סגירת מעגל: מארק גאסול חתם לשנתיים בלוס אנג'לס לייקרס

מארק גאסול | Mike Ehrmann/Getty Images

בעוד חודש עונת ה-NBA תצא לדרך ובינתיים עונת ההעברות הולכת ונעשית מעניינת. 13 שנה אחרי שנבחר בדראפט אך הועבר לממפיס גריזליס וראה את אחיו פאו קוטף את התהילה, הסנטר ספרדי, אוטוטו בן 36, מצטרף לאלופה

(גודל טקסט)

בעוד כחודש תיפתח עונה חדשה ב-NBA ובינתיים הקבוצות ממשיכות לצרף שחקנים חופשיים. הלילה (בין ראשון לשני) רשמה האלופה לוס אנג'לס לייקרס חיזוק מעניין כשצירפה את מארק גאסול בן ה-35 שסיים את חוזהו בטורונטו ראפטורס. הקבוצה של לברון ג'יימס הקדימה את דאלאס מאבריקס והחתימה את הספרדי לשנתיים.

עבור גאסול מדובר בצעד מרגש במיוחד ואף סגירת מעגל. נזכיר כי ב-2007 לייקרס בחרה בו בדאפט אך המעבר לא צלח שכן הוא הועבר לממפיס גריזליס ומי ששיחק בלייקרס היה לא אחר מאשר אחיו פאו.

גאסול, שבינואר יהיה בן 36, נחשב לאחד הסנטרים הטובים ביותר ב-NBA. הוא נבחר ב-2013 לשחקן ההגנה המצטיין. מצד שני, אחרי 11 שנים בממפיס גריזליס, הוא לא הצליח להוכיח את עצמו בטורונטו ורשם את הממוצעים הגרועים בקריירה שלו עם 7.5 נקודות בלבד ו-6.3 ריבאונדים.

מארק גאסול ולברון ג'יימס. כעת הם ביחד | Joe Murphy/NBAE via Getty Images

ב-2018/19 הוא זכה עם הראפטורס באליפות ה-NBA הראשונה בתולדותיה, אכן חתיכת היסטוריה, אך נראה שרגע השיא עוד ממתין לו – החלום לזכות באליפות במדי הלייקרס, כפי שעשה פאו יחד עם קובי בראיינט המנוח במשך שנתיים – 2008 עד 2010.

למען צירוף גאסול, ג'אבל מגי היה למעשה זה ששילם את מחיר ההחלטה ועבר לקליבלנד. ועוד הלילה בעיר המלאכים, הסנטר ג'ורדן בל (25, 2.03) והפאוור פורוורד אלפונסו מקיני (28, 2.03) הצטרפו גם כן, אך עתידם בשורות האלופה לא מובטח שכן הם על חוזים לא מובטחים וייתכן שיועברו לקבוצה אחרת.

בטורונטו רפטורס, שם חיפשו סנטר לאור עזיבתם של גאסול וסרג' איבקה, יצרפו את ארון ביינס בחוזה לשנתיים עבור 14.3 מיליון דולר.

ועוד הלילה ב-NBA: דונובן מיטשל, כוכב יוטה ג'אז, סיכם על הארכת חוזהו בקבוצה בחמש שנים – וזהו יהיה חוזה מקסימום בשווי 195 מיליון דולר, אחרי שבעונה החולפת קלע בממוצע 25 נקודות למשחק וגם מסר 4.3 אסיסטים. חוזה חדש גם קיבל ג'ייסון טייטום, כוכב בוסטון סלטיקס שגם הוא ירוויח 195 מיליון דולר בחמש השנים הבאות.

מילווקי באקס ניצלה את שוק השחקנים החופשיים כדי לצרף לשורותיה את טורי קרייג, שחקן דנבר נאגטס בשלוש העונות האחרונות שעזב. מי שכבר לא יגיע עושה רושם הוא בוגדן בוגדנוביץ', שסירב להצטרף לקבוצה ומחזיק בהצעה מאטלנטה הוקס שמוכנה לשלם לו 72 מיליון דולר לארבע השנים הבאות – וכעת לסקרמנטו יש 48 שעות להשוות את ההצעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי