ברוך הבא ל-NBA: אבדיה כיכב, אך הפסיד לדוראנט וברוקלין

דני אבדיה , קווין דוראנט | Nathaniel S. Butler/NBAE via Getty Images

קדם עונה: הופעת בכורה חלומית לישראלי שפתח בחמישייה, קלע 15 נקודות (3 שלשות ו-100% מהשדה), והוסיף 4 ריבאונדים ו-2 אסיסטים ב-24 דקות, ללא ווסטברוק וביל. קאמבק מרשים לדוראנט אחרי שנה וחצי בחוץ

(גודל טקסט)

דני אבדיה לא היה יכול לחלום על משחק טוב יותר להתחיל בו את קריירת ה-NBA. זו הייתה הסיטואציה המושלמת, כמעט כמו בסרט שנכתב ע"י אוהד כדורסל ישראלי מושבע. הילד בן ה-19 ממכבי תל אביב, עורך את הופעת הבכורה שלו בחמישייה של וושינגטון, במשחק המרכזי של החוף המזרחי, ללא הכוכבים הגדולים בקבוצה שלו, ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל, במשחק הכנה נגד קווין דוראנט, קיירי אירווינג והברוקלין נטס.

וזה לא סתם עוד משחק. זה משחק החזרה של דוראנט לפרקט אחרי שנה וחצי, אז נפצע בגמר 2019 כשהיה שחקן גולדן סטייט, והמשחק הראשון שלו ביחד עם אירווינג. זה המשחק הראשון של סטיב נאש, אגדת כדורסל ו-MVP לשעבר כמאמן. ואם זה לא מספיק, אז אמארה – יהושפט – סטודמאייר, המנטור ממכבי צופה בהכל מהקווים במשחק הראשון שלו כעוזר המאמן של נאש, יחד עם מייק דאנטוני, הצמד שהוביל אותו לרגעים הגדולים בקריירה שלו.

עד כה מושלם. ואז המשחק התחיל, והקצב היה הרבה מעבר למצופה במשחק קדם עונה ללא חשיבות. בעוד שדוראנט יצא לפרקט מלוע של תותח ונראה ברבע הראשון כאילו לא הפסיד יום אימונים, הבחירה מספר 9 בדראפט 2020 היה המום בדקות הראשונות, כשהוא בעיקר מקפיד להניע את הכדור ולהימנע מהמצ' אפים הקשים, אבל מהר מאוד הוא נכנס לעניינים, והעביר מסר ברור ל-NBA: דני אבדיה הגיע.

8:35 דקות לסיום הרבע הראשון, הגיעה השלשה הראשונה בזריקה הראשונה, 5:38 דקות לסיום הרבע הגיע גם הריבאונד הראשון, ושמונה שניות לאחר מכן, הוא מצא את האסיסט הראשון עם מסירה מצוינת למוריץ וגנר מתחת לסל אחרי כדרור. מיד לאחר מכן, המאמן סקוט ברוקס הוריד אותו לספסל בפיגור 8, והמצב של הוויזארדס הלך והחמיר. אירווינג ודוראנט חגגו בדרך ליתרון 18 על הוויזארדס בסיום הרבע הראשון.

דני אבדיה נגד ברוקלין נטס | Nathaniel S. Butler/NBAE via Getty Images

6:12 לסיום הרבע הראשון, הישראלי הצעיר חזק לפרקט כשקבוצתו בפיגור 17, המשחק תפס תאוצה ואבדיה התחיל להרגיש בנוח על הפרקט. הוא הניע את הכדור, אך ברוקלין להטו והגדילו את היתרון ל-20. 53.7 שניות לסיום הרבע, אבדיה קלע את השלשה השנייה במשחק, קאץ' אנד שוט. בהתקפה האחרונה של המחצית, אבדיה לקח את הכדור, כדרר בצד ימין, התנער שמאלה מקווין דוראנט ושחרר עם הבאזר בצעד וחצי על רגל אחת זריקה מושלמת מקו העונשין. מהלך שוודאי תראו הרבה בשבועות הקרובים.

למחצית השנייה וושינגטון עלתה קבוצה אחרת, והיה נראה שגם חבריו של אבדיה הבינו שהילד יכול לשחק. אבדיה והיצ'אמורה תפסו מנהיגות, הישראלי קלע שלשה נוספת, תרם המון להנעת הכדור ומשחק ההגנה הקבוצתי עד שהוחלף 3:46 לסיום הרבע השלישי, עם 21 דקות, 13 נקודות ומאזן מושלם של 5/5 מהשדה. (נזכיר – מאמנו, סקוט ברוקס, אמר לפני המשחק שאבדיה ישחק בין 15 ל-20 דקות)

אבדיה חזר למשחק 9:46 דקות לסיום המשחק, וושינגטון הייתה בפיגור 7, אך לגמרי במשחק שלרגעים היה נראה כמו משחק פלייאוף. 7:14 דקות לסיום הרבע, הוא הציג לראווה את הפוסט אפ שלו עם מהלך מרשים בצבע ושתי נקודות נוספות, שהלהיבו את השדרנים ואפילו את ראסל ווסטברוק על אזרחי. הוא הוחלף 6:30 דקות לסיום המשחק, ולא חזר לאחר מכן. הוויזארדס הצליחו לעלות ליתרון וכמעט ניצחו את המשחק, אך ברוקלין לחצו על הגז בסיום והשיגו את הניצחון על אבדיה וחבריו, 114:119 בסיום.

דני אבדיה. ערב אדיר שלו לא הספיק. | Nathaniel S. Butler/NBAE via Getty Images

אבדיה סיים עם שורה סטטיסטית מרשימה במיוחד: 15 נקודות (3/3 מחוץ לקשת ו-100% מהשדה), 4 ריבאונדים ו-2 אסיסטים ב-24 דקות. לצידו בוושינגטון בלטו רוי היצ'מורה עם 18 נקודות וראול נאטו הוסיף 17 משלו. בברוקלין, אירווינג סיים את המשחק כקלע המוביל של הנטס עם 18 נקודות ב-17 דקות, דוראנט חזר בגדול עם 15 נקודות, 3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ב-24 דקות. דינווידי הוסיף 10 נק' ו-7 אס'.

וושינגטון תערוך שני משחקים נוספים בקדם העונה, נגד דטרויט (18 ו-20 בדצמבר) לפני שתפתח את העונה באופן רשמי ב-24 בדצמבר נגד פילדלפיה.

דני אבדיה נגד וושינגטון | ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי