ריברס: "כל הקבוצות רוצות להיות גולדן סטייט, זו טעות"

דוק ריברס | Michael Reaves/Getty Images

המאמן הוצג בפילדלפיה וסיפק אמירה מעניינת: "לאף קבוצה אין את הקליעה שלהם, אז מבחינתי, כולן טעו". על הציוות בין סימונס לאמביד: "ברור שזה עובד". הקליעה של הרכז: "לא מדאיגה אותי"

קבוצות: פילדלפיה 76
(גודל טקסט)

דוק ריברס סיים את עונת ה-NBA הנוכחית באכזבה גדולה כשאיבד יתרון 1:3 בסדרת פלייאוף בפעם השלישית בקריירה, דבר שלא קרה יותר מפעם אחת לאף מאמן בתולדות ה-NBA. אך למרות שלא עמד בציפיות עם לוס אנג'לס קליפרס, ריברס נשמע מלא ביטחון כשהוצג אמש (שני) כמאמנה החדשה של פילדלפיה סבנטי סיקרס והתייחס לאתגר החדש ולשני הכוכבים הגדוליים בקבוצה שלו – ג'ואל אמביד ובן סימונס.

אחת האמירות המעניינות ביותר של ריברס הגיעה כשנשאל בנוגע לסגל הגבוה והכבד שנבנה בפילי, אשר לדעת רבים אינו מתאים לכדורסל המורדני: "אתה צריך להיות מי שאתה. את הלייקרס לא הדאיג 'להקטין' את החמישייה, הם דווקא הלכו גבוה יותר. אני חושב שהטעות שעשו לא מעט קבוצות היא שכולן רוצות להיות גולדן סטייט. אבל לאף אחת אין את הקליעה של גולדן סטייט, אז מבחינתי, כולן טעו. אתה צריך להיות הגרסה הכי טובה של עצמך ולא להתנצל על זה".

על אף שהציוות בין סימונס לאמביד לא הוכיח את עצמו בשלוש העונות שהאוסטרלי והקמרוני משתפים פעולה, המאמן הבהיר כי הוא בונה על שניהם כעמודי התווך שלו: "הם ניצחו 65% מהמשחקים שלהם יחד, ברור שזה עובד. הקבוצה הזו מלאה בכישרון ואנחנו פשוט צריכים לפענח כיצד להוציא מזה את המקסימום".

הטענה העיקרית נגד סימונס קשורה להימנעות שלו מזריקות ממרחק, במיוחד לשלוש. כשנשאל כיצד יגרום לו להתגבר על המחסום, ריברס אמר שאינו מודאג מכך: "מה שמדאיג אותי זה איך לנצח. אם זה מה שנצטרך כדי לנצח, נמצא את הדרך. בן הוכיח שהוא מסוגל לייצר נקודות".

אקס אורלנדו, בוסטון והקליפרס עבד עם לא מעט כוכבי על ב-NBA לאורך הקריירה, ביניהם קווין גארנט, פול פירס, כריס פול וקוואי לאונרד, כך שיהיה מעניין לראות מה יצליח להוציא מהרכז ומהסנטר שלו. הוא אמנם נכשל בעונה האחרונה בלוס אנג'לס, אך פספס את הפלייאוף רק פעם אחת ב-13 השנים האחרונות שלו על הקווים, כך שהחתמתו מעלה עוד יותר את רף הציפיות מפילדלפיה אחרי עונה מאכזבת מבחינתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי