"מזכיר את באטום ושאריץ'": בארה"ב ניתחו את אבדיה

דני אבדיה | אודי ציטיאט

לקראת הגרלת הלוטרי, האנליסט קווין אוקונור כתב על סט היכולות של הפורוורד הישראלי: "מדובר בפליימייקר מעולה יחסית לעמדה שלו, אבל יהיה חייב לשפר את האחוזים מהעונשין"

(גודל טקסט)

הגרלת הלוטרי לקראת דראפט 2020 ב-NBA תיערך הלילה (בין חמישי לשישי, 3:30), כשדני אבדיה יצפה בעניין מאטלנטה, שם הוא נחת אתמול לקראת תקופת ההכנה שלו במתחם P3. ארבע-עשרה הקבוצות שנותרו מחוץ לפלייאוף יידעו בדיוק באיזה מקום יוכלו לבחור והטאלנט הישראלי יקבל תמונת מצב ברורה יותר היכן הוא עשוי לנחות אחרי ערב הדראפט, שיתקיים ב-16 באוקטובר. במוק דראפט האחרון של "בליצ'ר ריפורט" אבדיה דורג במקום השלישי וסומן כאופציה מתאימה לשיקגו בולס, והיום (חמישי) פורסם ניתוח הכישרונות של אתר "דה רינגר", שם הציבו את ה-MVP של ליגת העל בעונה החולפת במקום השמיני.

האנליסט קווין אוקונור הצביע על יכולת יצירת המצבים, החוש הטבעי למשחק, הקליעה בצבע וההגנה רחוק מהכדור כחוזקות העיקריות של אבדיה והצביע על שלושה שחקנים ב-NBA שדומים לפורוורד הישראלי בסגנון שלהם: דנילו גלינארי, ניקולה באטום ודריו שאריץ'.

"מדובר בפליימייקר מעולה יחסית לעמדה שלו, חכם בפיק אנד רול, טועה לעיתים רחוקות ומוצא היטב את השחקן החותך או זה שפנוי לקליעה", נכתב על אבדיה בניתוח, מבחינת התכונות החיוביות. אוקונור הסביר כי על אף שהוא לוקה בחדות תנועות הגוף שלו, זאת בעקבות הגובה, אבדיה יודע לשנות מהירות כדי לייצר לעצמו זוויות מסירה. "מסיים חזק ליד הסל, מסוגל להשתמש בשתי הידיים ולהתגבר על מגע. חודר ללא פחד מחסימות", הוסיף האנליסט. בפן ההגנתי נכתב על היהלום כי הוא "מבצע רוטציה היטב ולרוב מוצא את עצמו בעמדה הנכונה. לא אתלטי, אך יכול להשפיע באמצעות המיקום ולהיות שומר מהימן. משחק חזק ותחרותי כל הזמן".

דני אבדיה משחק כמו ניקולה באטום | Johnny Fidelin/Icon Sport via Getty Images

בגזרת הצדדים הפחות טובים של אבדיה, גם כאן סומנה יכולת הקליעה והאחוזים לשלוש ומקו העונשין: "כשהכדור מגיע אליו במסירה, הוא נוטה להתעכב על האחיזה. יכול להיות שפשוט חוסר לו טאץ'", הסביר אוקונור את הנקודות לשיפור "רשם 56% ב-363 זריקות עונשין מאז 2017. אין הרבה תקדימים לשחקן שהגיע עם אחוזים עלובים שכאלה והפך לקלעי מהימן".

בשל החיסרון בכוח מתפרצת ובניתור, נכתב כי אבדיה יהיה חייב להתמחות בשליטה בכדור כדי למקסם את היכולת לייצר לעצמו מרווחים וזריקות. הגנתית, "הוא שומר אקטיבי אך חסרה לו הזריזות כדי להתמודד עם שחקנים מהירים יותר ממנו. עם זאת, מוסר העבודה גבוה ואימוני הכושר ב-NBA אמורים לעזור".

דני אבדיה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי