פול פירס לא ממליץ: "מסוכן לבחור בדני אבדיה"

דני אבדיה | Thomas Lovelock /Sports Illustrated/Getty Images

היהלום הישראלי זכה להתייחסות ב-ESPN וכוכב העבר הזהיר: "עם האירופאים, תמיד יש סיכוי שלא ישתלבו בארה"ב". מנגד, מייק שמיץ טען: "הוא בחירה בטוחה יותר מלאמלו בול, יהיה שחקן חמישייה בקלות"

(גודל טקסט)

מחר (חמישי) בבוקר דני אבדיה כבר יידע באיזו קבוצה הוא עומד להתחיל את דרכו ב-NBA וביממה האחרונה לפני הדראפט הגדול, בארצות הברית ממשיכים לנתח את הכישרונות הבולטים שמועמדים להיבחר במקומות הראשונים. אבדיה זכה הלילה להתייחסות מעניינת בתכנית "The Jump" של ESPN, שם העלו לדיון את השאלה מי נחשב לבחירה מסוכנת יותר – הוא או לאמלו בול, שלדעת רבים צפוי להיבחר ראשון על ידי מינסוטה טימברוולבס.

בפאנל ישבו מייק שמיץ, אנליסט הדראפט של הרשת האמריקאית שלאורך השנתיים האחרונות חילק אינספור מחמאות לאבדיה, יחד עם שחקני העבר פול פירס וקנדריק פרקינס. "בחירה בלאמלו בול היא סיכון גדול יותר מבחירה באבדיה", טען שמיץ, "לבול יש פוטנציאל להפוך לכוכב, אך הוא שחקן שצריך לתת לו את המפתחות. לכן אני חושב שאבדיה הוא בחירה יותר בטוחה, אפילו אם התקרה של בול גבוהה יותר. אבדיה מגיע עם ניסיון של יותר מ-100 משחקים ברמה המקצוענית, נבחר ל-MVP הצעיר בתולדות הליגה הישראלית ואני מעריך שהוא יהיה שחקן חמישייה ב-NBA בקלות".

מנגד, שחקני העבר של בוסטון סלטיקס חשבו אחרת. "דני שחקן טוב, הוא מזכיר לי את דנילו גלינארי", אמר פרקינס, "אבל אני לא בטוח שתהיה לו השפעה מיידית על הקבוצה שלו כשהוא יגיע לכאן". פירס הצטרף אליו והוסיף בביטחון: "אני חושב שדני הוא בחירה מסוכנת. הרבה שחקנים אירופאים יותר מסוכנים. הסטטיסטיקות שלהם באירופה יכולות לתעתע ותמיד יש איתם סיכון שלא ישתלבו או שלא ימצו את הפוטנציאל שלהם מחוץ לסביבה הטבעית. לא כולם מתאקלמים בארצות הברית. יש את הדוגמא של ריקי רוביו, שדיברו עליו בתור סופרסטאר והוא בסך הכל הפך לרכז חביב בליגה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי