לקח אחריות: דוק ריברס התפטר מלוס אנג'לס קליפרס

דוק ריברס | Michael Reaves/Getty Images

המאמן עזב את תפקידו בעקבות הכישלון בפלייאוף וההדחה נגד דנבר, שהפכה אותו לראשון בתולדות ה-NBA שמאבד יתרון 1:3 בסדרת פלייאוף שלוש פעמים בקריירה. טיירון לו עשוי להחליפו, פילדלפיה וניו אורלינס בעקבותיו

(גודל טקסט)

לכישלון יש מחיר, ומי ששילם אותו הפעם הוא דוק ריברס: מאמן לוס אנג'לס קליפרס הודיע הלילה (בין שני לשלישי) על עזיבת תפקידו כשנותרו לו שנתיים בחוזה, זאת לאחר שהקבוצה מעיר המלאכים התרסקה בפלייאוף ואיבדה יתרון 1:3 בסדרת חצי גמר המערב נגד דנבר נאגטס, שהסתיימה בהדחה של ריברס ושחקניו.

"תודה לאוהדי הקליפרס, שאפשרתם לי להיות המאמן שלכם ותמכתם בי בהפיכת המועדון למנצח", כתב ריברס בהודעה שפרסם בטוויטר שלו, "המטרות שלי היו לייצר כאן שיטה מנצחת, יעד שימשוך שחקנים חופשיים וזכייה באליפות. אמנם השגתי את רובן, אך לא אצליח להשלים את המשימה. למרות שסיום העונה היה מאכזב, אני יודע שאתם תהיו שם ומודע למה שהקבוצה הזו מסוגלת להשיג בעזרת התמיכה שלכם. תודה לכל השחקנים, המאמנים והצוות שעזרו לנו להגיע לכאן. ומעל הכל, תודה לאוהדים. עברנו המון ואני אסיר תודה על התקופה שלי כאן".

המאמן בן ה-58 הפך העונה ליחיד בהיסטוריית ה-NBA שמאבד יתרון 1:3 בסדרת פלייאוף שלוש פעמים בקריירה, אחרי שזה קרה לו באורלנדו מג'יק ב-2003 ועם הקליפרס ב-2015. בנוסף, הקבוצה לוס אנג'לס שמטה יתרונות של 19, 16 ו-12 נקודות בשלושת ההפסדים שהובילו לסיום דרכה בפלייאוף הנוכחי. ההדחה נחשבת לבלתי מתקבלת על הדעת מבחינת ראשי הקבוצה, שבנו סגל במטרה לזכות באליפות באופן מיידי, בראשותו של מצטיין סדרת הגמר של 2019, קוואי לאונרד.

על פי כתב ESPN אדריאן ווז'נרובסקי, עוזרו של ריברס, טיירון לו, מועמד להחליפו (ומוזכר גם כמועמד לכל קבוצה שפיטרה את המאמן בחודשים האחרונים) ביחד עם מאמן ניו יורק ניקס לשעבר, ג'ף ואן גנדי. במקביל, מיד לאחר הפיטורים כבר פרסם מארק ספירס כי ניו אורלינס פליקנס ופילדלפיה 76' בעקבות ריברס ואף החלו בשיחות לצירופו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי