ארה"ב סוערת בעקבות הרחקת פורזינגיס, אפילו מוריס יצא להגנתו

קריסטפס פורזינגיס
קריסטפס פורזינגיס | Kevin C. Cox/Getty Images

גם לברון ג'יימס בין מבקרי ההחלטה להעניש את הלטבי בעבירה טכנית שנייה, שגרמה להרחקתו: "הלוואי שהוא היה נשאר לשחק", טען שחקן ל.א קליפרס. דונצ'ץ' שסיפק ערב קליעה היסטורי ואיבד 11 כדורים: "זה היה נורא"

(גודל טקסט)

דווקא בהופעת הבכורה שלו בפלייאוף ה-NBA, קריסטפס פורזינגיס הורחק והיה חסר מאוד לדאלאס מאבריקס בדקות המכריעות של משחק פתיחת הסדרה נגד לוס אנג'לס קלייפרס, שאכן ניצלה היטב את היעדרות הלטבי בסיום וניצחה 101:108.

הסנטר/פורוורד של הטקסנים ספג עבירה טכנית שנייה כשנותרו 9:10 דקות לסיום הרבע השלישי ונאלץ לרדת מהפרקט, בעקבות התערבותו בעימות שהתפתח בין לוקה דונצ'יץ' למרקוס מוריס. למעשה, דונצ'יץ' חדר לסל ומוריס עצר אותו בעבירה חזקה, השניים דחפו אחד את השני, פורזינגיס התערב לטובת חברו וצוות השיפוט חילק טכניות לו ולמוריס, כך שהוא מצא את עצמו מחוץ למשחק.

החלטת השופטים בהחלט הייתה על המוקד הלילה ובהחלט הייתה מעוררת מחלוקת לא פחות, כשבין המבקרים גם כוכבי NBA כמו לברון ג'יימס ודירק נוביצקי, אקס דאלאס, שצייצו כי מדובר בהחלטה "רכה" ו"מזויפת".

לזכותו של מוריס, שגם עצר את דונצ'יץ' ובלי להתכוון גם הוציא מהמשחק את פורזינגיס, ייאמר כי גם הוא ביקר את ההחלטה: "אני לא חושב שזה היה אירוע שהצריך עבירות טכניות לצדדים. הלוואי שהוא היה נשאר לשחק…זה משחק פלייאוף".

מרקוס מוריס, לוקה דונצ'יץ'
מרקוס מוריס, לוקה דונצ'יץ' | Kevin C. Cox/Getty Images

פורזינגיס עצמו, שסיים את המשחק עם 14 נקודות ושישה ריבאונדים ב-20 דקות על הפרקט, אמר: "אני צריך להיות חכם יותר ולדעת לשמור על הרגשות שלי בפעם הבאה. בעבירה הראשונה הרגשתי שחסמתי בצורה נקייה, אבל כנראה שאקבל על זה טכנית כל פעם", הסביר בשל העובדה שנשרקה נגדו עבירה ואת הטכנית הוא קיבל על מחאתו, ככל הנראה בגין מספר מילים שאמר לשופטים כשלא אהב את ההחלטה.

דונצ'יץ', ש-42 נקודות שלו לא הספיקו לדאלאס, סיכם: "אני יודע ש-KP נותן לי גב, הוא עשה את זה בשבילי, עבור חבר לקבוצה. יש לו גם את הגב שלי ואני מאוד מעריך את מה שהוא עשה. אני לא חושב שזה היה הוגן להרחיק אותו, בטח במשחק פלייאוף. זה אילץ אותנו לשחק בלעדיו וזה היה מאוד קשה".

למרות ערב קליעה היסטורי, כי למעשה הסלובני הפך לשחקן שקולע הכי הרבה בהופעת הבכורה שלו בפלייאוף, הוא גם איבד לא פחות מ-11 כדורים וטען: "זה היה נורא, אני לא זוכר שאיבדתי כל כך הרבה".

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Kevin C. Cox/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי