אבדיה: "אני מקווה שהקבוצות שוויתרו עלי יצטערו"

דני אבדיה | NBA

אחרי שנבחר על ידי וושינגטון במקום התשיעי בדראפט, הכוכב הישראלי דיבר על הכל במסיבת עיתונאים מיוחדת: "רוצה להגיד לילדים - אל תוותרו לעולם". ים מדר: "עשינו פייס טיים, מקווה שיום אחד נשתף פעולה"

(גודל טקסט)

מעט מאוד אנשים ציפו לראות את דני אבדיה נבחר במקום התשיעי בדראפט 2020 של ה-NBA, אך כך רצה הגורל, ואקס מכבי תל אביב, חיכה בקוצר רוח עד ששמו הועלה על הלוח ע"י הוושינגטון וויזארדס, הקבוצה מעיר הבירה של ארצות הברית. אבדיה בן ה-19, הפך לישראלי השלישי בהיסטוריה ב-NBA והראשון בעשירייה הראשונה. הוא יקבל חוזה לשנתיים בוויזארדס בו צפוי להשתכר 9,150,000 דולר לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות, וצפוי להיות חלק משמעותי בקבוצה של סקוט ברוקס בעונה הקרובה.

צפו במסיבת העיתונאים המיוחדת

על הקשר הראשון עם קבוצתו החדשה סיפר אבדיה:
"הבנתי מיד שזה מועדון שעושה הכל בשביל השחקנים שלו. הם התרגשו בשבילי ומחאו לי כפיים וגרמו לי באמת להרגיש בבית הפעם הראשונה. שמעתי שהעיר מדהימה, הבית הלבן.. אני לא כל כך חושב על התרחישים בקבוצה, אבל מבחינתי להיבחר בכל קבוצת NBA זה ברכה".

העונה הגרועה שעברה על וושינגטון:
אני חושב איך לעזור לקבוצה להפוך את המאזן לחיובי. אתם מכירים אותי, אני תחרותי, אני חי בשביל לנצח משחקים ואני מקווה ששנה הבאה נהיה קבוצה טובה ונצא למסע שכולו טוב, באמת.

ההקרבה שעשה כדי להגיע ל-NBA:
"אני חושב שכל ההקרבות האלה תרמו לי המון, היה שווה לא לקבל ילדות כמו כולם בשביל הרגע הזה, בשביל הגאווה של ההורים שלי והסוכן שלי. אני רק רוצה להגיד לילדים, ואני יודע שזה נשמע כמו קלישאה, אבל אל תוותרו. יהיו הרבה הקרבות ו-ויתורים קשים בחיים, אבל בסוף זה שווה את זה. תישארו אתם לא משנה מה קורה, אל תוותרו אף פעם".

התמיכה מישראל:
"עם ישראל זה העם הכי טוב שיש. התמיכה נתנה לי המון מוטיבציה, תהיו בטוחים שאני אמשיך לעבוד קשה ולהיות עם הרגליים על הקרקע".

אבדיה: "עם ישראל הכי טוב שיש" | אודי ציטיאט

הידע של הג'נרל מנג'ר על כדורסל אירופי:
"זה מראה לי שיש צד אחר במועדון שנותן לי נקודת פתיחה לא רעה בכלל. אני מסתכל על אנשים כמו שהם, לא מעניין אותי מאיפה הם באים, אני מכבד את כולם ובוא נראה. אני חושב שאני יכול להסתגל לכל מערכת ולכל קבוצה, ויש לי את היכולת, אבל כן, זו נקודת פתיחה לא רעה בכלל. הקבוצה שבחרה בי – אני אתן הכל בשבילה. אני יודע מה אני שווה, אני לא צריך בחירת דראפט בשביל לדעת מה אני יכול לעשות בליגה, אני שמח שוושינגטון בחרו בי ואני אתן את כל כולי. מקווה שנצא לדרך ארוכת שנים".

הקבוצות שויתרו עליו:
אני לא חושב שבחירת דראפט באמת תראה מה היכולות שלי או איזה שחקנים יותר טובים ממני, אני לא חושב שזה קשור, לכל קבוצה יש את הצרכים שלה. אני תמיד הייתי מוכן להכל, אף פעם לא הקשבתי לבחירה שצפו לי, אני יודע שבכל דראפט יש הפתעות. אני יודע שאני אתן כל יום 100% ואני מקווה לגרום להם להצטער שהם לא בחרו בי.

ארבעה חודשים מחוץ למסגרת קבוצתית:
"יש לי סביבה מדהימה. אני חושב שהתקדמתי בטירוף בארבעת החודשים האחרונים ואני כבר מחכה להביא את זה למגרש. כל יום אני משתפר, לומד משהו חדש, מוסיף משהו חדש, מפתח עוד יכולות, יותר בוגר, יותר חכם, ומבחינתי זה לא רק ארבעה חודשים אלא באמת כל הקריירה".

המצב של חברו, ים מדר:
"אני וים עשינו פייס טיים לפני הדראפט, אנחנו כל הזמן בקשר, אנחנו באמת מחזיקים אצבעות אחד לשני ואני באמת מקווה שהוא ייבחר במקום שטוב לו, שיתנו לו במה ושיאמינו בו, ואולי יום אחד, אני מאוד מקווה שנוכל לשתף פעולה ביחד".

ים מדר | דני מרון

סוכנו, מתן סימנטוב הוסיף:
אני מאושר עבורו, אני יודע שבחצי השנה האחרונה הדראפט נדחה, זה זמן לא הגיוני לספורטאי להמשיך לשמור על עצמו בלי מסגרת, אבל דני הוכיח שהוא ספורטאי אמיתי, אבל שורה תחתונה – זו רק ההתחלה. הוא מתחיל דרך חדשה בליגה חדשה, ואני מאמין שיש לו את כל הכלים להצליח. מאמין שנעלה על טיסה לוושינגטון יותר מהר ממה שאנחנו חושבים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי