גולדן סטייט תשקיע 30 מיליון דולר כדי לאפשר כניסת אוהדים

אולמה הביתי של גולדן סטייט ווריורס
אולמה הביתי של גולדן סטייט ווריורס | Ezra Shaw/Getty Images

משרד הבריאות בקליפורניה בוחן את התכנית שהגישו הווריורס, לפיה לכל משחק שתארח ב-NBA יורשו להיכנס כ-9,000 צופים שיעברו בדיקת קורונה במקום: "אי אפשר להמשיך את הליגה בלי צופים", הצהיר בעל השליטה בקבוצה

(גודל טקסט)

מאז הושבתה עונת ה-NBA בשבוע השני של חודש מרץ, בגולדן סטייט ווריורס פועלים במרץ על תכנית שתאפשר את החזרת הקהל הביתי לאולם. בעוד שהליגה הגיעה לסיומה ב"בועה" בדיסניוורלד באורלנדו, הווריורס לא השתתפו לאור מאזנם העגום ועובדי הקבוצה ניצלו את הזמן כדי להשלים את היערכותם להצגת תוכנית שתאפשר לפחות את חזרת האוהדים שלהם.

בסוף השבוע זה קרה ובגולדן סטייט חשפו את התוכנית כיצד ייכנסו אוהדים ל"צ'ייס סנטר" בסן פרנסיסקו: בקבוצה מוכנים להשקיע כ-30 מיליון דולר בפרויקט השאפתני, לפיו כל אוהד שיגיע לאצטדיון, כמובן לצד השחקנים, אנשי הקבוצות ושאר גורמים רלוונטיים, יעברו בדיקות קורונה ויקבלו תשובות במקום. לפי התוכנית, לכל משחק יוכלו להיכנס כ-9,000 צופים, משמע כ-50 אחוז מתפוסת האולם.

בעל השליטה בגולדן סטייט ווריורס, ג'ו לאקוב, מוכן להשקיע את סכום העתק בפרויקט הזה, מתוך אמונה שקבוצות אחרות ברחבי ארה"ב ומחוצה לה ינהגו כמוהו ויאפשרו חזרה לנורמליזציה בספורט. התכנית נבחנת כעת על ידי משרד הבריאות המקומי, אישרו בקבוצה.

"אי אפשר להמשיך את הליגה לאורך זמן בלי אוהדים. אפשר לעשות את זה במשך שנה אולי, כולנו נחזיק מעמד במשך שנה בלי קהל, אבל אי אפשר לחשוב שזה יימשך מעבר לזה ויש לנקוט בפעולות משמעותיות, כי כבר עכשיו יש נזק כלכלי רציני להרבה אנשים", אמר לאקוב, "אנחנו לא עושים את זה רק כדי להראות לעולם איך לנהוג, אלא שבכוונתי גם להשקיע כסף כדי שזה יקרה. אם לא יהיה שינוי וליגת ה-NBA תמשיך בשנים הבאות ללא קהל, לא תהיה יותר ליגה".

סטיב קר
מאמן גולדן סטייט, סטיב קר. הקבוצה הראשונה להכניס קהל? | Paul Chinn/The San Francisco Chronicle via Getty Images

בשבוע שעבר גם דווח באתר "THE ATHLETIC" על ידי העיתונאי הבכיר שאמס צ'ראנייה כי הליגה שלחה לכל 30 הקבוצות את הנהלים כדי לאפשר כניסת אוהדים לאולמות, אולם לא הוזכרו כמויות וההנחה היא שיהיה מדובר במספר די מינימלי של צופים. בין השאר על אותם אוהדים יהיה להציג בדיקת קורונה מ-48 השעות שלפני המשחק או להיבדק במקום כפי שמתכננת גולדן סטייט לעשות.

אגב, צ'ראנייה גם דיווח הלילה כי לקראת פתיחת העונה בעוד קצת יותר מחודש, משחקי הכנה לעונה ייערכו בין ה-11 ל-19 בדצמבר וכל קבוצה תשחק בין שלושה לארבעה משחקים, כשלפחות אחד היא תארח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי