אבדיה: "לוקה יחיד במינו, אך אני רוצה לטפח מורשת משלי"

דני אבדיה | דני מרון

בארה"ב ממשיכים לעקוב מקרוב אחר הפורוורד הישראלי. הפעם הוא התראיין ל'יאהו' לקראת הדראפט והתייחס להשוואת לסלובני, המועמדות לבחור בו והציפיות הגדולות בארץ

(גודל טקסט)

דראפט ה-NBA הולך ומתקרב ובזמן שהמומחים עסוקים בתחזיות והאוהדים מפנטזים על מי שאמורים להיות הכוכבים הבאים בקבוצותיהם, דני אבדיה ממשיך להתכונן לתחילת הקריירה בליגה הטובה בעולם. בין לבין, היהלום בן ה-19 התפנה לראיון ל'יאהו', אשר פורסם אתמול (שישי) במסגרת כתבה נרחבת תחת הכותרת: "לוקה הבא? דני אבדיה מוכן למורשת משלו".

"אין לנו הרבה שחקנים שיצאו לדראפט, כך שעבורי זה מדהים לעשות את זה ולייצג את המדינה שלי", אמר אבדיה על הציפיות הרבות ממנו בישראל, "בסופו של יום, אני משחק כדורסל, מייצג את המדינה שלי וכולם מאחוריי, תומכים בי. אז אני פשוט נהנה, אין עליי לחץ".

כידוע, העובדה שה-MVP של ליגת העל בעונה שעברה סומן כאחד הכישרונות הבולטים שיצאו לדראפט הקרוב מאירופה, עוררה השוואות לאירופי אחר שמטריף את הליגה הטובה בעולם בימים אלו – לוקה דונצ'יץ'. גם בשיחה עם 'יאהו', אבדיה דחה את ההשוואות: "לוקה יחיד במינו, מה שהוא עשה בשנתיים האחרונות זה בלתי ייאמן. זה נתן הצהרה ב-NBA שהכדורסל הוא משחק בינלאומי. אני פשוט רוצה לטפח מורשת משלי ולהציג את היכולות שלי".

הפורוורד שכיכב במכבי תל אביב מועמד בכיר להיבחר באחד מ-10 המקומות הראשונים, כאשר גולדן סטייט ווריירס, שיקגו בולס וקליבלנד קבאלירס הוזכרו כמי שעשויות לבחור בו. מלבדן, גם שארלוט הורנטס (בחירה שלישית) תגיע לצפות באבדיה באטלנטה, שם הוא עורך אימונים אישיים לצד מאמן בשם אפטים בוגוייב. "אני מקווה להראות לקבוצות איזה מן מתחרה אני, כמה אני אוהב לנצח ואיך אני תמיד מאתגר את עצמי", סיפר אבדיה על כך, "אני פשוט רוצה להראות להם שאני נשאר אני, משחק את המשחק שלי, מתאמן הכי קשה שאני יכול, זורק, מוריד ריבאונדים, מייצר מצבים, דברים שאני בדרך כלל עושה טוב, ונראה איך זה הולך משם".

לוקה דונצ'יץ'
אבדיה: "לוקה יחיד במינו" | Kevin C. Cox/Getty Images

לאחרונה הודיעו ב-NBA כי בעקבות התפשטות הקורונה, ערב הדראפט ייערך השנה באופן וירטואלי, כך שברגע ששמו ייקרא אבדיה לא יזכה לעלות לבמה וללחוץ את ידו של אדם סילבר: "כולנו עבד קשה כל כך בשביל לשמוע את את השם שלנו ולחוות את כל החוויה. אבל דראפט זה דראפט ואתה נבחר לשחק בליגה הטובה בעולם, אז אתה בהחלט יכול להתרגש", סיפר הישראלי. "אני נרגש, אני חי את החלום ואני כאן בארצות הברית, עובד ועושה את מה שאני אוהב. אני מקווה שהקבוצה שתבחר בי תאמין בי תעניק לי הזדמנות. אני אמשיך לעבוד קשה בשביל למקסם את הפוטנציאל שלי. אני חושב שהכל יהיה בסדר".

אם לשפוט על פי דבריו של בוגוייב, שכאמור מלווה את אבדיה באימונים לקראת הדראפט, בהחלט אפשר להיות אופטימיים: "לדני יש פוטנציאל גדול ואני יכול להגיד שהוא מימש רק 50% ממנו עד כה, אז אפשר לדמיין כמה טוב הוא יהיה בעוד שנתיים-שלוש אם הוא ימשיך לעבוד כמו שהוא עובד כרגע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי