המשימה הושלמה: לברון ג'יימס ולוס אנג'לס לייקרס זכו באליפות

לוס אנג'לס לייקרס אלופה לוס אנג'לס לייקרס אלופה | Mike Ehrmann/Getty Images
לברון ג'יימס, רג'ון רונדו לברון ג'יימס, רג'ון רונדו | Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images
לוס אנג'לס לייקרס אלופה לוס אנג'לס לייקרס אלופה | Douglas P. DeFelice/Getty Images
לברון ג'יימס, אנתוני דייויס לברון ג'יימס, אנתוני דייויס | Douglas P. DeFelice/Getty Images

לראשונה מזה עשור ובמהלכה של שנה כל כך קשה, בעיר המלאכים חוגגים את האליפות ה-17 בתולדות הפרנצ'ייז. "המלך" סיים עם טריפל דאבל בדרך לטבעת רביעית בקריירה, מיאמי היט שנכנעה 4:2 בסדרה תישאר עם המחמאות

(גודל טקסט)

כתשעה חודשים אחרי מותו הפתאומי והטרגי של קובי בראיינט, בעיצומה של שנה בה פרצה מגפה לחיינו ואיימה על המשך עונת ה-NBA, במקביל למחאה על שוויון זכויות ולמען השחורים ולמעלה מחודשיים של משחקים בתוך "בועה" בדיסניוורלד באורלנדו, לוס אנג'לס לייקרס זכתה באליפות ה-17 בתולדותיה – לברון ג'יימס עשה צעד נוסף לעברו של מייקל ג'ורדן עם הטבעת הרביעית בקריירה, הלייקרס השוו את מספר האליפויות של היריבה המיתולוגית בוסטון סלטיקס.

אחרי חמישה משחקים נהדרים בסדרת הגמר בין לוס אנג'לס לייקרס ומיאמי היט, הלילה (בין ראשון לשני) לברון ג'יימס וחבריו הסתערו על האליפות והפכו את המשחק לגארבז' טיים כבר במחצית הראשונה: המשחק אמנם הסתיים בתוצאה 93:106, אך בדרך ל-2:4 במשחק השישי לוס אנג'לס לייקרס לא פיגרה אפילו לשנייה, הובילה ב-36 הפרש כבר ברבע השני ומאותו רגע ואילך רק ספרה את השניות עד להישמע באזר הסיום.

לברון ג'יימס ניהל את ההצגה וסיים את העונה עם טריפל-דאבל אדיר של 28 נקודות (13 מ-20 מהשדה), 14 כדורים חוזרים ו-10 אסיסטים ולאחר המשחק נבחר פה אחד ל-MVP של סדרת הגמר. אנתוני דייויס רשם דאבל-דאבל של 19 נקודות ו-15 כדורים חוזרים בדרך לאליפות הראשונה שלו בקריירה ורג'ון רונדו הפתיע עם 19 נקודות ב-72.7 אחוז מהשדה.

לברון ג'יימס, רג'ון רונדו
לברון ג'יימס ורג'ון רונדו בחיבוק אמוציונלי | Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images

מיאמי היט יכולה בהחלט להיות גאה בעצמה על שהרימה ידיים העונה רק לאחר שישה משחקים בסדרת הגמר. ספק אם מישהו חשב שהחבורה של אריק ספולסטרה תגבור על יריבות כמו מילווקי באקס ובוסטון סלטיקס, תזכה באליפות האזורית ותיתן פייט של ממש בגמר. ג'ימי באטלר, הכוכב של ההיט שבהחלט שינה העונה את תדמיתו ב-180 מעלות, נעצר על 12 נקודות בלבד, בעוד באם אדבאיו הוביל את הקבוצה עם 25 נקודות.

לברון ג'יימס, אנתוני דייויס
דייויס חוגג אליפות ראשונה בקריירה | Douglas P. DeFelice/Getty Images
לוס אנג'לס לייקרס אלופה
חגיגות האליפות מיד לאחר הבאזר | Mike Ehrmann/Getty Images
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס. ה-MVP של סדרת הגמר | Mike Ehrmann/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי