לאורי הטריף את הרשת, פאוול "הציל את העונה"

קייל לאורי | Mike Ehrmann/Getty Images

כוכבי ה-NBA הרעיפו שבחים לרכז טורונטו שהתעלה בניצחון על בוסטון: "הוא לא מפחד מהרגע". חברו לקבוצה הדהים עם שיא מועדון בנקודות בהארכה השנייה וגרף מחמאות גדולות בעצמו

(גודל טקסט)

טורונטו ראפטורס עמדה הלילה (בין רביעי לחמישי) עם הגב אל הקיר, אך הצליחה להימנע מהדחה והשוותה את סדרת חצי גמר המזרח ל-3:3, עם ניצחון 122:125 על בוסטון סלטיקס שהושג רק לאחר שתי הארכות. היה זה קרב התשה של ממש, שבו שמונה שחקנים בילו לפחות 50 דקות על הפרקט וקבעו שיא NBA בכל הזמנים. שתי הקבוצות מעמידות העונה הגנות מהטובות בליגה, אך דווקא הארסנל ההתקפי הפך את המשחק הלילה לצמוד ומותח כל כך, כאשר בהארכה השנייה, הראפטורס והסלטיקס קלעו 35 נקודות ביחד – הכמות השלישית בגובהה אי פעם בהארכה במשחק פלייאוף. הקנדים הפכו לקבוצה השלישית בהיסטוריה והראשונה מאז אפריל 2009.

ומבחינת המנצחת, מי שחתומים על כך שהיא שרדה משחק נוסף בחיים הם קייל לאורי ונורמן פאוול. סל קלאץ' של הרכז 11.7 שניות לסיום המשחק הגדיל את יתרונה של טורונטו לארבע נקודות ואחרי החטאה של ג'ייסון טייטום לשלוש, פאוול היה זה שהבטיח את הניצחון עם שתי קליעות מקו העונשין. 33 נקודות היו ללאורי, שקלע 30 ומעלה בפעם השלישית בקריירה כשהוא בסכנת הדחה וגם הוסיף 8 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-2 חטיפות.

"שיחקנו נגד יריבה פיזית וקשוחה, שמאומנת היטב ומחזיקה בכמה כוכבים. היינו חייבים לעבוד קשה בשביל הניצחון הזה וזה מה שאנחנו עושים, עובדים קשה ומשחקים כל פוזשן כאילו שהוא האחרון", אמר לאורי, שהתצוגה שלו הטריפה את הטוויטר. כוכבי NBA בהווה ובעבר החמיאו בענק לפוינט גארד וג'ואל אמביד אף טען כי אינו מוערך מספיק.

המאמן ניק נרס, שרשם את ניצחונו ה-39 במשחקים שהגיעו לאחר הפסד ומחזיק באחוזי ההצלחה (72%) הגבוהים בתולדות הליגה במשחקים שכאלה, החמיא לרכז: "זה מה שהשחקנים הקשוחים והגדולים עושים. והוא אחד הגדולים. כיף לצפות בו, הוא המתחרה האולטימטיבי. הוא לא מפחד מהרגע, קלע כמה זריקות גדולות ושיחק נהדר".

פאוול, מצדו, יכול היה לנצח את המשחק במהלך ששורטט בשבילו בתום הרבע הרביעי, אך החטיא שלשה. אלא שאחרי הזמן החוקי הוא קלע 15 מ-23 הנקודות שלו במשחק כולו, כולל 10 בהארכה השנייה – הכמות הגבוהה בתולדות המועדון במשחק פלייאוף, כשבאותן דקות הוסיף גם חסימה על דניאל תייס וחטף כדור שהוביל למהלך של שלוש נקודות כ-39 שניות לסיום. "הוא הציל אותנו. הציל את העונה שלנו", אמר פרד ואן וליט, "זה סימן ההיכר שלו עכשיו. אתה לא יודע מתי זה יקרה, אבל זה תמיד קורה באיזשהו שלב בפלייאוף. הוא היה ענק. קייל (לאורי) היה עקבי לאורך כל הערב, אבל 'נורם' נתן לנו את הדחיפה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי