מעורר ציפייה: דני אבדיה הושווה לגורדון היוורד

דני אבדיה | דני מרון

על פי תחזית בארצות הברית, היהלום בן ה-19 עשוי להתפתח לשחקן דומה לכוכב בוסטון סלטיקס. עם זאת, נכתב כי הוא "לא יכול להיות שחקן מטרה בהתקפה של קבוצה מנצחת"

(גודל טקסט)

אחרי שהגרלת הלוטרי הפכה את תמונת הבחירות בדראפט הקרוב לברורה יותר והגבירה את ההשערות לפיהן דני אבדיה ייבחר על ידי שיקגו בולס או קליבלנד קבאלירס, שיבחרו במקומות רביעי וחמישי בהתאמה, בארצות הברית מנסים כעת לנתח כיצד יתפתחו השחקנים שאמורים להפוך לכוכבי העתיד ב-NBA. ב"בליצ'ר ריפורט" לקחו את השחקנים שצפויים להילקח בבחירות הגבוהות והשוו אותם לשחקנים אחרים בליגה, כאשר אבדיה זכה להשוואה מחמיאה מאוד.

"הפרופיל הפיזי וסגנון המשחק שלו משקפים את הוורסטיליות ההתקפית של גורדון הייורד", נכתב בניתוח, "שניהם פורחים ככינור שני בהתקפה ולא מצטיינים ביצירת מצבי קליעה לעצמם, אך מסוגלים לחדור ולקלוע מחצי מרחק ומחוץ לקשת. שניהם מתפקדים כקומבו-פורוורדים, בעמדות 3 ו-4, הודות לגודל שלהם וכישורי המשחק מסביב לקשת. אבדיה כבר עכשיו נראה חזק יותר ממה שהייוורד היה כשנכנס לליגה".

למי שלא מרבה לעקוב אחרי הליגה הטובה בעולם, היוורד הוא שחקן של 17.5, 6.7 ריבאונדים ו-4.1 אסיסטים בממוצע למשחק. ב-2017 הוא אף הופיע במשחק האול-סטאר, כך שאם אבדיה יזכה לקריירה דומה לשלו, זה יהיה בהחלט מכובד ויוגדר כהצלחה.

"כמו היוורד, אבדיה גם יכול למסור ולייצר מצבים, יכולת שהוא הראה לפרקים במכבי תל אביב. באליפות אירופה עד גיל 20, במדי נבחרת ישראל, הוא רשם ממוצע של 5.3 אסיסטים. הוא לא יכול להיות שחקן מטרה בהתקפה של קבוצה מנצחת, אך עשוי להתפתח לכוכב משני שקולע ומוסר, אידיאלי כאופציה שלישית בהתקפה".

אבדיה יעשה קריירה מוצלחת כמו שלו? | Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי