דונצ'יץ': "מאמינים שאפשר לנצח בסדרה, אחרת לא היינו פה"

לוקה דונצ'יץ', קוואי לאונרד
לוקה דונצ'יץ', קוואי לאונרד | Joe Murphy/NBAE via Getty Images

הסלובני רשם ניצחון ראשון בפלייאוף ואמר על לוס אנג'לס קליפרס: "נשארו לנו עוד שלושה משחקים לנצח". על בעיית העבירות אליה נקלע: "הייתי מתוסכל, אבל אולי לא היינו מנצחים אם לא הייתי מקבל עבירה חמישית"

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' הצליח לכפר בגדול על הטעויות ובעיקר על 11 איבודי הכדור שלו במשחק הראשון בסדרה נגד לוס אנג'לס קליפרס, כשהלילה (בין רביעי לחמישי) הוביל את המאבריקס ל-114:127 והשווה את תוצאת הסדרה ל-1:1.

הסלובני לא רק קלע 28 נקודות, אלא גם קטף שמונה ריבאונדים, מסר שבעה אסיסטים ואיבד כדור אחד בלבד – אולם המדהים הוא שאת מרבית המספרים סיפק כבר בחצי הראשון, מה שסייע לטקסים לפתוח פער דו ספרתי שנשמר עד לסיום. למעשה, במחצית הראשונה קלע דונצ'יץ' 22 נקודות מתוך ה-28 ומסר את כל שבעת האסיסטים שלו ב-24 הדקות הללו.

"זו הרגשה מדהימה", סיפר דונצ'יץ' אחרי ניצחון הבכורה שלו בפלייאוף ה-NBA, "נשארו לו עוד שלושה משחקים לנצח ואני חושב שאנחנו יכולים להילחם ולעשות את זה. כל סדרה שאנחנו נגיע אליה, נגיע באמונה שאפשר לנצח אותה, זה בטוח – אחרת אין שום סיבה להיות פה. חייבים להאמין בזה".

הבעיה של דונצ'יץ' בן ה-21 בחצי השני הייתה שהוא נקלע לבעיית עבירות, ספג את הרביעית שלו כבר בפתיחת הרבע השלישי, ועל כן מצא את עצמו על הספסל של ריק קרלייל והוא שיחק תשע דקות בלבד בחצי השני – שגם בהן קלע מהשדה רק זריקה אחת מחמש. את העבירה החמישית הוא ספג כבר בדקה הראשונה של הרבע הרביעי.

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Kim Klement-Pool/Getty Images

"הייתי מתוסכל למשך 15 שניות, אבל מהר מאוד עברתי למצב תמיכה בחברים שלי", סיפר על הישיבה הדי ממושכת על הספסל בתור כוכב הקבוצה, "כולם עשו עבודה טובה, באמת עבודה טובה מאוד. היה לי קשה לשבת על הספסל, רציתי לעזור לחברים שלי, אבל הכי חשוב שניצחנו. אם לא הייתי עושה את העבירה החמישית, אולי לא היינו מנצחים".

מנגד, מאמן לוס אנג'לס קליפרס דוק ריברס פירגן ליריבה: "הספסל שלהם עשה את ההבדל מול החמישייה שלנו ומול הספסל שלנו. כדי לנצח משחקים כאלה צריך עומק וחשוב שנדע להשתמש בו".

עוד באותו נושא: לוקה דונצ'יץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי