דני אבדיה, תרשום: מינסוטה תבחר ראשונה בדראפט 2020

דני אבדיה | דני מרון

הטימברוולבס יצאו כזוכים המאושרים בהגרלת הלוטרי ועשויים ללכת על אנתוני אדוארדס, הישראלי המוכשר צפוי להיבחר במקומות 4 או 5, על ידי שיקגו בולס או קליבלנד קבאלירס

(גודל טקסט)

מינסוטה טימברוולבס תבחר במקום הראשון בדראפט 2020 ב-NBA, כך נקבע הלילה (בין חמישי לשישי) בהגרלת הלוטרי שנערכה בשיקגו. הבחירה השנייה הלכה לגולדן סטייט ווריירס, שסיימה את העונה עם המאזן הגרוע ביותר בליגה ואחריה יגיע תורן של שארלוט הורנס ושיקגו בולס, באירוע שיתקיים ב-16 באוקטובר. אך השאלה שאותנו הישראלים מעניינת יותר מכל, כמובן, היא היכן ינחת דני אבדיה.

על פי התחזית הטרייה ב-ESPN, הפורוורד הישראלי יילקח בבחירה החמישית אותה קיבלה קליבלנד קבאלירס, בה שיחק עומרי כספי בין 2011 ל-2013. הקאבס סיימו את העונה החולפת במקום האחרון במזרח, לאחר שהשיגו 19 ניצחונות בלבד. את עמדה מספר 3, בה אבדיה צפוי לשחק, ממלא צ'די אוסמן בסגל של קליבלנד, כאשר הפאוור-פורוורד הפותח נכון לעכשיו הוא קווין לאב.

ב"בליצ'ר ריפורט", לעומת זאת, דווקא הציבו את היהלום במקום הרביעי, בו תבחר כאמור שיקגו. לטענת ג'ונתן ווסרמן, שאחראי על התחזית, התצוגות של אבדיה בסיום העונה בליגת העל, יחד עם הוורסטיליות שלו וההתאמה לצד זאק לאבין ולאורי מרקאנן בחמישייה הראשונה, אמורים לשכנע את המנהל המקצועי החדש של הבולס, ארתוראס קארניסובאס, בנוסף לעובדה שהסמול-פורוורד אוטו פורטר יסיים את חוזהו בקיץ הבא.

אבדיה יהפוך לישראלי השישי שנבחר בדראפט. לפניו הגיעו דורון שפר (קליפרס, מקום 36), ליאור אליהו (אורלנדו, 44), יותם הלפרין (53, סיאטל), עומרי כספי (23, סקרמנטו) וטי ג'יי ליף (18, אינדיאנה).

חוץ מהשחקן המצטיין בליגת העל בעונה החולפת, מי השחקנים שיככבו בערב הדראפט? ובכן, מינסוטה ברת המזל צפויה לבחור בגארד אנתוני אדוארדס, כיוון שבעמדות הרכז והסנטר, בהן משחקים לאמלו בול וג'יימס ווייסמן אשר מועמדים גם הם לבחירה הראשונה, תפוסות על ידי דיאנג'לו ראסל וקארל-אנתוני טאונס. גולדן סטייט, שאבדיה הוזכר כמועמד אליה לא אחת, עשויה לבצע טרייד על הבחירה השנייה כדי לצרף שחקן בשל ומוכח שיעזור לה לחזור למאבק האליפות בטווח המיידי. אם בכל זאת תחליט להמר על כישרון צעיר, רוב הסיכויים שתבחר בווייסמן, הסנטר שמגיע ממכללת ממפיס.

לאמלו בול, אחיו של לונזו שסומן לאורך כל השנה האחרונה כפוטנציאל גדול להיבחר ראשון, צנח מעט בתחזיות ועשוי לנחות בשארלוט שאיבדה בקיץ הקודם את הרכז הבכיר שלה, קמבה ווקר, שגם אותו בחרה בדראפט. אובי טופין צפוי להשלים את הטופ 5, כאשר השאלה היא האם יקדים את אבדיה או ייבחר מקום אחד אחריו.

כמו בכל שנה, גם הפעם המאוכזבת התמידית של הגרלת הלוטרי היו ניו יורק ניקס. לקבוצה מהתפוח הגדול היה סיכוי גדול יותר מזה של שארלוט ושיקגו להיכנס לרביעייה הראשונה, אך בסופו של דבר היא צנחה למקום השמיני ודני אבדיה לא צפוי לשחק במדיה.

סדר הבחירות המלא

1. מינסוטה טימברוולבס

2. גולדן סטייט ווריירס

3. שארלוט הורנטס

4. שיקגו בולס

5. קליבלנד קבאלירס

6. אטלנטה הוקס

7. דטרויט פיסטונס

8. ניו יורק ניקס

9. וושינגטון וויזארדס

10. פיניקס סאנס

11. סן אנטוניו ספרס

12. סקרמנטו קינגס

13. ניו אורלינס פליקנס

14. בוסטון סלטיקס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי