אפקט הבכורה המוצלחת: "אבדיה שינה את הדיון על המקום בחמישייה"

דני אבדיה | Nathaniel S. Butler/NBAE via Getty Images

אחרי שהרשים עם 15 נקודות ושלוש שלשות נגד ברוקלין, הכתב צ'ייס יוז טען: הישראלי קנה לעצמו נקודות זכות במאבק על עמדת הסמול פורוורד הפותח: "הכי טוב שאפשר היה לצפות למשחק ראשון"

(גודל טקסט)

אמנם מדובר במשחק הכנה בלבד והדבר האמיתי יגיע רק בשבוע הבא, אבל דני אבדיה רשם הלילה (בין ראשון לשני) הופעת בכורה מוצלחת מאוד במדי וושינגטון וויזארדס ובארצות הברית כבר מתחילים להתלהב מהפוטנציאל של הרוקי הישראלי. אחד העיתונאים שמסקרים את הקבוצה מקרוב, צ'ייס יוז מרשת NBC, התייחס ליכולתו של נציגנו ב-NBA ובציוץ שהפנה לכתבה שלו, הוא טען: ייתכן שההופעה של אבדיה שינתה את המאבק על עמדת הסמול פורוורד הפותח.

"אבדיה אולי צעיר, אך כדורסל מקצועני הוא לא דבר חדש עבורו. הוא הגיע ל-NBA מהיורוליג, שנחשבת לליגה השנייה בטיבה בעולם, ויודע איך להתכונן למשחקים ולהתמודד עם שחקנים בוגרים ומנוסים יותר ממנו. ההכנה באה לידי ביטוי בקליעה שלו מבחוץ", כתב יוז אחרי שמספר 9 של וושינגטון צלף פנימה את כל שלוש הזריקות שלו מחוץ לקשת במשחק.

הכתבה נמשכה בהתלהבות על ערב הקליעה של הרוקי: "אחת הביקורות עליו לפני דראפט הייתה על הקליעה לשלוש, אבל כשהגיע לוויזארדס הוא התעקש שהאחוזים שלו באירופה לא סיפרו את כל הסיפור, ושהוא השתפר במהלך הפגרה. המאמן סקוט ברוקס והמנהל המקצועי טומי שפרד החמיאו לו על הטכניקה והתלהבו מהפוטנציאל שלו כקלע, חברו לקבוצה רוי האצ'ימורה אף השווה אותו לדאוויס ברטאנס, אחד הקלעים הטובים בליגה. זה אמנם רק משחק אחד, אך אבדיה הצדיק את כל הדיבורים עם תצוגת קליעה מושלמת מרחוק, שהשוותה את השיא שלו ביורוליג".

לא רק על הדיוק בזריקות לשלוש אבדיה זכה למחמאות, אלא גם על השליטה בכדור והמסירות, זאת על אף שהישראלי סיים את המשחק עם שני אסיסטים: "הוא הציג את היכולת הייחודית שלו להרים את הקצב כמוביל כדור. הוא מסוגל לעוף במעבר, כמו גארד גבוה, וגם למסור במדויק תוך כדי כדרור".

יוז סיכם: "באופן כללי, הופעת הבכורה שלו הייתה הכי טובה שאפשר היה לצפות. למעשה, היא עשויה להשפיע משמעותית במאבק על ההיררכיה בסגל של הוויזארדס. ברוקס בוחן את האופציות שלו בעמדת הסמול פורוורד הפותח ומבין שלושת המועמדים, אבדיה נראה הכי טוב במשחק הראשון. אם לוקחים בחשבון שאבדיה היה שחקן משלים ביורוליג, זה יהיה מפתיע מעט אם יפתח בחמישייה כבר בתחילת הקריירה ב-NBA. אבל אם ימשיך לשחק כפי שעשה בראשון, לוויזדארדס לא תהיה ברירה אלא לתת לו דקות משחק. נותרו לוושינגטון שני משחקי הכנה לפני פתיחת העונה. אבדיה כבר רשם משחק אחד מוצלח, כעת זה הזמן שלו להיבנות מזה".

אבדיה לצד דוראנט. בכורה מרשימה | Nathaniel S. Butler/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי