עופר שלח: "אבדיה לא יהיה דונצ'יץ', מדר צריך לעלות 10 קילוגרמים"

דני אבדיה | דני מרון

ח"כ עפר שלח, אשר שימש כפרשן כדורסל לאורך שנים, התראיין ל-103FM לקראת הדראפט: "דני הוא כישרון של פעם ב-72 שנה, אבל יהיה כינור רביעי בגולדן סטייט במקרה הטוב. ים מדר צריך לעלות 10 קילו"

(גודל טקסט)

היום הגדול הגיע. הלילה (בין רביעי לחמישי) ייערך דראפט ה-NBA, ובמוקד נמצא כמובן דני אבדיה, שעתיד להיבחר בין המקומות הראשונים. גם ים מדר, שחקן הפועל תל אביב, עשוי להיבחר בסיבוב השני. מי שניתח את מצבם של השניים הוא ח"כ עפר שלח ממפלגת יש עתיד ומי ששימש בעבר שנים ארוכות כפרשן כדורגל, אשר התראיין לתכנית הספורט של 103FM והתייחס אל צמד הכוכבים הצעירים.

"זה יום משמח, כי דני אבדיה הוא משלנו, הוא גדל בתוך הכדורסל הישראלי", פתח את דבריו שלח. "זה כישרון שנופל פה פעם ב-72 שנה. איכשהו המערכת של הכדורסל הישראלי גם אחראית לפיתוח שלו ולמעמד שהוא הגיע לדראפט. היא מגיע למעמד הזה בראש ובראשונה בגלל ההופעות שלו בנבחרת העתודה, וגם בגלל היכולת שלו בעונה הקודמת במכבי תל אביב".

"אם אנחנו משווים את זה לבחירה של עומרי כספי, זה לא אותו דבר מכיוון שמערכת הציפיות היא אחרת. לשחקן אירופאי מהר מאוד יתחילו לצוץ כל מיני דברים מהעבר ודוגמאות מהעבר של כאלה שבחרו אותם במקומות גבוהים והם לא מימשו את עצמם, כולל דראגן בנדר", המשיך שלח.

"אני מניח שההשוואה המיידית היא ללוקה דונצ'יץ' וזה לא לטובתו של דני", אמר שלח. "אין לו קליעה כמו של דונצ'יץ' ואני חושב שבמובן הזה קבוצה כמו גולדן סטייט יכולה להיות לטובתו. אם אנחנו משווים את גולדן סטייט לסן אנטוניו, אז בסן אנטוניו יש ציפייה שהבחירה הגבוהה שלהם השנה תהיה חלק מרכזי בבניה שלהם מחדש. אם דני יגיע לגולדן סטייט, הוא יהיה כינור רביעי במקרה הטוב".

עופר שלח
עפר שלח | אלעד גוטמן

"הנקודה שדני צריך לחזק, ואני בטוח שאני יחזק, זו הקליעה מבחוץ", ניתח חבר הכנסת. "אצל גולדן סטייט זו הבעיה האחרונה, הם משחקים מאוד מרווח עם הרבה מאוד חיתוכים ותנועה. הוא מביא איכות מנטלית וניסיון הרבה יותר גדול מכל השחקנים בדראפט. במובן הזה, גולדן סטייט זאת הזדמנות. אם לדור הזהב של גולדן סטייט יש עוד שנה או שנתיים לרוץ – אלה בדיוק השנה או השנתיים שהוא צריך כדי להתחשל. זו מערכת נהדרת. זו קבוצה שמצד אחד יש לנו המון כישרון, ומצד שני היא בונה את עצמה מחדש אחרי העונה הנוראית שהייתה לה. היא יכולה להיות התאמה טובה, וגם שיקגו ואטלנטה".

"צריך לזכור, דני הוא בוגר ומנוסה, אבל שום דבר לא מכין אותו לאיך שנראית עונת NBA. אותי הכי מדאיג זה עומס הציפיות. להגיע לקבוצה שמצפה לדיבידנדים מהירים, אבל אין מה לעשות, דני הוא לא לוקה דונצ'יץ' ולא ייתן 20 נקודות במשחק וטריפל-דאבלים. זה יכול להפעיל הרבה מאוד לחץ. הרבה מאוד דברים נכנסים לתוך הצלחה ב-NBA. מתוך עשרה פקטורים שאני יכול לחשוב עליהם, שמונה או תשעה עובדים לטובת דני. יש סיכוי גם שהוא ייכשל. כמה הוא יצליח? אם אנחנו מסתכלים על הקריירה של עומרי כספי, שבנה את הקריירה ביחס לדני הרבה פחות מכישרון ויותר בעבודה קשה – היה לו הרבה חוסר מזל".

על ים מדר: "זה יהיה הישג. אני מת עליו, הוא שחקן מקסים. אני מניח שאם הוא ייבחר בדראפט הזה, רוב הסיכויים שלא ישחק ב-NBA בעונה הבאה. הוא צריך לעלות 10 קילו בשביל לשחק ב-NBA. אני מאמין שייקחו אותו לליגת הפיתוח או אפילו יגידו לו להישאר באירופה ולהתפתח. הוא עלה באחוזי קליעה שלו באופן משמעותי. אני חושב שהוא שחקן עם פוטנציאל ומנטליות נהדרים. הוא יכול להיות אפילו שחקן NBA שמחזיק קריירה, אבל להערכתי, בטווח הקצר, בשנה הבאה הוא לא ישחק ב-NBA".

ים מדר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי