טריפל דאבל ראשון לדונצ'יץ' העונה: "ההכנה שלו נפגעה, הוא חוזר לעצמו"

לוקה דונצ'יץ' | Cato Cataldo/NBAE via Getty Images

הסופרסטאר הצעיר דאלאס כיכב בניצחון 100:113 על יוסטון וקרלייל שיבח: "זה די ברור שעכשיו הוא בדרך חזרה להיות מה שהוא צריך". הכוכב הצטנע: "העונה ארוכה, אכנס לכושר"

(גודל טקסט)

פתיחת העונה של לוקה דונצ'יץ' הייתה סבירה בסטנדרטים שלו. הוא פספס שני משחקים בגלל פציעה, בארבעה ששותף קלע לכל היותר 27 נקודות במשחק וסיים רק פעם אחת עם דאבל-דאבל, בניצחון על מיאמי בסוף השבוע ובשורה התחתונה הייתה ציפייה למשחק בו הסלובני בן ה-21 יעביר הילוך.

הלילה (בין שני לשלישי) זה קרה ודונצ'יץ' רשם את הטריפל-דאבל הראשון שלו לעונה, כאשר קלע 33 נקודות (שיא עונתי), קטף 16 ריבאונדים ומסר 11 אסיסטים ב-38 דקות נגד יוסטון רוקטס, בדרבי טסקני שהסתיים בניצחון 100:113 ובו גבר גם על ג'יימס הארדן.

דונצ'יץ' למעשה גם עשה היסטוריה עם הטריפל-דאבל הראשון שלו לעונה, מכיוון שהוא הפך לשחקן הראשון שעוד לפני גיל 22 הצליח שלוש פעמים לקלוע מעל 30 נקודות, לקחת לפחות 15 ריבאונדים ולמסור מעל 10 אסיסטים במשחק אחד – לפניו עשו זאת אוסקר רוברטסון ב-1960 ומג'יק ג'ונסון ב-1981, אבל הם לא עשו זאת שלוש פעמים בגיל 21 ומטה. בכלל, מאז הגעת דונצ'יץ' לליגה ב-2018 היו שבעה משחקים בהם שחקן רשם הופעה של 30-15-10, פעמיים עשו זאת יאניס אנטטוקומפו וניקולה יוקיץ' בני ה-26 ו-25 כיום.

מאמן דאלאס, ריק קרלייל החמיא לדונצ'יץ' לאחר תצוגת הענק: "אני לא יכול לומר שאני מופתע ממנו. הוא שחקן נהדר. גם ההכנה לעונה נפגעה, כי כל התכניות נזרקו לפח (הליגה התחילה בדצמבר ולא בינואר/פברואר כפי שסברו תחילה) וזה די ברור שעכשיו הוא בדרך חזרה להיות מה שהוא צריך. אפשר לראות שהוא משתפר ממשחק למשחק".

כאמור היה זה הדרבי הטקסני הלילה וההופעה הגדולה של דונצ'יץ' מהווה עבורו גם ניצחון קטן בקרב על ג'יימס הארדן, מי שייה אחד מיריביו על תואר ה-MVP העונה. הארדן קלע 21 נקודות ב-5 מ-17 בלבד מהשדה והיו לו גם 10 אסיסטים ועל כך אמר דונצ'יץ': "אני מוכן לשחק ואעשה הכל כדי להמשיך להשתפר, להיכנס לכושר ולהיות מוכן להמשך העונה. לפנינו עוד המון משחקים ואני אכנס לכושר".

דונצ'יץ'. השאיר אבק להארדן בדרבי | Cato Cataldo/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי