אבדיה: "כיף לשחק כשמדינה שלמה מאחוריי". ווסטברוק החמיא

דני אבדיה שומר על שייק מילטון | Tim Nwachukwu/Getty Images

התמיכה מישראל, האסיסט לביל, הסגירה של אמביד לריבאונד וכמות הזריקות הנמוכה: הישראלי סיכם את הבכורה ב-NBA. כוכב הוויזארדס פרגן: "הוא יהיה שחקן טוב". המאמן ברוקס: "היה פנטסטי, ההזדמנויות בהתקפה יבואו"

(גודל טקסט)

למרות ההפסד במשחק החוץ נגד פילדלפיה, לילה מרגש עבר על דני אבדיה ועל חובבי הכדורסל בישראל כשהרוקי של וושינגטון וויזארדס ערך בין רביעי לחמישי את הופעת הבכורה הרשמית שלו ב-NBA. אבדיה פתח בחמישייה ושיחק קצת יותר מ-27 דקות, בהן קלע 7 נקודות והוריד 4 כדורים חוזרים, תוך כדי שהוא מספק ניצוצות לפוטנציאל שלו ברמה הגבוהה ביותר של הכדורסל העולמי.

בסיום המשחק, אבדיה ענה לשאלות העיתונאים ושיתף בתחושותיו מהחוויה, עם מסר לאוהדים שלו בארץ: "לא הייתי לחוץ, כולם מדברים איתי באופן חיובי. אני שמח שבאתי מישראל ושיש לי תמיכה ממדינה שלמה שרוצה שאצליח. כיף לשחק כשכולם מאחוריי, מקווה שנעבור את זה ביחד ושהם יהיו גאים בי. משחק ראשון זה תמיד נהדר. לא קל להפסיד, אבל לעלות למגרש ולהתחרות לצד חבריי לקבוצה זו הגשמת חלום. אין לי מילים להסביר כמה עבדתי קשה והתכוננתי לרגע הזה".

הישראלי הצעיר זכה לחוות לראשונה שיתוף פעולה אמיתי עם ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל, אחרי הטעימה שקיבל במשחק ההכנה האחרון. באופן טבעי, רוב הכדורים הולכים לשני הכוכבים כל עוד הם על המגרש, מה גם ששניהם משחקים בעמדות הגארד, כך שאבדיה לא ממש הרבה לגעת בכדור במשחקו הראשון. עם זאת, הפורוורד בן ה-19 לא היה זקוק להרבה מסירות כדי להפגין את כישוריו, כאשר אחד הרגעים הבולטים שלו היה אסיסט לביל: "אני נהנה למסור", סיפר, "אם אני יכול לייצר מהלכים בשביל החברים שלי ולהכניס אותם לעניינים, אני אעשה את זה. יש סביבי שחקנים מצוינים למסור להם".

הבחירה התשיעית בדראפט גם הוכיח יכולת פיזית להתמודד עם יריב כמו ג'ואל אמביד, כאשר מעבר למספר פוזשנים בהם סיפק עזרה טובה על הסנטר בהגנה, באחד המהלכים הוא גם סגר אותו בצורה מרשימה והקדים אותו במאבק על כדור חוזר: "אמביד בחור גדול, אבל סגרתי כמה שחקנים גדולים. אל תשכחו ששיחקתי ברמה המקצוענית מעבר לים. זה חלק ממה שאני עושה כדי לעזור לקבוצה שלי, זה היה ברגע הנכון והצלחתי לעשות את זה", אמר אבדיה.

שחקן הוויזארדס קלע את שתי הזריקות היחידות שלו מהשדה במשחק, שתיהן מחוץ לקשת, וכשנשאל לגבי העובדה שזרק פעמיים בלבד הוא השיב: "זה המשחק הראשון שלי, זרקתי כשהייתה לי הזדמנות והייתי פנוי. אני לא מכריח שום דבר, אהיה סבלני, לאורך העונה נהיה יותר טובים ואני מקווה שנוכל לנצח ושאוכל לקחת יותר זריקות".

ווסטברוק, שסיים עם טריפל-דאבל בהופעת הבכורה שלו כשחקן וושינגטון והפך לשחקן הראשון שרושם הישג שכזה בהיסטוריה של המועדון, החמיא לרוקי הישראלי: "אני חושב שדני היה טוב, סולידי, אגרסיבי כמה פעמים ועשה פעולות נכונות. הוא יהיה שחקן טוב בליגה הזו". גם המאמן סקוט ברוקס התרשם מהופעת הבכורה והתייחס לכך שאבדיה לא הרבה לזרוק: "הוא היה פנטסטי. לא משנה מה הוא אמר, יש קצת פרפרים בבטן. אני חושב שהוא שיחק טוב. עוד הזדמנויות בהתקפה? זה יבוא. נלמד אותו והוא אותנו. הוא מבצע פעולות כדורסל מנצחות וזה מה שראיתי ממנו בקדם העונה. חשוב לו לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי