בוסטון עלתה ל-0:1 על טורונטו, הקליפרס הדיחו את דאלאס

שחקני בוסטון סלטיקס | David Sherman/NBAE via Getty Images

הסלטיקס שמרו על מאזן מושלם בפלייאוף ופתחו את חצי גמר המזרח עם 94:112 על הראפטורס, טייטום וסמארט קלעו 21 כל אחד. דונצ'יץ' כמעט סיים שוב עם טריפל-דאבל, אך המאבריקס סיימו את דרכם אחרי הפסד 111:97

(גודל טקסט)

שתי קבוצות שעדיין לא הפסידו בפלייאוף ה-NBA נפגשו הערב (חמישי) במשחק שהוציא לדרך את חצי גמר המזרח, ורק אחת מהן שמרה על מאזן מושלם – בוסטון סלטיקס גברה 94:112 על טורונטו ראפטורס ועלתה ליתרון 0:1 בסדרה. אף קבוצה בליגה הטובה בעולם לא ניצחה את האלופה יותר מפעמיים בעונה הנוכחית, מלבד החבורה של בראד סטיבנס – שעלתה למאזן 1:4 במפגשים עם הקנדים ב-2019/20. כמו במפגש הראשון בין הקבוצות בבועה, גם הערב טורונטו לא החזיקה ביתרון אפילו שנייה אחת.

טורונטו לא נהנית לשחק נגד בוסטון. אם לא די בכך שזו הקבוצה היחידה שניצחה אותם מאז חזרת ה-NBA לפעילות, אז קבלו את הנתון הבא: ארבע פעמים בלבד הראפטורס הפסידו ביותר מ-15 נקודות בעונה הנוכחית, שלוש מתוכן נגד הסלטיקס. סיבה מרכזית לתבוסה הערב קשורה לכך ששחקניו של ניק נרס קלעו ב-36.9% בלבד מהשדה. פסקל סיאקם נקלע לבעיית עבירות וסיים עם 13 נקודות בלבד, וגם כשטורונטו עשתה קולות של חזרה למשחק, טעויות שלה ופעולות טובות של בוסטון סיכלו כל סיכוי לקאמבק.

הסלטיקס פגעו ב-17 מ-39 הניסיונות שלהם מחוץ לקשת והציגו משחק התקפה שוויוני ומאוזן. ג'ייסון טייטום ומרכוס סמארט קלעו 21 נקודות כל אחד, קמבה ווקר הוסיף 18 וחילק 10 אסיסטים, ג'יילן בראון תרם 17 ודניאל תייס סיפק דאבל-דאבל של 13 נקודות ו-15 ריבאונדים. קייל לאורי רשם 17 ומסר 8 אסיסטים בצד השני, סרג' איבקה קלע 15 ואו ג'י אנונובי סיים עם 12, אבל זה היה רחוק מלהספיק עבור הראפטורס. המשחק השני בסדרה יתקיים ביום שלישי הקרוב.

דאלאס מאבריקס – לוס אנג'לס קליפרס 97:111

לוקה דונצ'יץ' סיים את דרכו בפלייאוף הראשון שלו בקריירה, ואם יש בהדחה נקודת אור מבחינתו, היא שהוא לא צריך לחשוש יותר מהניסיונות של מרכוס מוריס לפגוע בו. פורוורד הקליפרס, ש"תקף" את הקרסול הפגוע של הסלובני במשחק הקודם, הורחק הלילה כבר ברבע הראשון בעקבות עבירה קשה על דונצ'יץ', בזמן שכוכב המאבריקס ניסה לחדור לסל.

אחרי שנפטר ממוריס, לוקה המשיך להצגה שכללה 38 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אך לא הספיקה על מנת להשאיר את קבוצתו בחיים, בייחוד כאשר קריסטאפס פורזינגיס נעדר ממרבית משחקי הסדרה. הקליפרס עלו שלב בפלייאוף לראשונה מאז עונת 2014/15, בעיקר בזכות הופעה גדולה של קוואי לאונרד, מי אם לא הוא. למרות שפול ג'ורג' שוב סיפק תרומה התקפית מוגבלת, השניים הכתיבו את הטון בהגנה ועצרו את דאלאס על 17 נקודות ברבע השני ו-23 ברבע השלישי, בדרך לפתיחת פער. לאונרד ידע לנצל את השמירות הכפולות עליו כדי למצוא את חבריו לקבוצה פנויים לזריקות טובות וברבע הרביעי השתלט על העניינים, כדי לדכא את תקוותיה של היריבה לחזור למשחק.

קוואי מילא היטב את השורה הסטטיסטית וסיים עם 33 נקודות, 14 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-5 חטיפות. ג'ורג' תרם 15, 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, איביצה זובאץ' הוסיף 15 ו-11 כדורים חוזרים לזכות הקליפרס. דוריאן פיני-סמית' היווה כינור שני לא מספיק טוב לדונצ'יץ', כשתרם 16 נקודות ו-6 ריבאונדים.

שחקני לוס אנג'לס קליפרס חוגגים | Andrew D. Bernstein/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי