עדיין מהמרים נגדה? מיאמי עלתה לגמר אחרי 113:125 על בוסטון

שחקני מיאמי היט חוגגים את אליפות המזרח | Fernando Medina/NBAE via Getty Images

ההיט השלימו 2:4 והבטיחו את אליפות החוף המזרחי, בזכות תצוגה אדירה של באם אדבאיו (שיא קריירה של 32 נקודות ו-14 ריבאונדים) והתעלות של אנדרה איגודאלה. 26 של ג'יילן בראון לא הספיקו לסלטיקס

(גודל טקסט)

ספק אם מישהו היה מוכן להמר עליה באיזושהי נקודה לאורך העונה, או בתחילת הפלייאוף, אולם מיאמי היט הדהימה את עולם הכדורסל והשלימה הלילה (בין ראשון לשני) את העפלתה לסדרת גמר ה-NBA, לאחר ניצחון 113:125 על בוסטון סלטיקס שסגר 2:4 לזכותה בגמר המזרח. את עצמם ההיט לא הפתיעו. ג'ימי באטלר, שהוצג שנה בדיוק שנה לפני הניצחון הלילה, הצהיר כי זו המטרה כבר ביומו הראשון וכעת הוא אכן בדרכו להופעה ראשונה בבמה הגדולה מכולן, כשעבור הקבוצה שלו זה יהיה הביקור השישי בגמר ב-15 העונות האחרונות, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה.

זה היה משחק צמוד והפכפך, כמו כל קודמיו בסדרה. מיאמי החזיקה ביתרון לאורך שלושת הרבעים הראשונים, אך הסלטיקס סירבו להיכנע ונשארו צמודים עד שהצליחו לייצר את הריצה המיוחלת: בוסטון קלעה 10 מ-12 הנקודות הראשונות ברבע האחרון ועלתה ל-90:96 כשנותרו כתשע דקות על השעון, אלא שדווקא בשיא המומנטום שלה, קבוצתו של בראד סטיבנס התפרקה ונכנעה ליכולת אדירה של באם אדבאיו במאני טיים.

הסנטר בן ה-23, שלקח על עצמו את האשמה על ההפסד במשחק החמישי, עלה נחוש לפצות על כך הלילה וסיפק את ההופעה הטובה ביותר שלו בשלוש עונות בליגה: שיא קריירה של 32 נקודות, 14 כדורים חוזרים ו-5 אסיסטים היו לאדבאיו, שקלע 11 מ-15 לשתיים ו-10 מ-11 מקו העונשין. סדרת מהלכים גדולים שלו ברבע האחרון החזירה את המומנטום למיאמי, טיילר הירו המשיך את הרצף עם שני סלים נוספים שהשלימו ריצת 0:9 אשר הוציאה את האוויר מהמפרשים של הסלטיקס.

באם אדבאיו בטירוף | Notice: Copyright Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

באטלר הוסיף 22 נקודות ו-8 ריבאונדים, הירו קלע 19 שמתוכן 11 הגיעו ברבע האחרון, דאנקן רובינסון שוב היה קטלני מעבר לקשת ותרם חמש שלשות משבעה ניסיונות בדרך ל-15 נקודות, כאשר את תפקיד האקס פקטור שיחק אנדרה איגודאלה הבלתי נגמר: הסמול פורוורד בן ה-36, שהעפיל לסדרת הגמר עונה שישית ברציפות, שוב הופיע ברגע החשוב מכולם וסיפק משחק מושלם בכל הנוגע לקליעות, עם ארבע שלשות וסל שדה נוסף וללא החטאה אחת, בדרך ל-15 נקודות משלו.

את בוסטון הוביל ג'יילן בראון עם 26, ג'ייסון טייטום רשם דאבל-דאבל של 24 ו-11 אסיסטים, אליהם הוסיף שבעה ריבאונדים, קמבה ווקר ומרכוס סמארט תרמו 20 נקודות כל אחד אך ההתקפה של בוסטון הלכה לאיבוד בדקות ההכרעה אל מול ההגנה המצוינת של ההיט, שנעלו את הצבע וכפו על שחקני היריבה זריקות קשות מרחוק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי