו העונשין בכל צד וקבעו שוויון, הסרבי החטיא את הניסיון להכריע כשנותרו 1.5 שניות על השעון והמשחק נכנס להארכה. בחמש הדקות הנוספות, מארי, יוקיץ' ומונטה מוריס פתחו בהפגזה מחוץ לקשת, עם חמש שלשות שלא הותירו ליוטה סיכוי וסגרו עניין.

מארי הוביל את המנצחים עם 36 נקודות (10 מתוכן בהארכה) ו-9 אסיסטים, יוקיץ' תרם 29 ו-10 ריבאונדים, ג'רמי גרנט קלע 19 ומייקל פורטר ג'וניור רשם 13 ו-8 כדורים חוזרים. בצד המפסיד, מלבד מיטשל בלט מיודענו אינגלס, עם 19 נקודות. ג'ורדן קלארקסון הוסיף 18 מהספסל ורודי גובר סיים עם 17 ו-4 חסימות, אך הפעם נכנע לענק הסרבי במאבק מתחת לסלים.

טורונטו ראפטורס – יוטה ג'אז 110:134

בשנה שעברה הקנדים הופתעו על ידי אורלנדו במשחק הראשון ובחמש מתוך שש השנים האחרונות הם פתחו את הפלייאוף עם הפסד, אז הפעם הם דאגו להגיע חדים ומרוכזים ונמנעו ממעידה מיותרת מול יריבה נחותה בפער, כאשר הובילו לאורך כל המשחק. ברוקלין, שחסרה את מרבית כוכביה ואפילו את ג'מאל קרופורד, אותם החתימה כחיזוק לקראת חידוש העונה, ניסתה להילחם וקיזזה פיגור גדול אך התקשתה מאוד.

כבר במהלך הרבע השני, הראפטורס ברחו להפרש שיא של 33 נקודות, תוך כדי שהם עוצרים את האיום ההתקפי הרציני ביותר של ברוקלין, קאריס לוורט, שאמנם חילק 8 אסיסטים לפני ההפסקה אך קלע רק 9 נקודות. ברבע השלישי לוורט השתפר ויחד עם ג'ו האריס וטימות'י לוואו-קבארו, הנטס צימקו את הפער ל-88:79 בלבד. אלא שטורונטו התעשתה ברבע האחרון, לא נתנה לשחורים-לבנים להתקרב יותר מזה וברחה בחזרה בדרך לניצחון קליל ומשכנע.

פרד ואנווליט כיכב בשורות האלופה עם 30 נקודות, כולל 8/10 לשלוש בנוסף ל-11 אסיסטים, סרג' איבקה קלע 22, פסקל סיאקם תרם 18 ו-11 ריבאונדים וקייל לאורי הוסיף 16. מהעבר השני, לוואו-קבארו סיים עם 26 נקודות, האריס רשם 19 ולוורט הסתפק ב-15, יחד עם 15 אסיסטים.

פתחו את הפלייאוף ברגל ימין | Kevin C. Cox/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי